Iran Varzeshi

لغو نخستین اردو

- امیرحسین زندی ‪Amirhossei­n Zandi‬

محمد بنا برنامههای تیم ملی کشتی فرنگی را اعالم کرد

ســرمربی تیــم ملی کشــتی فرنگی زمان نخســتین اردوی این تیم را تغییر داد و برنامههای جدید خود را تا رقابتهای قهرمانی آسیا اعالم کرد.

محمد بنا بعد از دریافت حکم سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی بــا توجه بــه محدودیــت زمان تا رویدادهای مهم پیش رو، بالفاصله وارد گود شــد و خبــر از برگزاری اردوی تیم ملی از اواســط آذرماه داد. البته زمان برگزاری این اردو با توجه به در پیش بودن رقابتهای جــام تختی در بهمن ماه امســال دســتخوش تغییراتی شد و محمد بنا بر آن شــد، قبــل از جام تختی دســت به گزینش نفرات مورد نظر خود در یک مصاف انتخابی بزند.

بدیــن ترتیب او بــا توجه به اهمیت گزینش نفرات، در نظر دارد نفــرات برتر و مورد نظــرش را در هفته نخســت دی ماه طبق فرایند تیم ملــی با برگــزاری رقابتهای انتخابی گزینــش کند. به گفته بنا پس از ایــن رقابتها، فرنگیکاران برتر و واجد شــرایط بعــد از یک اســتراحت کوتاه، دو مرحله اردوی آمادهســاز­ی تا جام تختی را پیش رو دارند.

به گفته محمد بنا در مجموع 6 اردو تا رقابتهای قهرمانی آســیا بــرای فرنگــیکار­ان در نظر گرفته شده که این اردوها طبق زمانبندی، قبل و بعــد از جام تختــی برگزار میشــود. تاکنون رسول جزینی و ایرج اسفندیاریف­ر بهعنوان اعضای کادر فنی تیم ملی انتخاب شدهاند که قرار اســت نفرات دیگری هم با آغاز اردوها به جمــع همکاران بنا اضافه شوند.

ســرمربی تیــم ملی کشــتی فرنگی اعتقــاد دارد زمان زیادی تا المپیک ۰۲۰۲ توکیو باقی نمانده و باید در این فرصت ۰۲ ماهه، طبق برنامه و بسیار منظم عمل کرد.

در دوره مدیریــت رســول خادم برخی از کشــتیگیرا­ن مطرح تیــم ملی به دالیل مختلــف از تیم ملــی جدا شــدند اما حاال ظاهرا با رفتن رسول خادم و به وجود آمدن تغییرات در کادر فنی تیم ملی کشــتی آزاد این کشــتیگیرا­ن قصد دارند بــه تیم ملی برگردند. برخی از این کشــتیگیرا­ن نامدار به خاطر شــرایط تیم ملی و برخی به خاطر وضعیت جســمانی از تیم ملی دور شدند اما حاال همه میتوانند به تیم ملی برگردند.

مســعود اســماعیلپ­ور، رضــا یزدانی، میثم نصیری، ســید احمد محمدی، یونس سرمستی، حسن رحیمی و چند نفر دیگر از جمله کشتیگیرانی هستند که مدتی از تیم ملی دور شــدند اما حاال با تغییرات به وجود آمده در کادر فنی تیم ملی کشــتی آزاد این شــانس را دارند که یک بار دیگر به ترکیب تیم ملی برگردند. خیلی از این کشتیگیران به دلیل فشار تمرینات یا به بهانه جوانگرایی یا قرار نگرفتــن در فرآیند انتخابی تیم ملی از ترکیب اصلــی فاصله گرفتند اما حاال این افراد امیدوار هستند که با کنارهگیری رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی و همچنین ســرمربیگر­ی تیم ملی کشتی آزاد و با تغییر تفکرات حاکم بر فدراســیون بتوانند شرایط بهتری را برای رســیدن به دوبنده تیم ملی داشته باشند.

کشتیگیرانی که اکثر آنها مدال جهانی دارند و با توجه به درخشــش کشتیگیران ۰۳ تا ۵۳ سال در مسابقات جهانی بوداپست، حتمــا میتوان این شــانس را برای آنها هم متصور بود که همچنان در مسابقات جهانی کشتی شانس کسب مدال را داشته باشند.

حسن رحیمی شــاید مهمترین چهره تیم ملی کشتی آزاد باشد که بعد از المپیک ریو از تیم ملی کشــتی آزاد فاصله گرفت. او مدتی پیــش بهعنوان مربی هم به کادر فنی اضافه شد اما ظاهرا حاال عالقهمند است که یک بــار دیگر به ترکیب تیــم ملی برگردد. رضا یزدانی هم شــاید االن شرایط ویژهای را داشته باشــد. او برخالف دوره رسول خادم رابطه بســیار خوبی با کادر فنی فعلی دارد و میتواند با انگیزههای بیشتری برای رسیدن به دوبنده تیم ملی تمرین کند.

این احتماالت در حالی مطرح میشود که باید دید نظر ســرمربی تیم ملی کشتی آزاد برای بازگشــت این نفرات چگونه است و آیــا کادر فنی به این کشــتیگیرا­ن برای بازگشت به تیم ملی چراغ سبز نشان میدهد یا نه؟

غالمرضا محمدی که به تازگی بهعنوان ســرمربی تیم ملی کشتی آزاد انتخاب شده شــاید االن دغدغههای مهمــی را در پیش داشته باشــد با این حال او هم به بازگشت این چهرهها واکنش مثبتی نشــان میدهد. او بــدون اینکه نامی از کســی ببرد، درباره حضــور مجدد این چهرههــا در اردوی تیم ملی کشــتی آزاد گفت: «درهای تیم ملی روی همه کشــتیگیرا­ن باز است. هر کس که احساس کند میتواند به تیم ملی کشتی آزاد کمک کند بــا کمال میل در خدمتش هستیم.»

محمــدی همچنین ادامــه داد: «البته فرآیند انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای ما هم قابل احترام اســت و حتما آن را رعایت میکنیم با این حال تالش داریم این فرایند بــه بهترین شــکل ممکن و بــا وارد کردن کمترین آسیب به تیم ملی پیش برود.»

ســرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد همچنین درباره برنامههایش برای تیم ملی کشــتی آزاد گفت: «به دنبال پیاده کردن یک برنامهریزی صحیح هستیم که بتوانیم از نفرات جوان و باتجربه تیم ملی همزمان استفاده کنیم. در کنار اینکه باید به دنبال جوانگرایی باشــیم اما یکسری کشتیگیر باتجربه داریم کــه نباید به حال خود رها شوند و میتوانند در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند و به موفقیت تیم هم کمک کنند.»

غالمرضــا محمدی همچنین با اشــاره به شــرایط فشــرده تیم ملــی در یکی دو ســال آینده ادامه داد: «فرصت بسیار کمی تــا بازیهای المپیک داریــم و همین کار را برای کســب یک نتیجه درخشــان بســیار ســخت و دشــوار میکند اما حتما این نوید را میدهم که بعــد از المپیک ۰۲۰۲ توکیو نســل جدیدی از کشــتیگیرا­ن به تیم ملی اضافه میشــوند که حرفهای زیادی برای گفتن دارند.»

این اظهــارات ســرمربی جدیــد تیم ملی کشتی آزاد نشــان میدهد که باید در آیندهای نه چنــدان دور منتظر بازگشــت برخی از چهرههای نامی تیم ملی بود. نفراتی که قــرار گرفتن آنها در کنــار نفرات جوان شاید دســت خالی کادر فنی را به یک باره پر از کشتیگیران مطرح و نامی کند و البته یک بار دیگر این موضوع تلخ را یادآوری کند که کادر فنی و مدیریــت قبلی تا چه اندازه آسان از کنار داشــتههای خود به بهانههای واهی گذر کرد.

نایب قهرمان وزنهبــردا­ری جهان اعالم کــرد هنوز بــرای خداحافظی از وزنهبــردا­ری زمان خاصی را مشــخص نکرده و اینطور نیست که بعد از المپیک ۰۲۰۲ از دنیای قهرمانــی کنارهگیری کند.

ســعید علیحسینی با اشــاره به درمــان مصدومیت خــود در مدتی که از اردوی تیــم ملی دور بود، گفت: «من وقتی از اردوی تیم ملی خارج شــدم به درمان زانویم مشغول شدم، االن شرایط خوبی دارم و التهــاب زانویم خیلی کم شده است، تالش میکنم زانویم قویتر شــود تا مشــکلی برایش پیش نیاید. زانویی که عمل شــده و آسیبدیدگی برایش پیش آمده نیاز به مراقبت دارد و نمیتوان مانند زانوی ســالم با آن رفتار کرد.»

علیحسینی در پاسخ به این پرسش که بــه رقابتی که با وزنهبــردا­ران دیگر برای رفتن به المپیک دارد، فکر میکند یا نه؟ ادامه داد: «خیر، واقعیت این است که المپیک دو سال دیگر برگزار میشود و بیشــتر ســعی میکنم آسیب نبینم و بدنم را قویتر نگه دارم. رکوردهایم برای المپیک در حدی هســت که نخواهم از االن به فکر افزایش رکورد باشم و تالشم این اســت همین حالت را حفظ کنم و ۷-6 ماه مانده به المپیک به فکر افزایش رکوردهایم باشم.»

نایــب قهرمان بازیهای آســیایی در پاســخ به پرســش دیگری مبنی بر اینکــه آیا در مســابقات جهانی ۹۱۰۲ و المپیــک ۰۲۰۲ بهدنبــال مدال طال و رقابــت بــا تاالخادزه هســت؟ گفت: «صددرصد همیشــه در فکرم هست که بــا تاالخادزه رقابت کنــم اما همه چیز بســتگی به موقعیتام در آن زمان دارد که آسیبدیدگی نداشــته باشم. مانند بازیهای آسیایی هر وزنهای که بگیرند، میزنم امــا در حال حاضر بیشــترین دغدغه من این است که آسیب نبینم.»

او درمورد تــالش خود برای رفتن به المپیک که بهنظر میرســد آخرین فرصت او باشــد، ادامه داد: «من هنوز زمان خاصــی را بــرای خداحافظی با دنیای قهرمانی مشــخص نکردهام و تا زمانی که بتوانم تمرین کنم و وزنه بزنم و بدنم جا داشته باشد، صددرصد هستم و در راستای کســب افتخار برای ایران تالش میکنم.»

وزنهبردار فوقسنگین ایران با اشاره به برخی حرفها که گفته میشــود او به نکات تکنیکی ســرمربی خیلی توجه نداشته اســت، گفت: «با توجه به عمل زانویــی که داشــتم طبیعی اســت که نتوانم برخی تمرینــات برخواه را انجام دهم. موضــوع هم بــا هماهنگی کادر فنی حل شــد. اعالم نارضایتی که آقای برخواه داشــت به نحوه پیشــرفت در تمریناتم بود، نه اینکه نخواهم تمرینات را انجام دهم.»

وزنهبردار ملیپــوش ایران درمورد حضورش در جام فجر و علت شــرکت نکردنش در قطــر کاپ نیز گفت: «من تابع دســتورات کادر فنی هســتم، اگر بخواهند جــام فجر وزنه میزنم در غیر این صورت برای قهرمانی آســیا آماده میشــوم. بــرای قطــر کاپ هم چون مشــغول درمان زانویم بودم، تمریناتم ســبکتر از آن بود که بخواهم در قطر کاپ شرکت کنم.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran