Iran Varzeshi

ب ‌یسروسامانی‌در‌آبادان

- بهناز‌مير‌مطهریان ‪Behnaz Mirmotahha­rian‬

بیسروســام­انیها در آبادان به بیشترین حد خود رسیده اســت. نه تکلیف مدیرعامل باشگاه مشخص است و نه شرایط کادرفنی تعریفی دارد. مدیرعامل در آســتانه جدایی از باشگاه اســت و دیگر انگیزهای برای رسیدگی به مسائل مالی باشگاه و اختالفهای کادرفنی ندارد. نتیجهاش هم این شــده که دستیار ســرجیو از کادرفنی جدا شده، تیم سرپرســت ندارد و هیچ برنامهای برای نقل و انتقاالت زمســتانی مورد بحث و بررســی قرار نگرفته است. معلوم نیست در این شرایط مســووالن چه تصمیمی برای این باشــگاه میگیرند؟ آیا صنعت نفت به حال خود رها شــده و هواداران یکبار دیگر باید شــاهد ســقوط تیم محبوب خود باشند؟

صنعت نفت آبادان این فصل حتی با مربی پرتغالی هم نتوانســت به محبوبیت فصل قبل برسد.

نــه صحبتی از اهداف بزرگ این تیم در میان است و نه خبری از پیروزیهایی اســت که هواداران آبادانی را ســرخوش کند و هیجانزده از این هواداری. اوضاع بــرای صنعت نفت اما نــه در کادرفنی و نــه در کادر مدیریتی، وضعیتی نیســت کــه نویدبخش اتفاقات خوبی در این تیم باشد.

اختالفها بین اعضــای کادرفنی به اوج خود رسیده و به جز سرجیو و کاظم فرحانی کســی در کادرفنی نمانده است. بــا اینکه انتظار میرفت با اضافه شــدن رضا پــرکاس به کادرفنی صنعت نفت، تا حدودی اوضاع صنعــت نفت بهبود پیدا کند اما اینطور نشــد. بــه محض اینکه پرکاس به کادرفنی اضافه شد، این تصور برای ســرجیو به وجود آمــد که پرکاس میتواند گزینه جایگزینی برای او باشــد و به همین خاطر با او ســر ناســازگار­ی گذاشت.

این اختالفهــا در نهایت به جدایی پــرکاس انجامید تا کادرفنی صنعت نفت امروز به جز ســرجیو و کاظــم فرحانی، عضو دیگری نداشته باشــد. جای خالی سرپرســت و دســتیار اول ســرمربی، مدتهاست که در کادرفنی صنعت نفت حس میشود اما بیسروسامان­یهای این تیم آبادانی به اندازهای است که نه پولی برای جذب عضو جدید در کادرفنی وجود دارد و نه تدبیر و برنامهای برای حل این مشکل.

صنعت نفت آبادان مدتهاســت که از نظر مدیریتی شــرایط خوبــی ندارد. علی عیســیزاده، مدیرعامل باشــگاه که مدتهاســت با همه انتقادهایی که به او میشــود همچنان صندلی خود را حفظ کرده، دیگــر حامیان قبــل را ندارد که اســتعفایش را نپذیرند و او علیرغم همه انتقادهــا در جایگاه خــود بماند و حاال زمزمههای رفتن او بیش از پیش به گوش میرسد.

همین بالتکلیفــ­ی مدیریتی به همه بخشهای باشــگاه تعمیم پیــدا کرده و کادرفنی و تیــم را هم درگیر خود کرده اســت. عالوه بر این هیچ انگیزه و تالشی برای پیدا کردن منابع مالی وجود ندارد. حاال تصور کنید این شرایط در بخشهای مختلف باشگاه چطور تأثیر میگذارد.

در حال حاضر باشــگاه صنعت نفت آبادان با مشــکالت متعددی مواجه است که برای برطرف کردن این مشــکالت و بهبــود عملکرد خــود در نیمفصل دوم، چارهای ندارد جز اینکه در نقل و انتقاالت یارگیری مطلوبی داشــته باشــد. بدون پول اما هیچ لیســتی از سوی کادرفنی، نمیتواند گرهی از مشکالت صنعت نفت آبادان باز کند.

تیم صنعت نفت آبادان در 12 هفته ابتدایی لیگ، تنها یک برد داشــته و با 9 تساوی و دو باخت در جایگاه دهم جدول قرار گرفته اســت. شــاید جایگاه دهمی برای صنعت نفت چندان هم جایگاه بدی نباشــد اما تجربه نشــان داده که تقویت نشدن این تیم میتواند در نیم فصل دوم، صنعت نفت را حتی چند پله سقوط دهد و ادامــه این بیسروســام­انی در بدترین حالت ممکن، این تیم را تا مرز ســقوط هم بکشاند.

به خاطر همین است که کمیته فنی و بســیاری از پیشکسوتان از همین حاال به دنبال این هســتند کــه پیش از آنکه وضعیت برای این تیم بحرانی شود، فکری برای مشــکالتش کنند اما واضح است تا بالتکلیفیه­ــای مدیریتــی حل نشــود، نمیتوان راهحل مشکالت را عملی کرد.

آنچه مسووالن اســتانی باید بدانند این است که باشگاه صنعت نفت به حال خود رها شــده اســت. نه نظارتی جدی بر عملکرد مدیریت باشــگاه اســت و نه تدبیری بــرای حل بیسروســام­انیهای باشگاه و مشکالت آن. این هشدار را باید به مســووالن داد که اگــر میخواهند از ســقوط در امان بمانند، از حاال به صنعت نفت توجه کنند.

به خاطر همین است که کمیته فنی و بسیاری از پیشکسوتان از همین حاال به دنبال این هستند که پیش از آنکه وضعیت برای این تیم بحرانی شود، فکری برای مشکالتش کنند اما واضح است تا بالتکلیفیه­ای مدیریتی حل نشود

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran