Iran Varzeshi

شکست غیرمنتظره مالیی در هلند

-

ایران ورزشــی- فدراسیون جهانی وزنهبرداری در گزارشــی کــه در مورد مســابقات جهانی 2018 منتشر کرد به جای ایران، قزاقســتان را بهعنوان تیم سوم جهان معرفی کرد.

فدراســیون جهانــی وزنهبــردا­ری(FWI) گزارشــی را در مورد مســابقات جهانی 2018 نوشت و به مهمترین اتفاقات این رقابتها اشاره داشت و قهرمانان هر وزن را هم معرفی کرد اما نکته مهم در این گزارش اشتباه فدراســیون در معرفی تیمهــای برتر اســت. در حالی که تیم ایران توانست عنوان ســوم جهان را به دســت آورد اما فدراســیون جهانی وزنهبرداری تیم قزاقســتان را بهعنوان تیم سوم جهان معرفی کرده است.

نکته جالب این است که قزاقستان

دارنده نشــان طالی مسابقات جهانی اســپانیا معتقد اســت که ما هم قسم شده بودیم در مسابقات جهانی این کار بزرگ را انجام دهیم تا نام کاراته ایران برای همیشه در تاریخچه این رشته ورزشی ماندگار شود.

مهدی خدابخشــی در پاســخ به این ســوال که ســطح فنی مســابقات کاراته قهرمانــی جهان در اســپانیا از لحاظ فنی چطور بود، میگویــد: «اینکه ما بخواهیم به خاطــر موفقیتــی که کســب کردیم بگوییم ســطح فنی مســابقات خیلی باال بوده، شــاید خیلی خوب نباشد اما اگر به تعداد کشــورهای حاضــر در این رقابتها نگاه بیندازیم، کامال مشــخص اســت که این دوره از مسابقات به دلیل اینکه کاراته المپیکی شــده، سطح بسیار باالیی داشت. همه حاضرین در این مســابقات به دنبال کســب امتیاز المپیک بودنــد، به هر حال تیم هفتم جهان شد و ایران هم در مراسم اختتامیه مسابقات، کاپ تیم سوم را هم دریافت کرد اما سایت فدراسیون جهانی درگزارش تحلیلی که در مورد این دوره از مسابقات جهانی داشته است تیم ملی وزنهبرداری ایران را به حساب نیاورده و قزاقستان را بهعنوان تیم سوم مسابقات جهانی برشمرده است. تیم ایران در این مسابقات با ترکیب ناقص (هشت نفره) پس از تیمهای چین و بالروس در رده سوم ردهبندی امتیازی قرار گرفت. 28۵ وزنهبردار 272( زن و 310 مرد) از ۵8 کشور در مســابقات جهانی 2018 که در عشقآباد ترکمنســتا­ن برگزار شد، شرکت کردند. تیم ایران با ۵ مدال طال، 1 نقره و 2 برنز در ردهبندی مدال دوم شد. سهراب مرادی، علی هاشمی و رضا بیرالوند برای ایران مدال گرفتند. ارزش امتیازی مســابقات قهرمانی جهان خیلی باال است، همه کشورها با همه توان در این رویداد حضور داشــتند تا با کسب بهترین امتیاز، بهترین مدال را بگیرند.»

دارنده نشــان طالی مسابقات جهانی در خصــوص کســب موفقیت ارزشــمند کاراته ایران در رقابتهــای جهانی تاکید دارد: «ما از اول میدانســتی­م رســیدن به ســومین قهرمانی کار ســختی است، پس از کســب این موفقیت، کاراته ایران را در دنیا با انگشــت نشــان میدهند، در سالن مسابقات جهانی همه ما را نگاه میکردند، به هر حــال ما کار بزرگ و ســختی را با مدیریت شــهرام هروی و مربیان تیم ملی انجام دادیم، همه با هم، هم قســم شــده بودیــم که این کار بزرگ را در مســابقات جهانی انجام دهیم تا نام ایران ســالها در کاراته دنیا بماند.»

ایران ورزشــی - سعید مالیی تنهــا نماینــده تیم ملــی جودوی کشــورمان در مســابقات گرندپری هلند در نخستین مبارزه خود مقابل جودوکای بلغارستان شکست خورد.

تغییــر و تحــوالت مدیریتی ایجاد شــده در فدراسیون جودوی ایران گویا تاثیرات منفی خود را آرام آرام دارد روی ملیپوشــان شاخص و عنواندار تیم ملی بزرگســاال­ن به جا میگذارد! زیرا ســعید مالیی که قطعا در چند سال اخیر همواره جزو ســتارههای عنواندار و افتخارآفری­ن این رشــته رزمی بوده، بعد از کسب مدال نقره بازیهای آسیایی و طالی ارزشــمند جهانی در ســال ،2018 پس از تغییرات ایجاد شده در راس هرم مدیریتی فدراســیون جودوی ایران گویا شــرایط آمادگی و روحی خوبــی ندارد زیــرا او بهعنوان امید اول جودوی ایران برای کسب مدال طــالی بازیهــای المپیک 2020 توکیو، ایــن روزها در تورنمنتهای بینالمللی کــه روی تاتامی میرود، خیلــی ســرحال و آمــاده نشــان نمیدهد.

مصــداق بارز ایــن موضوع را میتــوان در یازدهمیــن مرحله از رقابتهای گرندپری ســال 2018 رویت کرد. این مســابقات در حالی بــه میزبانی هلنــد و با حضور 412 جودوکا از 62 کشــور به مدت سه روز همچنــان در حــال برگــزاری اســت که ســعید مالیــی بهعنوان تنها نماینده جــودوی ایران در این رقابتها به روی تاتامی رفت اما در همان گام نخست و قدم اول مقابل حریفــی نه چندان مطــرح قافیه را باخت و با شکســت زمین مسابقه را ترک کرد!

نماینــده وزن -81 کیلوگــرم کشــورمان در اولین مبــارزه خود با نماینده بلغارســتا­ن مبارزه کرد. ســعید مالیی تنها نماینده جودوی کشــورمان در مســابقه گرندپری هلند در نخســتین مبارزه به مصاف ایوانــف رفت و در وقــت طالیی با اخطار مبارزه را بــه حریف بلغاری خود واگذار کــرد. اتفاقی تلخ برای مالیــی و کادرفنی که روی تجربه و توانمندی باالی او برای آینده جودو، همچنین درخشــش او در المپیک پیش رو حساب ویژهای باز کردهاند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran