Iran Varzeshi

دایی و منصوریان مامور حفظ سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان

-

فوتبــال ایران در رده چهارم کشــورهای غرب قاره قرار گرفت و این موضوع باعث شد تا سهمیه ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آســیا 2+2 باشــد. تیم ایران بعد از کشورهای امارات، عربســتان ســعودی و قطر چهارمین تیم در منطقه غرب محســوب میشود و امســال نیز باید با این سهمیه در مســابقات شــرکت کند تا به این ترتیب یکی از سختترین فصلهای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای ایران رقم بخورد.

سرخابیها مستقیم به مرحله گروهی میروند

پرســپولیس نماینده اول ایران و استقالل نماینده دوم خواهد بود و این دو تیم مســتقیما راهــی مرحله گروهی خواهند شــد تا دو نماینــده قطعی ایــران در این مرحله باشــند. قطر مانند ایران دو ســهمیه ثابت خواهد داشت و همچنین دو کشــور امارات و عربستان 3 سهمیه دارند. به این ترتیب ســرخابیها وظیفه بسیار مهمی در فصل جاری لیگ قهرمانان دارند زیرا تیمهای ایرانی در دو سال گذشته عملکرد خوبی داشــتند و برای افزایش سهمیه ایران، باید این دو تیم به عملکرد خوب خود ادامه دهند.

سایپا؛ یک بازی آسان، یک بازی سخت

ســایپا در مرحله دوم پلی آف برابــر نماینده هند به میدان مــیرود. تیم فوتبال مینروا پنجــاب در این مرحله به تهران ســفر میکند تا میهمان شاگردان دایی باشد. در نخســتین دیدار به نظر میرســد نارنجی پوشان کار خیلی ســختی نخواهند داشت اما دومین دیدار این تیم در کشور قطر و برابر تیم خوب الریان است که چهرههای سرشناس و بازیکنان خوبی در اختیار دارد و فصل گذشته در کشور قطر ســوم شده است. علی دایی و سایپاییها باید در این مرحله یک بازی در زمیــن حریف انجام دهند که این موضوع کار آنها را بسیار سخت خواهد کرد.

ذوب آهن؛ دو بازی با نمایندگان حاشیه خلیج فارس

برنده دیدار دو تیم الوحده اردن و الکویت کویت حریف ذوب آهن در مرحله دوم خواهــد بود. این تیم در اصفهان به مصاف شــاگردان منصوریان میرود و در صورتی که تیم ذوب آهــن از این مرحله به مرحله بعــدی صعود کند، در دومیــن دیدار میهمــان الغرافه قطر خواهــد بود.الغرافه با حضور وسلی اشنایدر و مهدی طارمی فصل گذشته نمایش خوبی برابر تراکتورســ­ازی داشــت و امســال نیز باید برابر منصوریانی قرار بگیرد که هر چند در آخرین دیدار آسیایی خود با اســتقالل عملکرد خوبی نداشــت اما در سالهای حضــور در لیــگ قهرمانان آســیا، عملکرد بســیار خوبی ثبت کرده است.

وظیفه حیاتی برای نود و هشتیها

دایــی و منصوریان از جمله موفق ترین مربیان نســل نود و هشــت هســتند و حاال در تیم باشــگاهی خود باید برای حفظ ســهمیه ایران تالش کنند. دلیل کاهش سهمیه ایران از 1+3 به 2+2 طی ســالهای گذشته، موضوع عدم نتیجهگیری نمایندگان ایران در ســالهای ‪،2014 ،2013‬ 2015 بود که طی سالهای گذشته این موضوع با عملکرد پرســپولیس و البته عدم نتیجهگیری تیمهای عربستانی و اماراتی جبران شده است اما اگر این موضوع در سال 2019 ادامه پیدا نکند، باز هم شــاهد کاهش امتیــاز ایران برای سالهای بعدی خواهیم بود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran