Iran Varzeshi

تقوی:‌م‌یخواستیم‌ثابت‌کنیم‌بدون‌استوکس‌هم‌تیم‌هستیم

-

محمد تقوی با تراکتورساز­ی به امتیازی ارزشمند در ورزشگاه آزادی رســید تا به آینده امیدوارتر شود. تقوی ابتدا از تماشاگران تیمش تشــکرکرد: «باید از هواداران تراکتورساز­ی تشکر کنم که مــا را غافلگیر کردند. ما در نیمه اول ســعی کردیم بازی را روی زمین انجــام دهیم اما این را فراموش نکنیــد که ما مقابل تیمی بازی میکردیم که یک هفته پیش در فینال آســیا بازی میکرد.» تقوی که در جریان بازی اعتقاد داشــت گل تیمش سالم بوده در نشست خبری بعد از بازی حرف خودش را پس گرفت و از داور هم به نوعــی عذرخواهی کرد: «روی گلی هم که زدیم، من حق را به داوران میدهم. باالخره آنها در هر شرایطی سعی میکنند تصمیم درست را بگیرند. البته من هنوز آن صحنه را ندیدهام. میتوانستیم در ضدحمــالت به آنها گل بزنیم. با این حال بازی تا حدود زیادی که قول داده بودم، آنطور شد که تماشاگران از بازی لذت ببرند.»

سرمربی موقت تیم فوتبال تراکتورساز­ی در خصوص اینکه به داور مســابقه میگفت که توپ به ســر مدافع پرسپولیس خورده و آفســاید نیست در حالی که طبق قوانین در این صورت هم آفساید اعالم میشود، گفت: «در جریان بازی تنشهایی که به وجود میآید، در آن شــرایط اســت. کاش فوتبالیســ­ت بودید تا این هیجانها را بیشتر درک میکردید و من هم از داور مسابقه اگر اعتراضی داشتم، عذرخواهــی میکنم. من فکر میکنم در هر صورت تصمیمگیری با داور است و ما هم باید به تصمیم داور احترام بگذاریم.»

تقــوی درباره بازی ندادن به اســتوکس به دلیل بیانضباطی و بازگشــت دیرهنــگام او به ایــران و عدم بازگشــت اروین، نیز توضیحاتــی داد: «مهمترین موضوع در فوتبال تیم بودن اســت. نشان دادیم هرکس باشد یا نباشد، ما تیم هستیم. مسائل انضباطی هم به کمیته انضباطی باشگاه ارتباط دارد و مطمئنا با این موضوع برخورد میکننــد. با این حال بازیکنان نشــان دادند فرقی ندارد چه کســی باشــد یا نه و کار مــا هم تا همین دو ســه روز پیش خیلی سخت بود که بخواهیم ترکیب تیم را برای این بازی حساس انتخــاب کنیم. بــه این دلیل که هر دو تیــم در یک رده بودیم و خیلی ســخت بود که ترکیب را انتخاب کنیم و در تمرینات مدام بازیکنــان را تعویض میکردیم که ببینیم از کدامشــان میتوانیم استفاده کنیم. از دو روز پیش تصمیم گرفتیم که چه این بازیکنان باشــند یا نه، با همین ترکیب بازی کنیم و خوشبختانه همینطور هم شــد.» تقوی در واکنش به طرح این موضوع که عثمان دمبله، بازیکن بارسلونا نیز دچار چنین اشتباهی شد اما بازی کرد و برای تیمش موفق به گلزنی شــد، گفت: «هر وقت استوکس دمبله شد، این ســوال را از من بپرسید. شما شــأن فوتبال را پایین میآورید کــه بخواهید بازیکن شــب قبل بازی بیاید و بــازی کند. بازیکن میخواهد هر کسی باشــد، نباید بزرگتر از باشگاه باشد. حتی اگر بخواهیم ببازیم، بازیکن نباید بزرگتر از باشگاه باشد. بازیکن بزرگتر از دمبله هم باشد، نباید از باشگاه بزرگتر باشد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran