Iran Varzeshi

چرا پدیده و سپاهان در تیم ملی بازیکن ندارند؟

-

کارلوس کیروش بامداد یکشــنبه بازیکنان دعوت شــده به اردوی تیم ملی را اعالم کرد. نکته عجیب این اســت که این فهرســت ساعت 1:18 دقیقه بامداد اعالم شده که ساعتی غیر متعارف برای اعالم چنین خبری به نظر میرسد.

چهرههای مصدوم، شــاخصترین جاماندههای فهرست جدید کیروش هستند. علیرضــا جهانبخش گرانتریــن بازیکن تیم ملــی در اردوی جدیــد حضور ندارد. جهانبخــش به دلیل مصدومیت در این اردو نمیتواند ملیپوشــان را همراهی کند و شاخصترین غایب تیم ملی محسوب میشود.

ســعید عزتاللهی دیگر غایب تیم ملی است؛ عزتاللهی نیز دیگر بازیکنی است که در لیگ دوم جزیره دچار مصدومیت شــده تا باز هــم کیروش یکی از بازیکنان محبوب خود را در اختیار نداشته باشد.

مرتضی پورعلیگنجی که در جام جهانی مهره ثابت و درخشــان تیم ملی بود، در ایــن اردو مثل اردوی قبلی غایب اســت و نمیتواند تیم ملــی را همراهی کند. پورعلیگنجی ابراز امیدواری کرده بود که بتواند از آذرماه به تیم ملی کمک کند.

پژمان منتظری دیگر غایب تیم ملی ایران اســت؛ منتظری که سالهای زیادی است بازیکن ثابت تیم کیروش محسوب میشود، به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا مدتی از میادین دور است و احتماال چراغ خاموش در کنار ملیپوشان حضور خواهد داشت تا به این ترتیب چهارمین غایب اردوی تیم ملی این مدافع استقاللی باشد.

با وجود مصدومیت ســه لژیونر اما از فهرســت 24 نفره اعالم شده 14 بازیکن لژیونر هســتند. لیگ ستارگان قطر هم در اردوی آبان ماه تیم ملی 4 بازیکن خواهد داشت؛ محمد خانزاده و امید ابراهیمی از االهلی، رامین رضاییان از الشحانیه و مهدی طارمی از الغرافه نفراتی هستند که از این لیگ در تیم ملی حضور خواهند یافت.

در فهرست جدید نام رامین رضاییان هم دیده میشود. بازیکنی که در فهرست قبل حضور نداشت اما هم با تیم ملی تمرین کرد هم در بازی با بولیوی روی نیمکت نشســت. در جریان اردوی قبلی بســیاری معتقد بودند تیم نداشتن رضاییان باعث شــده تا کیروش او را به تیم ملی دعوت نکند و به نوعی او را از ادامه حضور در تیم ملی بترســاند و مسوولیتش را برای انتخاب تیم بیشتر کرد تا اینکه در روزهای اخیر رضاییان به عضویت الشــحانیه قطر درآمد و نام او نیز در کنار سایر نفرات حاضر در اردوی تیم ملی ثبت شد.

در حالــی که انتظار میرفت حداقل یکی دو بازیکن تیم پدیده مشــهد بتوانند خود را به اردوی اخیر تیم ملی برســانند اما این اتفاق نیفتاد تا همچنان خراسانیها فقط تمرکز خود را روی لیگ برتر بگذارند.

هرچند تعدادی از بازیکنان موثر تیم پدیده از ســن و ســال باالیی برخوردارند اما این عــدم دعوت از بازیکنان تیم پدیده در صورتی اتفــاق افتاد که تعداد زیادی از بازیکنان مهم و کارآمد پدیده از نظر ســنی نیز مشــکلی برای حضور در تیم ملی نداشتند.

سعید صادقی هافبک 24 ساله، محمدحسین مرادمند مدافع 24 ساله، مرتضی منصوری مدافع 25 ساله، حسین مهربان مهاجم 22 ســاله و محمدمهدی مهدیخانی هافبک 21 ساله پدیــده از بهترین بازیکنان این تیم در لیگ هجدهم بودند که تصور میشــد حداقل یکی دو نام از آنها را در فهرســت جدید ببینیم که ایــن اتفاق باز هم به مانند قبل نیفتاد.

از ســپاهان تیــم دوم جدول لیــگ برتر هم بازیکنی در این فهرســت نیست در حالی که اعضای این تیم و البته هواداران سپاهان معتقدند بازیکنانی مثل ایرانپوریا­ن و خالد شــفیعی بایــد به تیم ملی دعوت میشدند.

بــا این حال کیروش بازیکنــان محبوب خود را همچنان بــه تیم ملی دعوت میکند. یکی از آنها محمدحسین کنعانیزادگ­ان است که حاال در ماشینسازی تبریز بازی میکند.

بعد از مصدومیت آخرش تا مدتها کســی از شرایط این مدافع خبری نداشت تا اینکه در ابتدای لیگ با کســب ســالمتی کامل پیراهن ماشینسازی را به تن کرد و علیرغم ســابقه مصدومیتهای سخت فراوان در 10 بازی اولیه این تیم به میدان رفت و اتفاقا توانست بازیهای خوبی نیز از خود به نمایش بگذارد و با توجه به عالقه کیروش به نوع بازی این مدافع بلندباال، نام او یک بار دیگر در فهرست تیم ملی قرار گرفت تا شــاید پس از، از دست دادن جام جهانی، کنعانی بتواند در تورنمنت مهمی همچون جام ملتهای آسیا حضور پیدا کند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran