Iran Varzeshi

جدال خاتم با قهرمانهای سابق در لهستان

-

تیم والیبــال خاتــم اردکان در نخستین دیدارش در جام باشگاههای جهان در لهســتان دوشنبه به مصاف ترنتینوی ایتالیا میرود.

جام باشــگاهها­ی جهان در سال ۸۱02 از امروز به میزبانی لهســتان و با حضــور ۸ تیم باشــگاهی جهان آغاز میشود و خاتم اردکان بهعنوان نماینــده قاره آســیا در این رقابتها به مصاف قدرتهــای والیبال جهان میرود.

خاتــم اردکان در ایــن دوره از رقابتهــا در گــروه بــا تیمهای ترنتینوی ایتالیا، سادا کروزیرو برزیل و آسکو رسوویا لهستان همگروه است و باید در نخستین گام روز دوشنبه از ســاعت 20 به وقت تهران به مصاف نماینده ایتالیا برود.

اردکانیهــ­ا همچنین در دومین دیدارشان چهارشنبه از ساعت ۳2 به مصاف میزبان رقابتها، آسکو رسوویا میروند و در آخرین بازی از ســاعت ۳2 رو در روی ســادا کروزیــرو قرار میگیرند.

در گــروه دیگــر این مســابقات تیمهــای اســکرای لهســتان، فاکل روســیه و لوبه ایتالیا حضــور دارند. اســکرا بلهاتوف میــالد عبادیپور را در ترکیب خود دارد و قهرمان ســال گذشته سوپرلیگ لهســتان به شمار میرود.

تیــم خاتــم اردکان در حالی به این رقابتها اعزام شــده که بهخاطر در جریان بودن لیگ، نتوانســته هیچ بازیکن کمکی را به خدمت بگیرد و در شرایطی بهعنوان نماینده ایران و آسیا راهی این رقابتها شــده که در لیگ برتر هم جایــگاه چندان خوبی ندارد و نتایجش در قامت یک مدعی نبوده. حــاال باید دید در مقابله با قدرتهای والیبال جهان و ســه تیمی که دوتای آنها ســابقه قهرمانی در این تورنمنت را در کارنامه دارند، چه خواهد کرد.

در ایــن دوره از رقابتهــا خاتم اردکان بهعنــوان قهرمــان و نماینده آسیا، ســادا کروزیرو بهعنوان نماینده آمریکای جنوبی و زنیت هم بهعنوان نماینــده اروپــا راهی ایــن رقابتها شدهاند. تیم اســکرا بلهاتوف هم که نماینده میزبان است. چهار تیم دیگر این رقابتها اما با سهمیه فدراسیون جهانــی و وایلــد کارت پــا بــه این رقابتها خواهند گذاشت. چهار تیمی که از میزبان و روســیه یک سهمیه و ایتالیا دو ســهمیه در آن حضور دارند و آمدهانــد تا تنــور برترین تورنمنت باشگاهی دنیا را گرمتر و سطح آن را باالتر ببرند.

در دوره گذشــته ایــن رقابتها بانک ســرمایه بهعنوان نماینده ایران و آســیا راهی این رقابتها شده بود. تیمی که از لحاظ ستاره شرایط بسیار بهتری نسبت به خاتم اردکان داشت اما با ســه باخت پیاپی در گروه خود چهــارم شــد و از دور رقابتها کنار رفت. ســرمایه البته در این دوره هم قرار بود نماینده ایران در آســیا و در صــورت قهرمانی باشــگاهها­ی جهان باشد. با این حال انحالل این تیم پس از ســه قهرمانی در لیــگ برتر، جا را برای خاتم اردکان باز کرد تا راهی این رقابتها شود.

در دوره گذشــته ایــن رقابتها تیم زنیــتکازا­ن با غلبه بر لوبه ایتالیا عنــوان قهرمانــی را از آن خود کرد. در ایــن دوره هم شــانسهای اصلی قهرمانی همین دو تیم هستند و حاال باید دید در تورنمنتی که بســیاری از کارشناســا­ن و مربیان سطح آن را از المپیک و رقابتهای جهانی هم باالتر میدانند، عنوان قهرمانی به چه تیمی خواهد رسید.

در پایــان مرحلــه گروهی این رقابتهــا دو تیــم برتر هــر گروه به صورت ضربدری دیدارهای نیمهنهایی را برگزار میکنند و ســایر تیمها هم بر اســاس نتیجه و امتیــاز ردهبندی میشوند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran