Iran Varzeshi

آمار ضعیف تبریزی: هر گل، 1/5 میلیارد!

-

وقتــی اســتقالل در فصــل نقل و انتقــاالت، مرتضــی تبریــزی را جذب کــرد، همــه انتظار حضور یــک مهاجم چارچوبشــن­اس و تمامکننده را در خط حملــه میکشــیدند؛ مهاجمــی که در ذوبآهن نشــان داد میتواند یک مهاجم گلزن و ششدانگ باشد.

استقالل برای جذب تبریزی، روزها و هفتههای بســیاری را با ذوبآهن چک و چانه زد و سرانجام توانست رضایتنامه این مهاجــم را به مبلغ یــک میلیارد و 800 میلیــون تومان دریافت کند. به این مبلغ، دستمزد حدود یک میلیارد و 200 میلیونی تبریزی را هم اضافه کنید. یعنی اســتقالل برای جذب تبریزی، 3 میلیارد تومان هزینه کرده است.

تبریزی از زمانــی که به خط حمله استقالل اضافه شــده، 01بار در ترکیب این تیــم به میدان رفتــه؛ 8بار در لیگ برتر و 2بار هم در لیگ قهرمانان آســیا. او در ایــن 10 بازی، تنهــا 2 گل بهثمر رسانده؛ یکی را در لیگ برتر وارد دروازه تراکتورساز­ی کرد و دیگری را در آسیا به تور دروازه السد چسباند.

این آمار برای مهاجمی که 3 میلیارد هزینه روی دســت اســتقالل گذاشته، بههیچوجه آمار مناســبی نیست. تبریزی روی هم 869 دقیقه در ترکیب استقالل قرار گرفتــه، یعنی بهطــور میانگین هر 53۴ دقیقه یک گل زده که این نمیتواند توجیه خوب و قابل دفاعی برای او باشد.

بهنظر میرســد اســتقالل در جذب تبریزی و هزینهای که متقبل شده، مسیر درســتی را طی نکرده و خرید اشتباهی انجام داده.

بــرای مهاجمی با این دســتمزد و مبلغ رضایتنامــ­ه، 2 گل زده نمیتواند آمار قابــل قبولی باشــد، بهخصوص که تبریزی در اغلب بازیها در ترکیب ثابت قــرار گرفته و یکــی از 11 بازیکن اصلی استقالل و وینفرد شفر بوده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran