Iran Varzeshi

آزادی‌دوباره‌صد‌هزار‌نفری‌شد!

-

شــاید اگر چنین آماری در یک بازی لیگ برتری ثبت میشــد، آن را میشــد آمیخته به اغراق و بازی رســانهای خوانــد اما این بار خود ایافســی و با نظارت بر گیتهای الکترونیکی چنیــن آمار فوقالعــاد­های را اعالم کرد تا بازی پرسپولیس - کاشیما، با اختالف پرتماشاگرت­رین فینال لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ این مسابقات - و نه مسابقات پیشین - باشد.

این در حالی اســت که باشگاه پرسپولیس پیشتــر اعالم کــرده بود تنها 75 هــزار بلیت فروخته شــده و ورزشــگاه آزادی نیز 78 هزار و 116 صندلــی دارد اما حضور پرشــور قرمزها و اســتقرار آنها در 70 راهروی بین جایگاهها و همچنین اســتقرار فشرده تماشاگران باعث شد جمعیــت 20 هزار نفری بیشــتری نســبت به ظرفیت ورزشــگاه در اســتادیوم آزادی حضور داشته باشند.

آخرین باری که آزادی چنین جمعیتی را به خود دید در لیگ قهرمانان 2015 و بازی بین پرســپولیس - الهالل بود. البته آن زمان هنوز طبقه دوم صندلیگذاری نشــده بود و اساســا ظرفیت ورزشــگاه همان 100 هــزار نفر عنوان میشد.

البته بینظمی موجود روی ســکوها بدون شــک باعث جریمه از ســوی ایافسی خواهد شــد چون تراکم جمعیت و ایستادن بسیاری از تماشاگران در طبقه دوم، امنیت طرفداران را به خطر میاندازد و در تناقض با قوانین ایافسی است.

البته پرسپولیس تا سالها رکورد بیشترین تعــداد تماشــاگر در لیــگ قهرمانان آســیا را داشــتهاند. بازی 10 ســال قبل مقابل بنیادکار در مرحله یک هشــتم نهایــی که در آن مقطع بــه صورت تک بــازی برگزار می شــد تا مدت ها رکورددار بیشــترین تعداد تماشاگر در لیگ قهرمانان آسیا بود.

با ایــن حال امســال و در این فصل لیگ قهرمانــان آســیا رقابت جالبی بیــن تیم های استقالل و پرسپولیس از حیث داشتن بیشترین تماشاگر در گرفته بود. تا قبل از فینال برگشت بازی استقالل- الســد در تهران صاحب رکورد بیشــترین تعداد تماشــاگر در لیــگ قهرمانان 2018 بــود امــا این عدد 100 هــزار نفر همه رکوردهای قبلی این رقابتها را شکست.

البته به نظر میرسد رکورد بازی استقالل در دیدار برگشت پرســپولیس – السد شکسته شده باشــد اما تماشاگران پرســپولیس رکورد خودشان را هم شکستند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran