Iran Varzeshi

3 تیم خوزستانی مدعی سقوط به لیگ یک

-

اوضــاع تیمهای خوزســتانی در فصــل جاری به شدت وخیم اســت و بعید نیســت با همین فرمانی که تیمهای خوزســتانی پیش میرونــد آخر فصل یکی، دو نماینده خود را از دست بدهند. وضعیت خوزستانیها به حدی اورژانســی شده که حتی ممکن است سپیدرود در هفتههای آتی در ردههای باالتر جدول قرار بگیرد و آنگاه تیمهای نفت مسجد سلیمان و استقالل خوزستان بیشتر احساس خطر کنند.

تیمهایی که از لحاظ امتیازی شــرایط مناسبی در رتبههای انتهایی جدول ندارند و خطر ســقوط به شدت اردوگاه آنهــا را تهدید میکند. البته فقــط این دو تیم نیستند که میتوانند به لیگ یک بروند.

فوالد خوزستان نیز به رغم هزینههای میلیاردی در جایگاه ســیزدهم جدول است. یعنی فقط یک پله باالتر از استقالل خوزستان! صنعت نفت آبادان هم حال و روز خوشــی ندارد و هرگز تیم مقتدری نیست. آبادانیها در آخرین بازی خود در لیگ نیز نتوانستند یک امتیاز بیشتر از نفت مسجد سلیمان بگیرند تا عالمت سوال بزرگی در مقابل این تیم نیز قرار بگیرد.

صنعــت نفت هم در حالی در مواجهه با قعرنشــین لیــگ ناکام بوده که همچون فــوالد معموال اوضاع مالی مطلوبــی دارد و ایــن فصل نیز برخالف فصل گذشــته کمکهای قابل توجهی به این تیم شــده اســت. سقوط تیمهای خوزســتانی در هفتههای آغازین لیگ هجدهم نشان میدهد که ســازمانده­ی مناسبی برای این تیمها نشــده است. آنچه بیش از همه خوزستانیها را رنج داده مدیریت نامناســب اســت. البته تغییرات پی در پی در سالهای اخیر نیز مزید بر علت شده تا این تیمها نتوانند دوران طالیی سالهای نه چندان دور خود را تکرار کنند. از یادمان نمیرود که اســتقالل خوزستان با چه بضاعتی قهرمان لیگ شد یا فوالد خوزستان چگونه بر بام فوتبال ایران نشســت. این تیمها اکنــون بدترین دوران خود را سپری میکنند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran