Iran Varzeshi

حال‌و‌هوای‌بهاری‌استقالل‌در‌خوزستان

-

یکشــنبه ،97/9/4 هفتــه ســیزدهم هجدهمین دوره لیگبرتر، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت: ،17:35 تماشاگر: 01هزار نفر استقالل: یک گل: روحا... باقری )27( استقالل خوزستان: صفر داور: محمدحسین زاهدیفر کمک ها: جلیل شعرانی، قهرمان نجفی اخطار: فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، فرشــاد محمدیمهر (اســتقالل)، میثم شاهمکوندزا­ده (استقالل خوزستان) بازیکن برتر: فرزین گروســیان (استقالل خوزستان)

استقالل خوزستان: فرزیــن گروسیان، احمد آلنعمه، ایوب کالنتری، رضا درویشــی، مصطفــی کیانــی، وحید خشــتان، ساســان شــیرمردی، ایمان مبعلی -47( میثم کریمی)، مهرداد پورابوالقا­سم، میثم شاه مکوندزاده، فرید امیری -46( یونس دلفی)

سرمربی: کریم بوستانی استقالل: مهدی رحمتی، محمد دانشگر، روزبه چشــمی، فرشــاد محمدیمهــر، میالد زکیپور، علی کریمی، فرشید باقری، وریا غفوری، فرشــید اســماعیلی -89( مارکوس نویمایر)، الحاجی گرو، روحا... باقــری -80( طارق همام)

سرمربی: وینفرد شفر * پیش از شــروع بازی مســووالن باشگاه اســتقالل از هواداری که 2 سال پیش در جریان برگزاری فینال جام حذفی در ورزشگاه اروندان خرمشــهر از ناحیه چشــم آســیب دیــده بود قدردانی کردند و لوح یادبودی به وی اهدا کردند.

* گفته میشــد مهــدی قائدی بــه این بازی میرســد اما او هم ماننــد مرتضی تبریزی در فهرســت نهایی اســتقالل مقابل اســتقالل خوزستان قرار نگرفت.

دقیقــه1: پیراهنهای ســفیدی که بر تن استقاللیها پوشانده شــده بود مهمترین اتفاق آغاز این بازی بود. آبیها برخالف همیشه لباس آبی به تن نداشتند و این استقالل خوزستان بود که آبی پوشید.

دقیقه3: ارســال ایمان مبعلی که با بازوبند کاپیتانــی در ترکیــب اســتقالل خوزســتان خودنمایــی میکرد را مهــدی رحمتی از میان مدافعان تیمش و مهاجمان استقالل خوزستان در آغــوش گرفت تا خطری دروازه اســتقالل را تهدید نکند.

دقیقه :6 پاس تند و تیز فرشــید اسماعیلی به روحا... باقری نرســید و فرزین گروسیان توپ را مهار کرد.

دقیقه :10 الحاجی گرو از ســمت چپ خط دفاع استقالل خوزستان نفوذ کرد و با یک حرکت فریبنده توپ را در شــرایطی ایــدهآل به روحا... باقــری داد اما این بازیکن نتوانســت از موقعیت طالیی که نصیبش شــده بود بهره بگیرد و توپ را همان جایی زد که گروسیان انتظار میکشید.

دقیقه :12 روزبه چشــمی در داخل هجده قدم استقالل خوزستان صاحب بهترین فرصت ممکن شــد اما بیجهت توپ را روی پای چپش انداخت و در حالی که میتوانســت با یک ضربه پای راست آن را گل کند این موقعیت را از دست داد.

دقیقــه :15 درحالی که گرو بر اثر اشــتباه مدافعان اســتقالل خوزســتان بــا دروازهبان استقالل خوزستان تک به تک شده بود موقعیت را به سادگی از دســت داد و توپ را تقدیم حریف کرد.

دقیقه :16 نفوذ شیرمردی از سمت راست خط دفاع استقالل و پاس او به کالنتری این تیم را تا آستانه گلزنی پیش برد اما توپ از کنار دروازه به اوت رفت تا میهمان نفس راحتی بکشد.

دقیقه :17 فرشــید اسماعیلی در شرایطی نامتعادل صاحب توپ شد اما ضربه او دقت کافی نداشت.

دقیقه :18 استقاللیها باز هم توسط روحا... باقری با دروازه اســتقالل خوزستان تک به تک شــدند اما این موقعیت را هــم در کمال ناباوری بازیکنان اســتقالل از کف دادنــد. باقری در این صحنه در اوج بی مســوولیتی پاس محمدی مهر را از دست داد.

دقیقه :20 ضربه ســر فرشید اسماعیلی را که روی یک ارسال دقیق به دست آمد دروازهبان استقالل خوزستان به زیبایی دفع کرد و در ریباند نیز اسماعیلی در دو قدمی توپ را به آسمان زد.

دقیقه :25 فرشــید باقری به دلیل خطای سفت و سخت روی میثم شاهمکوند از سوی داور کارت زرد گرفت.

دقیقه :27 اشــتباه گروســیان در خروج از دروازه باعث شــد تا روحا... باقــری که از میان مدافعان استقالل خوزســتان گریخته بود توپ را وارد دروازه اســتقالل خوزســتان کند. تالش مدافعان استقالل خوزســتان نیز در این صحنه بیثمر بود.

دقیقه :36 داور بازی به دلیل شــدت باران بازی را متوقف کرد اما در کمال ناباوری سرمربی استقالل به شدت نسبت به این تصمیم معترض بود! حتی بازیکنان اســتقالل هم برای خروج از زمین از خود تمایلی نشــان نمیدادند و وســط زمین حضور داشتند تا بازی هرچه زودتر دوباره از سر گرفته شود. اینکه چرا مجموعه استقالل به تصمیم داور احترام نمیگذاشــت بسیار عجیب بود. دقایقی بازی به دلیل ایــن موضوع متوقف بود.

دقیقه :37 با کاهــش بارندگی بازی بعد از حدود 3 دقیقه توقف دوباره از سر گرفته شد.

دقیقــه :45+5 زاهدیفر این بــازی را در دقیقه 50 به نشانه پایان نیمه اول به اتمام رساند تا استقالل برنده به رختکن برود.

دقیقه :45 یونــس دلفی از ابتــدای نیمه دوم جای فریــد امیری را در ترکیب اســتقالل خوزستان گرفت.

دقیقه :47 ایمان مبعلی به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کــرد و میثم کریمی به جای او وارد ترکیب شــد تا این تعویض اجباری هم در همان ابتــدای آغاز نیمه دوم ترکیب اســتقالل خوزستان را دچار تغییرات بیشتر کند.

دقیقه :54 میثم شــاه مکوندزاده با خطای شدید روی وریا غفوری از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه :57 فرشید اســماعیلی هم به جمع کارت زردیهــای این بازی اضافه شــد و با یک خطای بیمورد یک اخطار را مقابل دیدگان خود دید.

دقیقــه :57 فرشــاد محمدی مهــر نیز با خطای عجیب روی یونس دلفــی داور را مجاب به دادن کارت زرد کرد. خطای محمدیمهر هم بیمورد بود.

دقیقه :58 ارســال دقیق به میان مدافعان استقالل را یونس دلفی قصد داشت با یک ضربه قیچی بغل باز کند اما ضربه زیبای این بازیکن از کنار تیر عمودی دروازه استقالل به اوت رفت.

دقیقه :61 شوت فرشید باقری بعد از حمله همه جانبه استقالل، دروازهبان میزبان را مجاب به واکنشی جدی کرد.

دقیقه :62 وریا غفوری بــا یک ضربه نرم و چیپ دروازه استقالل خوزســتان را تهدید کرد اما گروسیان با واکنشــی خیره کننده توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه :75 الحاجی گرو بعد از دقایقی افول در موقعیتی تقریبا تک بــه تک صاحب فرصتی مناســب شــد اما ضربه پــای چــپ او را باز هم گروســیان مهار کرد تا ناکامیهای این بازیکن در ترکیب استقالل همچنان ادامه داشته باشد.

دقیقه :87 فرشید باقری از فاصلهای حدود 30 متر با روی پا دروازه اســتقالل خوزستان را هدف قرار داد که گروســیان با واکنشی دیدنی توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشــید و مانع از گل شدن آن شد.

دقیقه :89 مارکوس نویمایر جای فرشــید اســماعیلی را که نمایش ضعیفی در این میدان داشت گرفت.

دقیقــه :90+2 درگیری الحاجــی گرو با بازیکنان اســتقالل خوزســتان دقایقی بازی را متوقف کرد. گرو بعد از خطا روی پورابوالقا­ســم این درگیری را ایجاد کرد.

دقیقه :90+3 در نهایــت این بازی با همان برتری یک بر صفر به ســود اســتقالل تمام شد تــا آبیها در مقابــل تیم قعر جدولی اســتقالل خوزســتان به بــردی خفیف دســت یابند و به وضعیت خود در جدول ردهبندی قدری ســر و ســامان دهند. اســتقالل بعد از این پیروزی 18 امتیازی شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran