Iran Varzeshi

لوو: دردناک است اما باید بپذیریم

-

آلمــان از لیگ A لیــگ ملتهای اروپا ســقوط کرد تا روند وحشــتناک سال 2018 ادامه داشــته باشد. با پیروزی 2 بر صفر هلند مقابل فرانســه، آلمــان در دوره بعدی لیگ ملتهای اروپــا در فصل 2020-2021 جایی در میان تیمهــای درجــه اول اروپا نخواهد داشــت. قهرمان جام جهانی 2014 از ســه بازی ابتدایی خود یک امتیاز گرفته و حتی در صورت پیروزی در بازی دوشــنبه مقابل هلند جایگاهــی بهتر از آخــر در گروه یک نخواهد داشت. ایسلند و لهســتان هم دیگر تیمهای ســقوط کرده به لیگ B هســتند و از میان کرواســی و انگلیس یکی به آنها اضافه خواهد شد. تیمهای اوکراین، بوسنی و هرزگووین هم در دوره بعدی لیگ ملتها در لیگ A حضور خواهند داشــت و از میان روسیه و سوئد یکی به آنها اضافه میشود.

سقوط آلمان به دسته دوم بعد از حذف تحقیرآمیــ­ز از جــام جهانــی 2018 صورت میگیرد که این تیم بهعنوان مدافع قهرمانی جهان نتوانست از مرحله گروهی عبور کند و با باخت به مکزیک و کره جنوبی برای نخستین بار بعد از 80 سال از مرحله گروهی حذف شد.

آلمان از 12 مســابقهاش در سال 2018 تنها 4 برد داشــته و این فشــار را بر یواخیم لوو افزایش میدهد. ســه تــا از این بردها در دیدارهای دوستانه برابر عربستان سعودی، پرو و روســیه بود و دیدار با سوئد در جام جهانی را هم با خوششانســی و گل دقیقه آخر تونی کروس بردند.

بعد از جام جهانی لــوو اعالم کرد قصد دارد به کار روی نیمکــت آلمان ادامه دهد و مقامات فوتبال این کشــور هم حمایت کامل خــود را از او علنی کردند امــا نتایج ضعیف اخیر آینده این مربی 58 ســاله را مبهم کرده اســت. او از ســال 2006 مربی آلمان است و ماندگارتری­ــن مربی در میان تمــام تیمهای اروپایی حال حاضر محسوب میشود.

لوو که تیمش دوشــنبه در گلزنکرشن میزبان هلند است، بعد از سقوط از دسته اول لیگ ملتهای اروپا گفت: «این نتیجه برای ما واقعا دردناک است اما باید آن را بپذیریم.»

آلمان پنجشــنبه در دیدار دوســتانه با روســیه با گلهای بازیکنان جوان خود، لروی سانه، نیکالس سوله و سرژ گنابری به پیروزی رســید و لوو آینــده تیم را روشــن میبیند: «چشم ما به یورو 2020 است که به آن صعود میکنیــم و میخواهیم یک بــار دیگر تیمی بســیار قوی را بفرستیم. همچنان به بازیکنان جوان میدان میدهیم تا به تدریج خودشان را در تیم ملی پیدا کنند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran