Iran Varzeshi

حکم دیوان باالخره امروز میرسد؟

-

قانون شدند.منعاغلببکا­رگیریروسای­ی که مشمول بازنشستگان،این در قانونبخش ورزش میشدندحداق­لکنارهگیری­پیشرفتکرده و خوبیجایشان­داشت را و بهاکثرروسا­ی سرپرستاندا­دهاند. بازنشستهدر­این میان فدراسیونها­تنهاتعیینم­هدیتکلیف تاج از میان مشموالن این قانون با استفاده از شرایط ایثارگری به کار خود ادامه میدهد. با تمام اینها هنوز تکلیف دو رییس فدراسیون مشخص نشده. صادق فرجی و احمد ضیایی روسای فدراسیونها­ی والیبال و کاراته با وجود بازنشستگی همچنان در جایگاههای خود باقی ماندهاند. این دو رییس فدراســیون البته با پایان مهلت اولیهشان برای واگذار کردن مسوولیت، به دیوان عدالت اداری شکایت کردند تا با حکم این دیوان رییس بمانند. حکمی که قرار بود روز چهارشنبه گذشته صادر شود اما هنوز خبری از آن درز نکرده است.

ایران ورزشــی - پــس از اینکه با اعالم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، رییس فدراسیون فوتبال توانست با استفاده از ماده 06، بازگشت به کار بگیرد، اعالم شد که صادق فرجی هم مدعی همین شرایط است. بــا این حال گویا در وهله اول درخواســتش برای اســتفاده از قانون پذیرفته نشــده و او به دیوان عدالت اداری شــکایت کرده است. احمد ضیایی هم دیگر فدراســیون­ی اســت که دســت به دامــان دیوان عدالــت اداری شــده اســت. ضیایی البته به دنبال استفاده از قانون بازگشــت به کار ایثارگران نیســت. او معتقد است فدراســیون والیبال از قوانین ایندوی ماندن دولتیگذشته­این در عنواناعالم مستثنیرییس­شــده ســمتاستبو­د میشودو و با که این فدراسیونها­مدیریتیاشج­واب مشخصروز استناداست.به میشود شــکایتپیش چهارشنبه دنبال که هر از آنهامیشــد­ماندنیکه هر هســتنددوی یا این خیر.روسااینطور­اعالم شــنیده کردهاند کــه به حکم دیوان تمکین کرده و در صورت منفی شــدن درخواستشــ­ان از فدراسیون میروند. حاال دوشنبه است و چهار روز از روز چهارشنبه موعود گذشته است و هنوز خبری از این حکم نیســت. حکمی که شــواهد به نوعی نشان میدهد صادر شده اما از محتوای آن خبری در دست نیست.

عدم پاسخگویی ضیایی تالشهای ما بــرای تماس با احمد ضیایی و مطلع شدن از حکم دیوان عدالت اداری ناکام ماند. ضیایی پاسخگوی تماسهای ایران ورزشی نشــد و به نوعی نشان داد که نمیخواهد درباره این ماجرا اظهارنظر کند. منظمی: هیچ خبری از حکم دیوان ندارم

دبیر فدراســیون والیبال تنها فرد مسوولی بود که حاضر به پاســخگویی درباره این ماجرا شــد. منظمی هم البتــه اعالم کــرد که هیچ اطالعی از حکم دیوان نــدارد و حتی نمیداند که صادر شده یا خیر. با این حال اظهارنظر او به نوعی نشان داد که این حکم آمده اما برای اعالم آن بــه زمان نیاز اســت. منظمی گفت: «من از چند و چون این حکم و صدور و عدم صدورش اطالعی ندارم. بــا این حال به چند روزی زمان نیاز اســت و طی هفته جــاری وضعیت نهایی مشخص خواهد شد.» عاشوری: حکم فرجی امروز میآید عاشوری دبیر فدراسیون کاراته هم درباره پرونده فرجی و حکم دیوان عدالت اداری گفت: «حکم فرجــی هنوز نیامده. بــا این حال طبق پیگیریها به احتمال زیاد روز دوشــنبه (امروز) حکم رییس فدراسیون کاراته صادر میشود.» داورزنی: در چند روز آینده وضعیت ضیایی و فرجی مشخص میشود معاون قهرمانی و حرفهای وزارت ورزش و جوانان هم درباره وضعیت فرجی و ضیایی گفت: «اگر فرجی و ضیایی مشمول قانون بازنشستگی شــوند باید فدراســیون خود را ترک کنند که البته طی چند روز آینده وضعیت این دو رییس فدراسیون مشخص خواهد شد.»

محمدرضــا داورزنی درباره اینکه آیا دیوان عدالــت اداری تکلیف ضیایــی و فرجی را برای بازنشستگی مشــخص کرده است یا خیر، گفت: «مساله بازنشستگی فرجی و ضیایی ارتباطی به دیوان عدالــت اداری ندارد و اگر قانون میگوید این دو نفر بازنشسته هســتند باید طبق مهلت قانونی فدراسیون را ترک کنند مگر اینکه مجوز الزم را برای ادامه کار در فدراسیونها­ی مربوط به خود داشته باشند.»

او ادامه داد: «براساس ماده 60 قانون جامعه ایثارگری و آزادگان هر فرد بازنشســته­ای برای یکبار میتواند بازگشت به کار داشته باشد و این آییننامه خاص خود را دارد. وزارت ورزش برای دوســتانی که این امکان برای آنها فراهم اســت شــرایط را ایجاد میکند تا بتوانند براساس این ماده قانونی بــه فعالیت خود ادامه دهند. وزارت ورزش هیچ دخالتــی در فرآیند بازنشســتگ­ی فدراســیون­ها ندارد و روســای فدراسیونها در مهلت قانونی مقرر اگــر مجوز الزم را نتوانند به دســت آورند باید فدراسیون خود را ترک کنند، در غیر اینصورت خالف قانــون عمل کردهاند. قانونگذار و ســازمان بازرسی فرصتی را مشخص کــرده که طی چند روز آینــده وضعیت این دو رییس فدراسیون مشخص خواهد شد.»

معاون حرفهای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به مشموالن این قانون در وزارت ورزش و جوانان نیز اشــاره کرد: «حتــی محمدیان و عباباف که مشــمول قانون بازنشستگی میشوند از این ماده قانونی میتوانند استفاده کنند. حتی مسووالن و معاونان وزارت ورزش نیز نمیتوانند خالف قانون و مقررات عمل کنند.»

او درباره اینکه گفته میشــود در اجالس جهانی والیبال از ماندن ضیایی در فدراســیون والیبــال حمایت کــرده، نیز اینطــور اظهارنظر کــرد: «اجالس جهانی والیبــال ارتباطی به این مســاله نداشــته و در این اجــالس موضوعاتی درخصوص بودجه سال گذشته و آینده و تقویم مورد بررســی قرار گرفت و طی برگزاری دو روز اجالس موضوعاتی مربوط به مسائل و مشکالت داخلی کشــورهای مختلف مطرح شــده است. بنابرایــن من این موضوع را تکذیب میکنم. من مطمئنم هیچکس دنبال این نیست که به زور و بدون اینکه منفعتی از نظر مالی برای او داشــته باشد بخواهد در فدراســیون بماند. ضیایی تا به امروز هیچ حقوقی از فدراسیون والیبال دریافت نکرده است.»

داورزنــی همچنین پیرامون این پرســش کــه درباره بازنشســته­های فدراســیون فوتبال چه برنامهای داریــد نیز گفت: «وزارت ورزش و جوانان درخصوص فدراســیون فوتبال دخالتی نمیکند و مجمع عمومی است که در این زمینه تصمیمگیری میکنــد. مجمع تصمیم میگیرد که چه کســانی بازنشسته هســتند و نمیتواند خالف قانون عمل کند. ما نمیتوانیم درخصوص فدراسیون فوتبال دخالتی داشته باشیم. وزارت ورزش بهعنوان دولت در کار فدراســیون فوتبال نظارت میکند اما حق دخالت ندارد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran