Iran Varzeshi

کومان: خودم هم انتظار نداشتم!

-

ممفیس دپای با یک پنالتی پاننکای دیرهنــگام، پیــروزی هلند بر فرانســه را قطعــی کرد بعد از آنکــه جورجینیو واینالــدو­م تیمش را پیش انداخته بود و در نهایت نخســتین شکست فرانسه بعد از قهرمانی جام جهانی رقم خورد.

هلند که در دو تورنمنت بزرگ اخیر یعنی جــام جهانی 2018 و یورو 2016 حضور نداشته، تیم جوانی را روانه لیگ ملتهای اروپا کرد و در سختترین قرعه ممکن در کنار قهرمان دو دوره اخیر جام جهانی قرار گرفــت اما این تیم زیر نظر رونالــد کومان تحول بزرگی را ســپری میکند.

آنها از ابتدا برتری خود را نسبت به میهمان نشــان دادند و در همان دقیقه دوم بازی فاصلهای تا گل نداشــتند. در نهایــت بازیکن لیورپــول در دقایق آخر نیمه اول، دروازه فرانسه را باز کرد.

تیم کومان در نیمه دوم هم برتری خــود را حفظ کرد و دپای که برای خط دفاع فرانســه انواع دردســرها را درست کرده بود، خطای موســی سیسوکو روی فرانکی دی یونگ را به گل دوم تیمش از روی نقطــه پنالتی تبدیل کرد، در حالی که اگر درخشش هوگو لوریس در دروازه فرانسه نبود، شــاید تکلیف بازی خیلی زودتر از آن روشن میشد.

هلنــد که بعد از ســالها در عرصه جهانی مطرح شــده، حاال شــانس دارد که در بازی دوشــنبه در گلزن کرشــن بهعنوان تیم نخســت گــروه به مرحله نیمهنهایی نخستین دوره لیگ ملتهای اروپــا که خرداد آینده برگزار میشــود، صعود کند.

هلنــد با یک تســاوی هــم امتیاز با فرانســه میشــود که کارش در لیگ ملتهــا تمام شــده و بهدلیل برتری در دیدار مستقیم با این تیم صعود میکند.

کومان، مربی سابق ساوتهمپتون و اورتون بعد از این مســابقه به تعریف از بازیکنانش پرداخت: «انتظار بازی بهتری از ایــن تیم در این 90 دقیقه نداشــتم. توقع نداشــتم ایــن تیم جــوان بتواند اینقدر خــوب بازیخوانی و بــا پختگی مسابقه را اداره کند. از آغاز تا پایان بازی فوقالعــاد­ه خوبی انجام دادیم. فرانســه اینجا نیامده بود که یک بازی تشریفاتی و ســرگرمکنن­ده انجام دهد اما همه تیم صبور بودند برای اینکه نوبتشان برسد،

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran