Iran Varzeshi

فینال، باز هم رفت و برگشت

-

برای ما شــاید یــادآوری فینال صد هــزار نفری لیــگ قهرمانــان در آزادی جذابترین اتفاق باشد.

موضوعــی کــه داتو وینســور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا مراسم قرعهکشی لیگ قهرمانان 2۰19 را با آن آغاز کرد: «این مساله به قدری تاریخی و باشکوه بود که هر چه دربارهاش بگوییم، از ارزش آن کم نمیشود.»

مهمتــر از آن امــا مــواردی بود که شــین مان گیل در مورد مسائل امنیتی بازیها، مدیریت حضور تماشــاگرا­ن در ورزشگاهها، افزایش کیفیت فنی برگزاری مســابقات و ضوابط و قوانیــن جدید در کارگاههــا­ی آموزشــی لیــگ قهرمانان 2۰19 آسیا را مطرح کرد و بیش از همه، رفت و برگشــتی بودن فینال توجهمان را جلب کرد.

پیش از این شــنیده بودیم از فصل جدیــد، فینال لیــگ قهرمانان به صورت تکبازی برگزار میشود اما پندار خمارلو که بهعنوان مدیر رسانهای و روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در مراسم قرعهکشی و کارگاههای آموزشــی لیگ قهرمانان آسیا در کواالالمپو­ر شــرکت کرده بود، گفته که ایافســی چنین تغییــری را اعمال نکرده اســت: «با وجود شــایعات مطرح شده، باید بگویم در جریان اجالس اخیر لیگ قهرمانان آســیا که در مالزی برگزار شد، صحبتی درباره برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در قالب یک بازی به میان نیامد و طبق برنامه و روش اعالم شــده، فینــال بازیها در قالــب دو بازی رفت و برگشــت صــورت میگیرد. این مســاله نمیتواند حداقل برای این دوره از بازیها یعنــی لیگ قهرمانان ســال 2۰19 روی دهد چون شــرایط مســابقات در جریان این ســفر برای تیمها تشریح شد و برای برگــزاری فینال، تا ایــن لحظه تغییری را اعــالم نکردهاند. با توجــه به آنچه در جریــان این همایش مطرح شــد، فینال ایــن دوره نیز به شــکل دو بازی خواهد بود. البتــه طبق عرفی کــه وجود دارد، امسال نماینده شرق آســیا میزبان بازی پایانی است.»

پرداختیهای ایافسی دو برابر میشود

پاول لوزانوف رییس کمیته مسابقات باشگاهی آســیا هم یک خبر خوب برای شــرکتکنند­هها داشــت: بــرای کمک بــه تیمهــا و افزایــش کیفیــت، کمک هزینه ســفرهای خــارج از خانه دو برابر شده است.

به این ترتیب هزینــهای که قبل از این برای بازیهای گروهی تا نیمهنهایی، ۰۳ هزار دالر بود، به ۰6 هزار دالر رسید و کمکهزینه فینــال از ۰6 هزار دالر به ۰21 هزار دالر افزایش یافت.

تعویض چهارم برای وقتهای اضافه

تیمهــا در فصــل جدیــد رقابتها میتواننــد چهار بازیکن خارجی داشــته باشــند که حداقل یکی از آنها حتما باید آســیایی باشــد. همچنین بعد از مرحله گروهی بازیها هر زمان مســابقه به وقت اضافه برود اجازه تعویــض چهارم وجود خواهد داشت.

حداقل نور مناسب برای ورزشگاهها: 1800 لوکس

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعالم کرد برای دوره آینده رقابتها، ورزشــگاهه­ای میزبان تا مرحله نیمهنهایی بتوانند ۰۰81 لوکس نور را در زمین مسابقه ایجاد کنند. این رقــم برای بازی فینال باید به ۰۰۰2 لوکس برسد. با این شرایط ورزشگاههای ایرانی باید برای رســیدن بــه حدنصاب تالش کننــد. همچنین تاکید شــد که استعمال دخانیات در ورزشگاهها ممنوع خواهد بود.

کنترل ورود افراد به ورزشگاه

ایافسی تاکید بسیاری روی بحث بلیت فروشــیها داشــت و تاکید شــد بلیتفروشی و کنترل ورود تماشاگران با دقت بیشتری انجام شــود تا هم از ورود افراد بدون بلیت به ورزشــگاه جلوگیری شــود و هم افــراد دارای بلیــت به علت تکمیل ظرفیت، بیرون از ورزشگاه نمانند. در این ارتباط درباره اســتقبال گسترده تماشــاگرا­ن از میزبانی تهران در مراحل نیمهنهایــ­ی و فینال مطالبی ارائه شــد و مدیران بخشهای رســانهای، اقتصادی، بازاریابی، انضباطی و اخالقی کنفدراسیون هم از دیگر سخنرانان مراسم بودند که هر کدام مواردی را اعالم کرد.

معرفی لباس تیمهای آسیایی

در پایان کارگاه آموزشــی روز جمعه، نماینــدگا­ن تیمهــای حاضــر در لیــگ قهرمانان 2۰19 نمونهای از لباسهای خود را ارائه و معرفی کردند.

البته این معرفی نهایی نیست و تیمها تــا زمان برگزاری مســابقات فرصت دارند لباسهای جدید و همینطور اسپانسرهای خود را معرفی کنند.

توضیحات نماینده یوفا

کیت دالتــور نماینده یوفــا یکی از آخرین سخنرانان مراسم قرعهکشی لیگ قهرمانان آســیا بود که با نمایش یکسری ویدیــو، از نقش بیدقتیهای گاه کوچک در بروز حوادث ســخن گفــت. بعد هم ویدیویی از هواداران بوکا جونیورز نشــان داد و گفت: «این یک مسابقه نیست، بلکه تمرین بوکاجونیور­ز با ۰6 هزار تماشــاگر است.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran