Iran Varzeshi

دعوا بر سر توپ طال

-

با نزدیک شــدن به موعد برگزاری مراسم مرد سال اروپا، گمانهزنیها درباره فاتح توپ طالی اروپا اوج گرفته اســت. بعد از موفقیت غیرمنتظره کرواسی و فرانسه در جام جهانی همه انتظار دارند که به دوگانه یک دههای مســی - رونالدو پایان داده شــود و یک ســتاره جدید بر توپ طالی اروپا بوســه بزنــد. اتفاقی که در انتخابات بهترینهای فوتبال جهان توســط فیفــا رخ داد و لوکا مودریچ هافبک خالق کرواسی فاتح توپ طال شد. با وجود این رویکرد متفاوت یوفا برای انتخاب بهترینهــا، بحثهای فراوانی را در این زمینه بــه راه انداخته و پیش بینی مرد سال اروپا را دشوار میکند. اظهارنظرات مدعیان این توپ جالب و جذاب است.

سانتوس: کسی جز رونالدو شایسته توپ طال نیست

فرناندو ســانتوس ســرمربی تیم ملــی فوتبال پرتغــال کریســتیان­و رونالدو را شایســتهتر­ین بازیکن برای کسب توپ طال میداند. ســرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال بار دیگر به ستایش از کریستیانو رونالدو پرداخت. سانتوس گفت: «رونالدو در هر تیمی که بازی کرده یک الهامبخش و الگو برای همتیمیهایش بوده است. همه بازیکنانی که با رونالدو همبازی بودهاند چنین چیزی را به خوبی میدانند. او بازیکن بســیار باانگیزه و بزرگی است.» سانتوس در بخش دیگری از صحبتهای خود، اضافه کرد: «به نظرم رونالدو، شایستهترین بازیکن برای گرفتن توپ طالی 2018 است. باید عدالت رعایت شود و توپ طال به بازیکنی که شایسته آن است برســد و او کسی جز رونالدو نیســت.» این در حالی است که رونالدو برای دیدار حســاس برابر ایتالیا باز هم در فهرســت پرتغال قرار نگرفت و سرمربی این تیم هنوز زمان بازگشت این بازیکن با تجربه را اعالم نکرده است.

شوکر: نرسیدن توپ طال به مودریچ، بیعدالتی است

داوور شــوکر رییس فدراسیون فوتبال کرواسی، مودریچ را شایسته دریافت توپ طال میداند. لوکا مودریچ چندی پیش عنوان بهترین بازیکن سال فیفا را تصاحب کرد و به ســلطه رونالدو و مسی پایان داد. او در بین نامزدهای نهایی توپ طالی فرانس فوتبال نیز قرار دارد و باید دید در رقابت با فرانســویه­ایی چون گریزمان و امباپه چه خواهد کرد. از نگاه داوور شــوکر، ســتاره سابق رئال و سویا و رییس فعلی فدراسیون فوتبال کرواسی، فقط مودریچ شایسته توپ طالست: «اگر توپ طال به مودریچ نرســد، یک بیعدالتی رخ داده است. اگر به عملکرد و افتخارات او در فصل گذشــته نگاه کنید، متوجه خواهید شــد که شایستهترین برای توپ طالســت.» شوکر درباره ســوالری، مربی جدید رئال نیز گفت: «باید به او وقت داد و کمکش کرد. زمانی که توانســت با رئال به یک افتخار تاریخی دست یابد، میتــوان او را با زیدان قیاس کرد اما االن باید به ســوالری کمک کرد و برایش بهترینها را آرزو کرد.»

هازارد: شایسته توپ طال نیستم

ادن هازارد ســال خیلی خوبی را در چلسی و تیم ملی بلژیک گذراند. با این حال او واقعبین است و خود را برنده توپ طال نمیداند. جایزهای که امسال به احتمال فراوان مانند ســالهای اخیر به کریســتیان­و رونالدو و لیونل مسی نرسد. هافبک چلســی اعتراف کرد که شایسته کسب توپ طال نیست. او گفت: «با وجود اینکه ســال خوبی را پشت سر گذاشتم اما نباید غرق در رویا شوم. من شایسته کسب توپ طال نیستم.» بازیکن چلســی در ادامه اظهار کرد: «برخــی از بازیکنان از من بهتر بودند. لوکا مودریــچ یکــی از آنها بود. با این حال در ماههای اکتبر و آگوســت خیلی خوب عمل نکرد. اگر این موضوع را در نظر بگیریم کیلیان امباپه را انتخاب میکنم.»

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran