Iran Varzeshi

رکوردهایی که نیمار زد

-

برزیل با گل نیمــار از روی نقطه پنالتی اروگوئه را شکست داد در دیدار دوستانهای که پر از برخورد و خشونت بود. دیدار بین دو غول فوتبال آمریکای جنوبی در ورزشــگاه امارات لندن پر از خطاهای ریز و درشــت روی پای نیمار بود اما بازیکن پاریسنژرمن در نهایت در فاصله 15 دقیقه مانده به پایان تنها گل بــازی را زد در حالی کــه داور با سختگیری خطای دیگو الکسالت روی دانیلو را پنالتــی گرفت. برزیل در 10 بازی آخرش با اروگوئه شکست نخورده و اروگوئــه از ســال 2001 دارنده پنج قهرمانی جهان را نبرده.

برزیل که خود را برای میزبانی کوپا آمریکای تابستان آینده آماده میکند، سهشنبه در مسابقه تدارکاتی دیگری با کامرون دیــدار میکند، اروگوئه هم به مصاف فرانســه میرود که تکرار دیدار یکچهارمنها­یــی جــام جهانی 2018 است.

این آخرین بازی ســال سلســائو خواهد بود کــه بعد از باخت به بلژیک در یکچهارمنها­یی جام جهانی 2018 در پنج مسابقهاش به پیروزی رسیده.

برزیــل اگرچه در هــوای مرطوب و سرد شــمال لندن بازی میکرد و با ســواحل آفتابی ریو یک میلیون مایل فاصله داشــت امــا محبوبیت جهانی و ستارههای بزرگش تماشاگران زیادی را به این ورزشــگاه کشانده بود بخصوص نیمار که هر حرکت و تماســش با توپ به شــدت مــورد توجه ســتارهها قرار میگرفــت، البته برزیل تنها تیم حمله کننده این مسابقه نبود و آلیسون با سه واکنش خوب خــود مانع از فروریختن دروازهاش شد.

نیمار با گلــی که در این بازی زد، تعداد گلهای ملی خود را به 60 رساند و بعــد از پلــه بــا 77 گل و رونالدو با 62 گل بهترین گلــزن تاریخ تیم ملی برزیل محسوب میشــود. او همچنین 95 بــازی ملی در کارنامــه دارد و در رده دهم باسابقهتری­ن بازیکنان سلسائو محسوب میشود. نفرات پیش روی او رونالدینیـ­ـو با 97 بازی ملی و رونالدو و ژالما سانتوس فقید با 98 بازی هستند. روبینیــو بــا 100 بازی ملی ششــم و کلودیو تافارل با 105 بازی ملی پنجم اســت. نیمار فاصله زیــادی با نفر اول ایــن ردهبندی یعنی کافو با 142 بازی دارد امــا با توجه به اینکه فوقســتاره پاریسنژرمن 26 ســال بیشتر ندارد، رســیدن به این رکورد دور از دسترس نیست. پله 77 گل ملی خود را در 92 بازی زده.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran