Iran Varzeshi

منت کیروش روی سر پرسپولیس

-

حضور در لیگ قهرمانان آســیا باعث شــده تا پرسپولیس کمتر از سایر تیمها در لیــگ برتر بازی کند و بــه همین دلیل در زمان تعطیالت ســایر تیم ها، برای این تیم اما برنامههایی طرحریزی شده است. سعید فتاحی - رییس کمیته مســابقات سازمان لیــگ چند روز قبــل، از موافقت کیروش با حضــور بازیکنان ملیپوش پرســپولیس در بازیهــای عقبافتاده این تیم خبر داد. البته در دیدار مقابل ذوبآهن و ســپاهان و نه پیکان که قرار اســت همین دوشــنبه برگزار شود.

وقتی بــه برنامــه تیم ملــی تا جام ملتهای آســیا و همچنین زمان برگزاری بازیهــای عقبافتاده پرســپولیس نگاهی میکنیــم، میبینیم که نــه تنها کیروش و ســازمان لیگ لطفی بــه برانکو و تیمش نکردهاند بلکه هــر 4 روز یک بار برای این تیم بازی گذاشــتهان­د. به تاریــخ برگزاری بازیهای پرســپولیس نگاه کنید. 8۲ آبان مقابل پیــکان و بدون حضــور نوراللهی و بیرانوند، 4 آذر برابر تراکتورســ­ازی، 8 آذر مقابل ماشینسازی در تبریز، 13 آذر برابر ذوبآهن، 18 آذر مقابل سپاهان در اصفهان و در نهایت 3۲ آذر برابر پارسجنوبیج­م.

یعنی پرســپولیس در طول حدود ۵۲ روز باید ۶ بازی ســنگین انجــام بدهد. ۲ ســفر به اصفهان و تبریــز دارد و یک بازی هم بــدون حضــور بازیکنــان ملیپوش و مقابل پیکان. نکته جالــب اینکه کیروش هیچ اتفاق مثبتی را رقم نزده و مشــخص نیست فتاحی چرا از جلب رضایت سرمربی تیم ملی برای حضور بازیکنان ملیپوش در ترکیب پرسپولیس صحبت میکند! آخرین بازی عقب افتاده پرسپولیس روز 3۲ آذرماه برگزار میشود. آخرین اردوی تیم ملی نیز بنــا به تصمیمی که کــیروش گرفته، روز 9۲ آذر آغاز میشــود. در ایــن حدفاصل، تمام بازیکنان داخلی تیم ملی اســتراحت میکنند تا با آمادگی کامل وارد اردو شوند. ملیپوشهای پرســپولیس اما باید در لیگ بازی کنند و سپس ۶ روز فرصت استراحت دارند. در ایــن بازه زمانی، تیم ملی اردویی نداشت که کیروش بخواهد مماشات کند و ملیپوشهای پرسپولیس را در اختیار این تیم قرار بدهد. به نظر میرسد این هم از آن ماجراهایی اســت که عدهای برای کیروش میسازند تا او را یک مربی با تعامل معرفی کننــد. کیروش وقتی میتوانســت تعامل خود را به برانکو نشان بدهد که برای بازی پرســپولیس- پیکان، نوراللهی و بیرانوند را در اختیار برانکو قرار مــیداد، وگرنه نیمه دوم آذرماه که تیم ملی هیچ اردویی ندارد، موافقت با حضور این بازیکنان در بازیهای پرسپولیس که موضوع مهمی نیست.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran