Iran Varzeshi

بازوبند کاپیتانی تیم ملی با شکل و شمایلی جدید: K به جای C

دومین اشتباه بعد از ماجرای حسینی و محمدی

-

تیم ملــی در روزی که باران میبارید و هوای تهران، ســردتر از همیشــه بود، بــا پیراهنهایی تابســتانی پا به زمین گذاشت و مقابل ترینیداد و توباگو بازی کرد. نه خبری از پیراهن زمستانی با آستین بلند بود و نه پوششــی یکدست در زمین. گروهــی از بازیکنان به دلیل ســرما، از زیر پیراهن تیم ملی، پیراهــن دیگری بر تن کرده بودند و برخی دیگر از بازیکنان، با همان پیراهن تابستانی پا به زمین گذاشتند. اتفاقی که شاید دلیل آن، فراهم نشدن پیراهنهای زمستانی برای تیم ملی و بازیکنان بود.

این تنهــا اتفاق عجیب بازی ایران مقابل ترینیداد و توباگو نبود. در دقیقــه 59 و در لحظــهای که تابلوی تعویض به نشانه ورود اشکان دژاگه به جای مسعود شجاعی باال رفته بود، شــجاعی آرام آرام به ســمت دژاگه رفت تا جایش را به این بازیکن بدهــد و البته بازوبند کاپیتانی را هم بر بازوی همتیمی باشگاهیاشب­بندد.

روی بازوبنــد تیم ملی حرف K نوشته شده بود و این در حالی است که همیشه روی بازوبندهای کاپیتانی حرف C به نشــانه واژه التین کاپیتان وجــود دارد. بنا به ادعای مسووالن فدراسیون، البسه تیم ملی همگی تولیدی آدیداس هســتند اما چنین اشــتباهی از معروفترین برند البســه ورزشی بعید اســت و باید دیــد توضیح مسووالن در این باره چه خواهد بود. با این اتفاق، معنی کاپیتان در تیم ملی تغییر کــرد؛ از CAPITAN بــه .KAPITAN ایــن هم از اشتباههایی اســت که کم در تیم ملی رخ نمیدهد. یادمان نمیرود همین امسال، در جام جهانی و نیمه دوم بازی ایران مقابل پرتغال، مجید حســینی با پیراهنی بازی کرد که نام میالد محمدی پشت آن نوشته شده بود. یعنی ایران در نیمه دوم بازی مقابل پرتغال، آن هم در جام جهانی، 2 میالد محمدی در ترکیب خود داشــت. یکی با شماره 23 و دیگری .19

بروز چنین اتفاقهایی در تیم ملی ایران معمولی اســت و زیاد نباید به آن خرده گرفت. وقتی نام بازیکنان اشــتباه نوشته میشود، دیگر چه انتظاری است که دو حرف انگلیســی، روی بازوبند جابهجا نوشته نشود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran