Iran Varzeshi

نمازی تخفیف داد منصوریان سرمربی ذوب آهن شد

قرارداد دالری دردسر عجیب ذوبآهن

- آنيتا‌پورحسينی ‪Anita Pourhossei­ni‬

ناکامیهای ذوبآهن اصفهان در هفتههای اخیر باعث شد هیات مدیره این باشگاه تصمیم به تغییر در کادر فنی بگیرد. آنها در ابتدا منتظر بودند تا امید نمازی استعفا دهد و برود اما این اتفاق نیفتاد. این مساله میتوانست هزینههای سنگینی برای ذوبآهن به دنبال داشته باشد که در نهایت سعید آذری مدیرعامل باشگاه موفق شد در جلسهای که با نمازی داشت، از او تخفیف کوچکی بگیرد و قرارداد را فسخ کند. بر این اساس، علیرضا منصوریان بهعنوان سرمربی جدید انتخاب و معرفی شد. نمازی تخفیف داد، قرارداد فسخ شد

بعــد از اینکــه رونــد ناکامیهــا­ی ذوبآهــن اصفهان ادامه پیــدا کرد و این تیــم در تبریز با نتیجه ســنگین 4 بر یک مقابل تراکتورساز­ی شکست خورد، هیات مدیره باشــگاه ذوبآهــن تصمیم گرفتند کادر فنی تیم را تغییر دهند. ســعید آذری مدیرعامل باشــگاه هم به خوبی میدانست دیگر نمیتواند از امید نمازی حمایت کند و با این روند، شرایط ذوبآهن بدتر از قبل هم خواهد شد. آن هم زمانی که در آستانه حضور در لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند. بر این اساس، بعد از شکست سنگین ذوبآهن مقابل تراکتورساز­ی، آذری به رختکن تیم رفت و با اعضای تیم خداحافظی کرد. آذری با این کار میخواســت نشــان دهد دیگر کاری از دســتش برای حمایت برنمیآید و بهتر اســت امید نمازی هم استعفا دهد اما نمازی تصمیمی برای استعفا نداشت. او در مصاحبه با ایران ورزشی هم با صراحت اعالم کــرده بــود: «به هیچوجه اســتعفا نمیدهــم!» با ایــن مصاحبه، مســووالن باشــگاه ذوبآهن اصفهان میدانستند که باید خودشان دســت به کار شوند و دست بــه تغییر بزنند. در ابتــدا از امید نمازی و دیگر اعضای تیم خواستند در تمرین حاضر نشوند. در آن روز تمرین بدون حضور کادر فنی برگزار شد تا بلکه نمازی استعفا دهد اما باز هم خبــری از کنارهگیری نبود. این بار سایت باشــگاه ذوبآهن اصفهان دست به کار شد و خبر جداییاش را منتشر کرد امــا امید نمازی باز هم بــاور نکرد و گفت میخواهد ســر تمرین تیم بــرود و کارش را ادامه دهــد. این در حالی بود که تمرین ذوبآهن در آن روز تعطیل شد. به هر حال باشگاه ذوبآهن هر ترفندی به کار میبرد، خبری از استعفای امید نمازی نبود. بر این اســاس، خبر را از روی سایت حذف کردند و تصمیــم گرفتند با امید نمازی جلســه بگذارند تــا با هم توافق کننــد. نمازی به همراه همســر و پدرش به جلسه با سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوبآهن اصفهان رفت. او در ابتــدا برای ماندن در ذوبآهن مقاومــت میکرد امــا در نهایت کوتاه آمد و تصمیم گرفت برود. البته نه با اســتعفا، چراکــه در این صورت نمیتوانســ­ت مبلغ قرارداد خــود را تمام و کمال بگیرد. به هر حال این جلسه ادامه پیدا کرد و صحبتها ادامه داشــت کــه در نهایــت امید نمازی تصمیم گرفت به باشگاه ذوبآهن تخفیف بدهد. نمازی که با باشگاه ذوبآهن قرارداد دالری بســته بود، در نهایت تصمیم گرفت 30 درصد بــه این باشــگاه تخفیف بدهد و 70 درصــد مبلغ قــرارداد خود را بگیرد. اگرچه این تخفیف چنــدان مورد رضایت هیات مدیره باشگاه ذوبآهن نبود اما به هر حال باعث شــد جدایی نمازی از ذوبآهن قطعی تا سرمربی جدید بدون هیچ مشکلی معرفی شود.

قرارداد ریالی در فدراسیون، دالری در باشگاه

بعــد از اینکه امید نمازی از ذوبآهن جدا شــد، خبر رســید او به خاطر ریالی شــدن قرارداد دالریاش، قصــد دارد از باشگاه ذوبآهن شــکایت کند. در حالی که این مســاله اجرایی نیست. اوال نمازی با ذوبآهن توافق کرد و جدا شــد، ضمن اینکه طبــق قانــون همــه قراردادها در فدراسیون فوتبال باید به ریال ثبت شوند.

امید نمازی زمانی کــه به ایران آمد، به باشــگاه ذوبآهن اعالم کرد با توجه به اینکه شــهروند آمریکا است و هزینههای فرزندانش در آنجا را تامین میکند، قرارداد دالری بسته شود. در آن زمان قرارداد امید نمازی 200 هزار دالر ثبت شــد که طبق دالر 4200 تومانــی آن زمــان، قرارداد او در فدراســیون فوتبال 840 میلیون تومان ثبت شــد. در واقع طبق قانون فدراسیون فوتبال، قراردادی که در فدراسیون فوتبال ثبت شــده بود 840 میلیون تومان بود اما قرارداد اصلی 200 هزار دالر ثبت شــد. بر این اساس، ذوبآهن باید قراردادی که در باشگاه ثبت شــده بود را اجرایی میکرد. بر این اســاس باید 200 هزار دالر به امید نمــازی بــرای برکنار کردنــش پرداخت میشــد که این مبلغ بــا توجه به تخفیف 30 درصدی به 140 هزار دالر رســید. با وجود این تخفیف و البته پایین آمدن نرخ دالر در چند روز اخیر، باز هم قرارداد امید نمازی میلیاردی شد که باشگاه ذوبآهن باید آن را پرداخت کند.

دستیاران نمازی هم رفتند خرمگاه به ذوب میرود

با توجه به اینکه باشــگاه ذوبآهن از کل اعضای کادر فنی به خاطر عملکردشان ناراضی بــود، همه آنها را برکنــار کرد. با این اتفاق، حاال دســت علیرضا منصوریان برای انتخاب دســتیاران جدید بازتر شد. منصوریان قرار است محمد خرمگاه و یک دســتیار دیگر را به اصفهان ببرد اما ظاهرا بقیه دســتیاران را قرار اســت از اصفهان انتخاب کند. نکته جالب این است که خبر میرســد مهدی رجبزاده شانس چندانی برای بازگشت به کادر فنی ذوبآهن ندارد که کمی عجیب است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran