Iran Varzeshi

زیکو: فصل بعد هم در کاشیما میمانم

-

کاشیما جام آســیا را برده و بدیهی اســت که بایــد باثبات بــه کارش ادامه دهد، بدون تغییر. پرســپولیس هم راهی جــز این ندارد. قرمزهــای تهران هم تیم موفقی بودند و دست به ترکیب فنی خود نمیزنند. کاشیما که حاال جام آسیا را به خانــه برده با زیکو ادامه میدهد، بهعنوان مدیر فنی. پرســپولیس هم البته حکایت خودش را دارد و با برانکو رویاهای تازه را جست و جو خواهد کرد.

وبســایت ژاپنی نوشــت که زیکو مدیر فنی کاشیما انتلرز اعالم کرده فصل آینده را هم در کاشــیما آنتلرز قهرمان آســیا خواهد ماند. زیکو در گفت و گــو با این وبســایت ژاپنی گفته که من امســال ماه آگوســت به کاشیما برگشــتم و بهعنوان مدیر فنی مشغول به کار شدم. قرارداد من تا پایان ماه دسامبر مهلت دارد ولی مسووالن باشگاه گفتهاند با توجه به موفقیت فوقالعاده باشــگاه در آسیا که با دریافت جام قهرمانی همراه شد قصد دارند فصل آینده هم من در باشــگاه کاشیما بمانم.

زیکو که با ورود به کاشــیما بهعنوان مدیــر فنی عالوه بر انتقــال چند بازیکن برزیلی به این تیم، سیســتم بازی کاشیما را هم تا حد زیادی برزیلی کرده، گفت: با اینکه در ابتدای فصل هواداران کاشیما از ورود بازیکنان برزیلی چندان راضی نبودند و میگفتنــد برزیلیها برای تیم با جان و دل بازی نمیکننــد ولی بازیکنان برزیلی کاشــیما بخصــوص لئــو در فصل جاری خوش درخشیدند و عملکردی نشان دادند که هیچ کس نتوانــد از آنها خرده بگیرد. بازیکنــان برزیلی کاشــیما میگویند از پوشیدن پیراهن این تیم افتخار میکنند.

حضور زیکو در کاشــیما باعث شده چه در ژاپــن و چه در دیگر نقاط آســیا توجههای بســیاری به این باشگاه ژاپنی جلب شــود. این بخصوص در بازی مرحله نیمهنهایی کاشیما با نماینده کره مشهود بود. بازی که در اوج کشــمکش سیاسی دو کشــور به دلیل مسائل تاریخی برگزار میشــد ولی حضور زیکو جو ورزشگاه را آرام کرد تا جایی که بعد از بازی بازیکنان و مربیــان تیم کرهای به ســمت نیمکت ژاپنیها آمده بودند و میخواستند با این اسطوره برزیلی دست بدهند.

با توجــه به محبوبیــت خارقالعاده زیکو در ژاپن و کاشــیما بخصوص بعد از قهرمانی این تیم در آسیا به نظر میرسد زیکو فصل آینده بــرای هواداران این تیم نقش یک خدایگان را بازی خواهد کرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran