Iran Varzeshi

مگر فینال آسیا افتخار کمی است؟

-

پاسخ سروش به دالیل افت روحی پرسپولیس:

ایــن را از زبان خیلیها شــنیدیم که اگر ســروش و بقیــه خریدهای پرســپولیس میتوانســت­ند برای این تیم به میدان بروند، جام قهرمانی آسیا از دســت نمیرفــت. این اما ادعای کمی نیســت که ســروش رفیعی بتواند بپذیردش. برای همین اســت که میگوید: «اینها حدس و گمان است. شاید اگر همه ما بازی میکردیم، تیم اصال به فینال آسیا نمیرسید. پرسپولیس با همان بضاعتی که داشت و با همان بازیکنانی که در زمین بودند به فینال آسیا رســید و در همین شرایط شایســتگی قهرمانی را داشت. هر چند این تیم با وضعیتی که داشت، همین االن هم برای هواداران قهرمان به حساب میآید.»

این جام از دست رفت و خیلیها سومین جام متوالی لیگ برتری را هم دور از دســترس پرسپولیس میدانند اما بر خالف آنها، سروش امیدوار است: «پرســپولیس یک تیم پرافتخار و دوست داشــتنی است و امیدوارم با اضافه شــدن بازیکنان جدید و اســتراحت در نیمفصل دوم عملکرد خوبی داشــته باشیم تا هواداران پرسپولیس باز هم خوشحال باشند. ما باید زحمت زیادی بکشیم و امیدوارم بتوانیــم در پایان فصل جــام قهرمانی را باالی ســر ببریم. مطمئنا با اضافه شدن چند بازیکن جدید و یک اســتراحت مناســب، در نیمفصل دوم شاهد یک پرســپولیس قدرتمند خواهیم بود. ما خودمــان را برای حضور در لیگ برتر و جام حذفــی آماده میکنیم و منتظر آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا خواهیم بود. نمیشود فوتبــال را پیشبینی کرد اما ما تالش میکنیم که هم در ایران و هم در آسیا قهرمان شویم.»

مشــکل بزرگ پرســپولیس اما بازیهای فشــرده پیشرو است که نخســتینش، بازی با پیکان است. آنهم در حالی که پرســپولیس نیمی از بازیکنانش را در اختیار نــدارد و مربیان و بازیکنان خارجــیاش هم تازه فردا از تعطیالت برمیگردند. موضوعی که ســروش هم اینطور به آن اشــاره کرده: «االن پرســپولیس شــرایطی دارد که تا به حال در ایــران تیمی حتی شــبیه به آن را تجربه نکــرده. مطمئنا هیچ تیمی هم نمیتواند در این وضعیت کار را اینگونه ادامه دهد. پرســپولیس سختیهای زیادی را تحمل کرده و قطعا فشــار بازیهــا مصدومیتهای­ی را در پی دارد. پرســپولیس باید در حدود ۵۲ روز ۶ بازی سنگین انجام دهد و حتی برخی از بازیهایش شهرهای دیگر است و باید به آنجا سفر کند. وضعیت شهرهای ایران هم به گونهای است که باید یکی دو روز قبل به سفر بروید و این مسائل را در کنار مشــکالت پروازی بگذارید تا متوجه شوید چه فشاری به بازیکنان وارد میشــود. در این شــرایط باید بازیهای لیگ ادامه پیدا کند اما مطمئنا هر نتیجهای رقم بخورد ســربلندی پرسپولیس و هوادارانش را در پی خواهد داشت. قطعا پرسپولیس با ســربلندی نیمفصل اول را به پایان خواهد رساند و هواداران هم مثل همیشــه به تیم و بازیکنــان انگیزه و روحیه میدهند تا بازیکنان با انرژی خوبی نیمفصل اول را به پایان برســانند. در نیم فصل دوم هم با استراحت کردن بازیکنان و اضافه شدن بازیکنان جدید پرسپولیس جان دوباره میگیرد و به قدرت اول فوتبال ایران تبدیل خواهد شــد. به طوری که دوباره همه از دیدن بازیهایش لذت میبرند.»

ســروش رفیعی این فرضیه را هم که از دست رفتن قهرمانی آسیا باعث افت روحی بازیکنان پرســپولیس میشود، قبول ندارد: «فکر نمیکنم اینطور باشــد. بازیکنان از نظر روحی دچار مشکل نشــدهاند. به هر حال مقام نایب قهرمانی در آســیا مقامی است که هر تیمی نمیتواند به آن دست پیدا کند. حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا افتخاری است که هر تیمی نمیتواند آن را به دســت بیاورد. هر چند پرســپولیس میتوانست در آسیا قهرمان شود و لیاقت این قهرمان را داشت اما نایبقهرمان­ی هم چیزی از ارزشهای این تیم کم نخواهد کرد. در تیم پرسپولیس بازیکنان بزرگ و باتجربهای حضور دارند که میتوانند شــرایط را مدیریت کننــد و مطمئنا انرژی خوبی به تیم تزریق خواهد شد. به هر حال این فوتبال است و هر مسابقه شرایط خاص خودش را دارد. مســابقات لیگ قهرمانان آسیا با هر شرایطی که داشت با نایب قهرمانی پرســپولیس به پایان رســید و دیگر آن مســابقات تمام شد و خوشحالم که پرسپولیس با شایستگی این مسابقات را تمام کرد و حاال رقابت در لیگ برتر و جام حذفی آغاز شــده و برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا هم خودمان را آماده میکنیم.»

کریــم باقری قــرار بود در ایــن چند روز پرســپولیس را تمریــن بدهد اما کمبــود بازیکن او را به زمیــن برگرداند. باقری در حالی بر ســر توپ با شــجاع رقابت میکند که در پســت همیشــگیاش یعنی هافبک به میدان رفته است.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran