Iran Varzeshi

حسینی با شماره 01، به دنبال هفتمین قهرمانی

-

سیدجالل حســینی امیدوار است در پایان فصــل هفتمیــن قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرد. حسینی یکی از با ثباتترین بازیکنــان تاریخ فوتبال ایران بوده که حاال عنوان پرافتخارتر­ین فوتبالیست را هم یدک میکشد و امیدوار است رکورد خود را بهبود ببخشد و کاری کند که تا ســالهای سال، این عنوان را در اختیار داشته باشد. او نخستین بار در لیگ ششم با ســایپا قهرمان لیگ شد، همان فصلــی که علی دایی از اواســط مسابقات، جانشــین ورنر لورانت آلمانی شد و توانســت بهعنوان بازیکن- مربی افتخار جدیدی را کســب کند. حسینی مهرهای کلیدی از آن تیم قهرمان بود و بازیهای کمنقصی انجام داد.

جالل حسینی سپس در لیگهای نهم، دهم و یازدهم با سپاهان این عنوان را کســب کرد. روزهایی کــه مربیگری ســپاهان برعهده امیــر قلعهنویی بود و او با انبوهی از ســتاره کــه یکی از آنها حسینی بود توانست سپاهان را به قطب اصلی فوتبال ایــران تبدیل کند. بعد از ســپاهان، نوبت به قهرمانی سیدجالل با پرسپولیس رســید. کاپیتان سرخها در دوره دوم حضــورش در ایــن تیم موفق شد 2 بار جام قهرمانی لیگ برتر را باالی ســر ببرد که در هر دو، نقش پررنگی در موفقیت تیمش داشت. البته سیدجالل بــه جــز 6 قهرمانی لیــگ، 2 قهرمانی ســوپرجام، یک نایبقهرمان­ی آســیا و جام حذفی را هــم در ویترین افتخارات میبیند. او همچنین 6 بار برترین مدافع سال فوتبال ایران شده است.

حســینی در نخســتین تمریــن پرســپولیس پــس از کســب عنــوان نایبقهرمان­ــی لیگ قهرمانان آســیا، با پیراهن شماره 0۱ که به مهدی شریفی اختصــاص دارد تمرین کــرد و در 36 سالگی خیز بلندی برای کسب قهرمانی هفتم در لیگ و هتتریک با پرسپولیس برداشته است. حســینی 36 ساله نشان داده که سن و سال در عملکردش تاثیر زیــادی ندارد و همگام بــا جوانترها در تمرین پرســپولیس حضور دارد و پا به پای آنها تمرین میکند. حسینی یک بار با ســپاهان موفق شد سه فصل پیدرپی قهرمان لیگ شــود و حاال اگر بتواند در لیگ هجدهم با پرســپولیس قهرمانی را بهدســت بیاورد، بار دیگــر به آن رکورد تاریخی دست خواهد یافت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran