Iran Varzeshi

چرا فتحی از افتخاری و توفیقی دفاع میکند؟

خطای بزرگ را بپذیرید و با افکار عمومی بازی نکنید

-

امیرحسین فتحی از زمانی که سکان مدیریت باشگاه استقالل را برعهده گرفته با برجسته کردن ماجرای ســوپرجام سعی در ناجی جلوه دادن خود در این ماجرا داشــته اســت، در حالــی که کامال مشخص است مســووالن سابق باشگاه استقالل در این قضیه اشــتباه بزرگی مرتکب شدهاند و تعمدا اقدامی در راســتای برگزار شــدن این بازی انجام ندادهاند. اوال که ســازمان لیگ از ماهها قبل زمان برگزاری این بــازی را اعالم کرده بــود و چنانچه باشــگاه اســتقالل کمترین انگیزه و عالقهای برای برگزاری این بازی در تاریخ اعالم شــده داشت، از برگزاری اردوی خارج از کشــور که در ارمنســتان برگزار شده بود، خودداری میکرد. مسووالن سابق باشگاه استقالل اما با هماهنگی چند بازیکن بزرگ این تیم را به ارمنستان بردند و تعمدا در بازی سوپر جام شرکت نکردند.

مضاف بر آن چنانچه باشــگاه اســتقالل برای حضــور در این دیدار مصر بــود، وقتی در روزهای منتهی به زمان برگزاری این بازی اصرار ســازمان لیــگ به برگــزاری را دید باید بــه اردوی خود در کشور ارمنستان پایان میداد و به تهران برمیگشت و مقابل پرســپولیس قرار میگرفــت. ماجرا به این پیچیدگیهــ­ا که فتحــی عنوان میکند نیســت. سرپرست جدید باشگاه اســتقالل در واقع درحال تلف کردن وقت اســت و این امیدهای واهی دادن بــه هواداران نمیتواند او را میان این طیف محبوب کند. حتی اگر اســتقالل در این ماجرا به نتیجهای برســد که بسیار بعید اســت، باتوجه به مستنداتی که در اختیار سازمان لیگ است، به لحاظ اعتباری بازگشــت نتیجه بازی صورت خوشی برای باشگاه استقالل ندارد و سرپرســت باشگاه استقالل بدون اینکه توجهی به این مسائل داشته باشد پی در پی درباره این موضوع و پیگیریهای باشــگاه استقالل اظهارنظر میکنــد. او از اعالم رای در ماههای آتی پرده برداشــته درحالی که تحقیقات نشان میدهد رســیدگی به این پرونده نزدیک به 2 ســال زمان خواهد برد، حال اینکه چرا فتحی اصرار دارد چنین عنوان کند که رای در ماههای آینده و به زودی اعالم میشود احتماال ناشــی از همان انگیزههای پنهان آقای سرپرست برای بازی با ماجرای سوپرجام دارد. فتحی که خود آن زمان هیچ مسوولیتی در باشگاه استقالل نداشته اساسا نباید پاسخگوی دلیل امتناع افتخاری و توفیقی مسووالن سابق باشگاه استقالل از حضور نیافتن در این بازی باشــد. بدون شــک مدیران ســابق باشگاه استقالل بهترین گزینه برای پاسخگویی درباره این ماجرا هستند اما فتحی حاال خودش را در میان ماجرایی گرفتار کرده که اساسا هیچ ارتباطی به زمان مدیریتش نداشــته اســت و شگفتانگیز است که او در اظهاراتش ادعا کرده این بازی باید تحت هر شرایطی برگزار میشد درحالی که مدیران سابق استقالل عالقهای به برگزاری این بازی نداشــتند و پیه همه حاشیههای این ماجرا را هم به تن خود مالیده بودند.

بدون شــک اگر سرپرست باشگاه استقالل در برههای که اســتقالل نیاز به همتــی تازه در لیگ دارد، همه توان خــود را به رتق و فتق امور مربوط به موفقیت در لیگ برتر معطوف کند نتایج بهتری عاید استقالل خواهد شــد اما فتحی که با سیمای یک مرد حقوقی وارد باشــگاه اســتقالل شــده و رســانهها بارها به تخصص او در این حوزه اشــاره کردهاند، هر زمان که بحث سوپرجام مطرح میشود میکوشــد با طرح ادعاهای تازه باشگاه استقالل را محق در برگزار نکردن این بازی بداند، درحالی که تالش او از دید افکار عمومی هم باطل است و حتی هواداران سرسخت باشگاه استقالل هم میدانند که نه شــکایت فتحی به جایی خواهد رسید و نه اینکه مدیریت باشــگاه اســتقالل در خصوص این ماجرا قابل دفاع است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran