Iran Varzeshi

مسلمان و احمدزاده؛ چقدر حیف شد!

- حسین عبدی کاپیتان سابق پرسپولیس

اگر حضور ذهن داشــته باشــید آن زمان که در وزارت ورزش و جوانان برای انتخاب سرمربی پرسپولیس جلساتی برگزار میشد، من بنا به حضورم در هیات مدیره در آن جلســات شــرکت میکردم و از میان مربیانی که آن زمان برای پست سرمربیگری پرسپولیس مطرح بودند، من یکی از کســانی بودم که در جلسات روی برانکــو نظر مثبت داشــتم و از ورود او به تیم استقبال میکردم اما همانطور که میدانید درشروع کار برانکو بســیار ضعیف عمل کرد و در 8 بازی ابتدایی نتایج بسیار ضعیفی حاصل شــد. اما اعتقادم بر این بود که وقتی شما یک مربی را بر مسند کار میآورید باید به او اعتماد کنید و اگر بخواهیــد تغییری ایجاد کنید باید متحمل هزینههای بسیار زیادی شوید و اعضای هیات مدیره وقت بنابر نقشــی که آن زمان در پرســپولیس داشــتند باید همه جوانب را لحاظ میکردند که همان حمایت ما از کادر فنی باعث شــد تغییرات در نتایج حاصل شود و یا به عبارتی ورق در نیم فصل دوم به سود تیم ما برگشت و نتایج خوب کم کم از راه رسید.

پرسپولیس با چه کسانی اوج گرفت؟

البته نمیتوان از نقش بازیکنان خوبی مثل محسن مسلمان در آن مقطع گذشــت. او با ورودش به زمین توانست تاثیرات مثبتی را در تیم بگذارد و شاید حتی باید بپذیریم که موتور تیم را او روشن کرد و سپس آن اتفاق باور نکردنی، یعنی از دست رفتن هادی نوروزی هم موجب این شد انگیزه بچهها برای رسیدن به موفقیت بیشتر شود و شاید از همان زمان روزهای خوب پرسپولیس آغازشد.

برخورد با ستارهها در تیم برانکو

درباره برخورد با ستارههای پرسپولیس دو بحث به وجود میآید، یکی اینکه من ســال قبل خودم در سمت مربیگری تیم بودم و باید بگویم در آن مقطع نیز تنش و مشکالت وجود داشت اما به دلیل اینکه من تمام عمر مفید فوتبالم را در این باشگاه سپری کردم، احساس راحتی و صمیمیت و نزدیکی بیشتری در تیم حس میشد، چرا که ســعی میکردیم مشکالت را در خود باشگاه رفع و رجوع کنیم ومسألهای تا حد ممکن به بیرون از تیم درز پیدا نکند اما در هر صورت هر کســی استایل خودش را دارد، بطوری که بعضی از مربیان تصمیم بر این دارند که در همان برخورد اول قطع همکاری کنند و تعدادی از مربیان دیگر هم وجود دارند که سعی میکنند این نوع مسائل را بیشتر مدیریت کنند. من چون در آن زمان حضور نداشتم نمیتوانم قضاوت کنم که برانکو تا چه حد به سمت مدیریت این جریان قدم گذاشــت ولی از نظر من آخرین مرحله، قطع همکاری محسوب میشود نه نخستین مرحله. در مورد این بچهها فقط امیدوارم این آخرین مرحله بحث مدیریت باشــد که منجر به قطع همکاری شد. از نظر من محسن مسلمان و فرشــاد احمدزاده اگر درترکیب تیم حضور داشــتند، مطمئنا قهرمانی دور از دسترس نبود و چقدر حیف شد که این دو بازیکن وارد چنین فضایی شدند. این نکته را هم باید بگویم که این گونه مشکالت قبل از کادر فنی به کادر مدیریتی مربوط میشــود و متاسفانه مدیریت وقت در رفع این حاشیهها درست و اصولی عمل نکرد و در نتیجه به ضرر دو طرف تمام شد.

فاجعه طارمی

در مورد مسأله مهدی طارمی که من در طول عمرم واقعا چنین چیزی ندیدم، البته در گذشــته یکسری مسائل و معضالت مدیریتی پیش میآمد، مثــل عدم پرداخت جریمههــا و قراردادها و خیلی از مواردی که هر چه بود فوتبالی بود اما تا به حال هیچ وقت به دروغگویی متهم نشــده بودیم و این اتفاق واقعا در نوع خودش بینظیر بود و میتوان آن را به فاجعه تشبیه کرد. به نظرم فاجعه به قدری بزرگ و ناراحتکنند­ه اســت که هم دخالت وزارت ورزش و هم سازمانهای ذیربط را میطلبد.

 ??  ?? برای مقدمه، بد نیست یک چرتکه بیندازیم و ببینیم پرسپولیس از هر بازی و هر مرحله لیگ قهرمانان 2018 چقدر درآمد داشته. از آنجا که ایافسی برای هر بازی در مرحله گروهی 30 هزار دالر کمک هزینه سفر و میزبانی به تیمها پرداخت میکند، پرسپولیس 180 هزار دالر از این راه به دست آورده. آنها بابت چهار پیروزی مقابل نسفقارشی ازبکستان، الوصل امارات و السد قطر هم 200 هزار دالر پاداش گرفتند و تساوی برابر نسفقارشی در ازبکستان 10 هزار به اندوختهشان اضافه کرد. این اما پایان حساب و کتابهای پرسپولیس و کنفدراسیون فوتبال آسیا در مرحله گروهی نیست چرا که قرمزها بابت صدرنشینی در گروه سوم هم 200 هزار دالر جایزه گرفتند تا درآمدشان از مرحله گروهی به 09۵ هزار دالر برسد. در واقع رقمی که تیم برانکو در شش بازی مرحله گروهی به دست آورد، چیزی نزدیک به بیست درصد از کل بودجه یک سال باشگاه پرسپولیس بود.
برای مقدمه، بد نیست یک چرتکه بیندازیم و ببینیم پرسپولیس از هر بازی و هر مرحله لیگ قهرمانان 2018 چقدر درآمد داشته. از آنجا که ایافسی برای هر بازی در مرحله گروهی 30 هزار دالر کمک هزینه سفر و میزبانی به تیمها پرداخت میکند، پرسپولیس 180 هزار دالر از این راه به دست آورده. آنها بابت چهار پیروزی مقابل نسفقارشی ازبکستان، الوصل امارات و السد قطر هم 200 هزار دالر پاداش گرفتند و تساوی برابر نسفقارشی در ازبکستان 10 هزار به اندوختهشان اضافه کرد. این اما پایان حساب و کتابهای پرسپولیس و کنفدراسیون فوتبال آسیا در مرحله گروهی نیست چرا که قرمزها بابت صدرنشینی در گروه سوم هم 200 هزار دالر جایزه گرفتند تا درآمدشان از مرحله گروهی به 09۵ هزار دالر برسد. در واقع رقمی که تیم برانکو در شش بازی مرحله گروهی به دست آورد، چیزی نزدیک به بیست درصد از کل بودجه یک سال باشگاه پرسپولیس بود.
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran