Iran Varzeshi

برانکو: چطور میتوانم از بازیکنانم ناراضی باشم؟

-

دلیل برنده نشــدن پرســپولیس در بازی دیروز را باید در تمجیدهای برانکــو ایوانکوویچ از عملکرد تراکتورســ­ازی بیابیم. جایی که مرد کروات در نشســت خبری پس از بــازی میگفت: «من گفته بودم کــه این بازی مثل دربی سخت است. همه دربیها همیشه اینگونه هستند و هیچ قانون خاصی ندارند. طبیعتا ما میخواستیم برنده بازی باشیم اما تراکتورساز­ی با عملکرد خوبش نشــان داد که چه تیم خوبی اســت و لیاقت حضور در باالی جدول را دارد. تراکتورســ­ازی با سه ملیپوشی که در اختیار دارد، کیفتش باالست. آنها ساختار بسیار خوبی از بازیکنان باتجربه و باکیفیت را در اختیار دارند.»

حرفهای برانکو اما وقتی بیشتر به دلمان نشست که بازیکنان پرتالش اما خســتهاش را تحسین کرد: «ما تالشمان را کردیم اما متأسفانه نشد. من هیچ گالیهای از بازیکنانم ندارم چون میدانم که آنها در چه شــرایط سختی بازی میکنند. در بازی قبلی با پیکان شاهد بودید و در این بازی هم دیدید که چقدر انرژی صرف کردند و چقدر خســتگی داشتند. در چنین شرایطی چطور میتوانم از آنها ناراضی باشم؟ »

آقای سرمربی سپس از سختیهای بازی بعدی پرسپولیس گفت: «بازی بعدیمان مقابل ماشینسازی است که متأسفانه کمال کامیابینیا را به دلیل کارت زردهایی که گرفته، در اختیار نداریم. باید وضعیت شایان مصلح را هم که دچار گرفتگی شــد، بررسی کنیم. شرایط سختی است اما با این حال ما تمام اهدافی را که داشتیم، دنبال خواهیم کرد.»

در ادامــه، برانکــو از تاثیر منفــی بارندگی و لغزندگــی زمین بر بازی میگفت: «این شرایط جوی بیشتر به نفع تیمی است که دفاع میکند. شاید اگر زمین خشک بود، بازی به سود ما میشد اما باران اثر منفی خود را روی بازی گذاشت.»

تفاوت عملکرد پرســپولیس در لیگ قهرمانان و لیگ برتر خیلیها را به این نتیجه رسانده که تیم برانکو افت کرده است. خود او اما چنین ادعایی را قبول ندارد: «اینجا شــرایط متفاوت است. در لیگ قهرمانان آسیا همه دنبال برد هســتند و بازتر بازی میکنند اما در لیگ همــه تیمهایی که مقابل ما قرار میگیرند، بســته بازی میکنند. با این شرایط جوی هم، وقتی خستگی بازیکنان بیشتر میشود، بردن سختتر میشود. همین شانسهایی که ایجاد کردیم را هم باید تبدیل به گل میکردیم.»

برانکــو ایوانکوویـ­ـچ به خبرنگاری هــم که از تکراری شــدن تاکتیک پرسپولیس گفته بود، اینطور پاســخ داد: «من به بازیکنانم افتخار میکنم. اگر کمی نتایج لیگ کشورهای دیگر بخصوص خاورمیانه را نگاه کنید، العین وقتی در فینال لیگ قهرمانان بازی میکرد، چهارم جدول بود. الهالل هم این شرایط را داشت. ما بعد از فینال لیگ قهرمانان دو بازی کردیم که نتیجهاش یک برد و یک تســاوی بود. طبیعی اســت که انتظار از ما بیشتر است و من از بازی تیمم راضی هستم. از طرفی ما بیشتر از همه تیمهای ایرانی در این فصــل بازی کردیم و چهــار روز دیگر هم باید بازی کنیــم. با این حال ما ادامه خواهیم داد و اهدافمان هم تغییر نمیکند.»

یکی از خبرنگاران ربیعخــواه را بازیکنی خواند که بیشــتر رو به عقب بازی میکند و از برانکو پرســید آیا شما از او میخواهید پاس به عقب بدهد که در پاسخ، این جملهها را شنید: «این نخستین بازی ربیعخواه هفت ماه پس از مصدومیتش و بازگشــت مجدد اوست. مطمئناً ربیعخواه نمیتواند مثل قبل باشد اما مهم این است که او ســالمت است و رفتهرفته بهتر هم خواهد شد. بله، من از او خواسته بودم که رو به عقب بازی کند و اشتباه هم کرد اما بیرانوند هم اشتباه کرد، علیپور، بشار رسن، منشا و سایر بازیکنان هم اشتباه کردند. همه بازیکنان در زمین اشتباهاتی دارند و این طبیعی است.»

آخریــن موضوعی که خبرنگاران نظر برانکو را دربارهاش جویا شــدند، عملکرد داوران بازی به ویژه در صحنه گل آفساید حاجیصفی بود که اتفاقا تراکتوریهـ­ـا خیلی به آن معترض شــدند و برانکو دربارهاش گفته: «به نظر شــما آن گل آفساید بود یا نه؟ آیا آنها انتظار داشتند داور گل آفسایدشان را ســالم اعالم کند؟! باز هم تکرار میکنم، از وقتی به ایران آمدم، داوران حتی یــک اوت را به ما هدیه ندادند. ما هم از آنها چیزی نمیخواهیم. حاال اینکه چقدر اشتباه به ضرر ما بوده، بماند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran