Iran Varzeshi

حاشیـه بهجـای گــل

-

یکشــنبه ،97/9/4 هفتــه ســیزدهم هجدهمین دوره لیگ برتر، ســاعت 51، ورزشگاه آزادی تهران، تماشاگر: حدود 40 هزار نفر پرسپولیس صفر تراکتورساز­ی صفر داور: محمدرضا اکبریان کمکهــا: تورج عیوضمحمدی، حســن یوسفی اخطــار: کمال کامیابینیا (پرســپولیس) اشکان دژاگه (تراکتورساز­ی) اخــراج: کاظــم محمــودی (مربــی تراکتورساز­ی)

پرسپولیس: علیرضــا بیرانوند، سیدجالل حسینی، شجاع خلیلزاده، شایان مصلح 89( - آدام همتی)، ســیامک نعمتی، کمال کامیابینیا 72( - محسن ربیعخواه)، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، بشار رسن، گادوین منشا، علی علیپور

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

تراکتورساز­ی: محســن فــروزان، ایمان ســلیمی، محمد طیبی، احســانحاج­یصفی، دانیال اســماعیلی­فر 87( - قائم اسالمیخواه)، علیرضــا نقــیزاده، مهدی مهدیپور، مســعود شجاعی، اشکان دژاگه، احســان پهلوان 48( - محمدرضا مهدیزاده)، سوگیتا

سرمربی: محمد تقوی

تراکتورســ­ازی در دقایق ابتدایی نیمه اول فشــار زیادی به خط دفاعی پرســپولیس وارد کرد و این باعث شــد تا بارش باران و اشتباهات خط دفاعی که با چند بار ســر خوردن بازیکنان پرســپولیس نیز همراه بود، چند موقعیت برای سفیدپوشان تبریزی شــکل گیرد. در ادامه اما پرســپولیس بازی را در دست گرفت و توانست چند موقعیت روی دروازه حریف شــکل دهد و تراکتور هم با ســود بردن از خط میانی تکنیکی خود و ایجاد موقعیتهــا­ی با برنامه و تاکتیکی خط دفاعی پرســپولیس را همچنان در چالش قرار داد. دقایق پایانی نیمه اول اما بار دیگر این پرسپولیس بود و این تیم با منشا و علیپور چند موقعیت مناسب شکل داد اما همه بیثمر.

در نیمه دوم هم این تراکتورســ­ازی بود که در دقایق ابتدایی نمایش بهتری برابر پرسپولیس داشــت و آنها را تحت فشار قرار داد. با این حال بعــد از دقایقی پرســپولیس نبض بــازی را در اختیار گرفت و چند موقعیت جدی روی دروازه تراکتورساز­ی داشت که با عملکرد مناسب خط دفاعی به نتیجه نرسید.

مصدومیت کمــال کامیابینیا باعث شــد برانکــو مجبور به تعویضی زودهنــگام در نیمه دوم و تغییــر تاکتیک در تیمش شــود. حضور ربیعخواه روند هجومی پرســپولیس را کند و در ادامه مصدومیت شــایان مصلح کامال خط دفاعی این تیم را دگرگون کرد. با این حال در نیمه دوم نیز گلی از خط دروازههــا عبور نکرد تا هر تیم با یک امتیاز زمین را ترک کند.

مصدومیت کمال کامیابینیا باعث شد برانکو مجبور به تعویضی زودهنگام در نیمه دوم و تغییر تاکتیک در تیمش شود. حضور ربیعخواه روند هجومی پرسپولیس را کند و در ادامه مصدومیت شایان مصلح کامال خط دفاعی این تیم را دگرگون کرد. با این حال در نیمه دوم نیز گلی از خط دروازهها عبور نکرد تا هر تیم با یک امتیاز زمین را ترک کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳: ارســال بازیکنان تراکتورســ­ازی را مدافعان پرسپولیس دفع کردند.

دقیقــه :9 گادوین منشــا از پشــت محوطه جریمه ضربه محکمی روانه دروازه فروزان کرد که این دروازهبان در دو ضرب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۳1: یک ضربه ایســتگاهی از پشــت محوطــه جریمــه و در موقعیتی ایــدهآل نصیب تراکتورساز­ی شد. ابتدا اشــکان ضربه را به دیوار دفاعــی زد و در ادامه و ریباند ضربه نیز توســط حاجیصفی با اختالف راهی اوت شد.

دقیقــه :18 ارســال ســیامک نعمتی و دفع ناقص مدافع تراکتورساز­ی موقعیت را از روی نقطه پنالتی برای منشا شــکل داد که تکل بلند ایمان سلیمی مانع از شوت این مهاجم شد. عالیشاه که در موقعیت مناسبی قرار داشت به شدت نسبت به پاس ندادن منشا معترض شد.

دقیقــه ۰2: پرتــاب بلنــد اوت بازیکنــان پرسپولیس را مدافعان تراکتورساز­ی دفع کردند.

دقیقــه :21 نخســتین کرنر پرســپولیس را عالیشــاه روی دروازه تراکتورســ­ازی فرستاد که مدافعان توپ را دفع کردند.

دقیقه :24 شجاع خلیلزاده و مسعود شجاعی در میانــه میدان با یکدیگر درگیــری لفظی پیدا کردند که داور به مدافع پرسپولیس تذکر داد.

دقیقــه :28 فــرار گادوین منشــا به داخل محوطه جریمه با تکل بلند و موفق ایمان سلیمی موقعیت گل را از مهاجم پرسپولیس گرفت.

دقیقه 1۳: ارسال بشار رسن را محسن فروزان به راحتی مهار کرد.

دقیقه 6۳: خطای شــجاعی روی خلیلزاده یک ضربه کاشته برای پرسپولیس به همراه داشت که این ضربه را عالیشاه روی دروازه تراکتورساز­ی فرستاد. در نهایت مدافعان توپ را دفع کردند.

دقیقه 7۳: ضربه ســر علیپور از باالی دروازه تراکتورساز­ی به بیرون رفت.

دقیقــه 8۳: پرتــاب بلند اوت خلیــلزاده را دروازهبان تراکتورساز­ی مهار کرد.

دقیقه ۰4: خطای عالیشاه روی نقیزاده یک ضربه کاشــته برای تیم تبریزی همراه داشت که حاصلی برای تراکتورساز­ی نداشت.

دقیقه :42 اشکان دژاگه در موقعیتی مناسب درون محوطــه جریمه ضربه زمینــی و آرام خود را نواخت که بیرانوند بــه راحتی آن را در اختیار گرفت.

دقیقه :44 ضربه ایستگاهی دیدنی بشار رسن با پرش دیدنی محسن فروزان از کنج دروازه بیرون کشیده شد.

دقیقه 1۵: احســان حاجیصفی ضربه کرنر تراکتورساز­ی را زد که توپ به شجاعی رسید و در نهایت با خطای خلیلزاده متوقف شد.

دقیقه ۳۵: ضربه کاشــته تراکتورســ­ازی را شجاعی روی دروازه پرســپولیس فرستاد که این ضربه را مدافعان راهی کرنر کردند.

دقیقــه 6۵: ارســال کامیابینیـ­ـا را مدافعان تراکتورساز­ی دفع کردند.

دقیقه 8۵: دروازهبان تراکتورساز­ی ضربه کرنر پرسپولیس را با مشت دور کرد.

دقیقه ۰6: ارسال شجاعی درون محوطه شش قدم با ضربه سر احسان حاجیصفی همراه شد که داور به درستی با اعالم آفساید آن را نپذیرفت.

دقیقه :66 ارســال علیپور در محوطه شــش قدم به منشا رسید که او نتوانست از این موقعیت استفاده کند و توپ از روی پایش عبور کرد.

دقیقه :67 پاس عمقی عالیشاه پشت دفاع به علیپور رســید اما فروزان توپ را زودتر از مهاجم پرسپولیس مهار کرد.

دقیقه :69 بیرانوند قصد دریبل زدن دژاگه را داشت که بازیکن تراکتورساز­ی توپ را از او گرفت.

دقیقه ۳7: ارســال نوراللهی را علیپور بهجای اینکه به درون چارچوب بفرســتد، از باالی دروازه به بیرون زد.

دقیقه ۰9: شــوت ناگهانی نعمتــی از میانه زمین تراکتورســ­ازی، با اختالفی انــدک از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran