Iran Varzeshi

برخی فرنگیکاران به ما تحمیل شدند

- ناصر نوربخش

تیم ملی امید کشــتی فرنگی در حالی در مسابقات جهانی حضور یافت که اردوهای چندانی برای آمادهســاز­ی بچهها نداشتیم. محدودیت زمانی و همچنین عدم برگزاری اردوهای آمادهســاز­ی و از همه مهمتر عدم حضور در تورنمنتهای تدارکاتی باعث شد تا تیمی نه چندان پرامید راهی رقابتهای جهانی شود که در نهایت ششمی مسابقات حاصل کار تیم ایــران بود. هر چند که اگر یک مدال دیگر میگرفتیم، روی سکو رفته بودیم. با اینحال باید دنبال دالیل ناکامی رفت و دید که چــه اتفاقی رخ داد که تیم نتوانست نتیجه بگیرد. یکی از دالیل اصلی ناکامی تیم مشکالت مالی بود که باعث شد حتی اردوهای تیم ملی هم به خوبی برگزار نشود. متاسفانه مشــکالت مالی اعزام این تیم تا حدی بود که مجبور شدیم دو مربی و حتی سرپرســت تیم را از فهرست اعزام حذف کنیم. طبیعتا مسوولیت این افراد نیز به مربیان اعزامی اضافه شــد و فشار کاری کادر فنــی را دو چندان کرد. در مجموع با شــرایط خوب و قابل قبولی اعزام نشدیم. شــاید بچههای ما استعداد بالقوهای داشته باشند اما این نفرات در آینده به اوج باروری و آمادگی خود میرســند و با این وضعیت نمیتوان از آنها انتظار چندانی داشت.

یکی دیگر از مشکالت و دالیل ناکامی تیم امید به نظر عــدم توجه کافی به این تیم بود. رده ســنی امید نه تنها در کشور بلکه در آســیا هم چندان جــدی گرفته نمیشــود. ما حتی رقابتهــای انتخابی مطلوب و ویژهای نداشتیم و این بچهها در یک دوره مسابقات که در الیگودرز برگزار شــد به تیم امید راه یافتند. فدراســیون کشتی رقابتهای انتخابی زیر ۵2 سال را برگزار میکند در حالــی که ما باید برای تیم امید، رقابتهای زیر 23 سال را برگزار کنیم. رده امید شــبیه حلقه مفقوده بین رده جوانان و بزرگساالن است که متاسفانه اصال دیده نمیشود!

عــدم وجــود ســاختار کلــی برای شــکلگیری تیم امیــد و عــدم برگزاری رقابتهــای انتخابی مطلوب باعث شــد تا برخی از فرنگــیکار­ان به تیم امید تحمیل شــوند. گویا چون برخی نفرات نتوانستند در تیم بزرگســاال­ن به رقابتهای مختلف برونــد، به تیم ما آمدند که این مســاله به هیــچ عنوان منطقی نبود. این در حالی بود که ما کشتیگیران بسیار خوبی در رده امید داریم که به دلیل عدم برگزاری رقابتهای انتخابی مطلوب، اصال دیده نشدند و فرصت حضور در تیم امید را نیافتند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran