Iran Varzeshi

این‌تیم‌بی‌هیجان

- راب داوسون ‪Rob Dawson‬

منچستریونا­یتد برابر کریستال پاالس با تساوی بدون گل متوقف شد. در فصلهای گذشته، گذشته نهچندان دور، چنین دیدارهایی برای یونایتد بســیار آسان و طبق روال معمول بود اما دیگر چنین نیست. برای یونایتد، بازی خانگی مقابل تیمی که از ســال 1989 تاکنون نتوانسته در لیگ در اولدترافور­د پیروز شود و از ســپتامبر تاکنون هم پیروزی کسب نکرده است میتوانست به معنای پیروزی آسان 2 بر صفر باشد اما اینگونه نشد.

هیچ چیز برای منچســتریو­نایتد طبق روال معمول پیش نمیرود. از هیچ چیز نمیتوان مطمئن بود جز اینکه هر بازی برای یونایتد دردسرساز است. این بدترین شــروع تاریخ باشگاه در 28 سال گذشته است.

ژوزه مورینیو گفته بود که هدفش این است تیمش در پایان دســامبر به جمع چهار تیم برتر برســد اما زمانی که تیم حتــی نمیتواند پاالس را در خانــه خود ببرد، ســخت بتواند به هدفش دست پیدا کند. تیم روی هاجسون سازمانیافت­ه بازی کرد اما آنها از 15 ســپتامبر تاکنون پیروز نشــدهاند. آنها از این یک امتیــاز راضی خواهند بود، هرچند احتماال احســاس میکنند شایسته امتیازات بیشتری بودند.

در نیمه اول، گل شیخو کویاته آفساید اعالم شــد و داوید دخئا در نیمه دوم دو واکنش خوب داشــت. اندروس تاونسند هم یکی از بهترین فرصتهای بازی را به بیرون زد.

مورینیو میتواند خوشحال باشــد که یونایتد کلینشیت کرد. این دومین کلینشیت تیم در این فصل لیگ برتر بود و آنها با این دستاورد، مانع آن شدند که به رکورد بیسابقه گل خوردن در 9 بازی پیاپی در لیگ برسند اما این بازی مقابل پاالس و در خانه بود و تساوی بدون گل کافی نبود.

یونایتد فرصتهایی داشــت و جســی لینگارد و روملو لوکاکو چندبار وین هنسی را مجبور به واکنشهای خوب کردند اما آن گل دقایق پایانی که در این فصل چندبار به آن متکی بودهاند از راه نرســید. تقالی یونایتد ادامه داشــت و برخی هواداران در پایان مسابقه تیم را هو کردند.

طرفداران یونایتد البته به ورزشــگاه خواهند آمد. آنها همیشه به ورزشگاه رفتهاند، حتی زمانی که اوضاع بسیار بدتر از این بوده است.

با این حال، برای هزاران نفری که هر هفته ورزشگاه را پر میکنند، این تیم چیزی برای ذوقزدگی ندارد. هر هیجانی که در بازیهای یونایتد به آنها دست بدهد روی اتفاقات غیرمنتظره است، نه بهدلیل بازی تهاجمی و تماشایی تیم.

بازی یونایتد جذاب اســت؟ بله، چون هر اتفاقی ممکن اســت در آن روی بدهد. زیباســت؟ خب، نه. مورینیو مقابل پاالس از لوکاکو، خوان ماتا، جســی لینگارد و آنتونی مارسیال در بخش تهاجمی تیم استفاده کرد اما در پایان نیمه اول، نتیجه طبق انتظار تســاوی بدون گل بود. آنها از 25 سپتامبر تاکنون تنها یکبار پیش آمده که در پایان نیمه اول از تیم حریف جلو باشند.

پیش از آنکه بازی به دقیقه 60 برســد، یونایتد رو به برنامه دومش آورد و مروانه فلینی را به زمین فرستاد تا ببیند که آیا او میتواند آشوب در خط دفاعی حریف ایجاد کند یا نه. این روش بارها جواب داده بود اما اینبار پاالس مقاومت کرد و حتی میتوانست در ضدحمله، گل پیروزی را هم بزند. طرفداران ناراضی یونایتد که پس از ســوت پایان، بهسرعت ورزشگاه را ترک کردند، انتظار دارند تیمشان مقابل یانگ بویز در روز سهشنبه عملکرد بهتری داشته باشد.

از ســوی دیگر، مورینیو بارها گفته که تصمیماتی پیش از حضور او گرفته شــده که او با آنها موافق نبوده اســت؛ برای مثال فروش خاویر ارناندس. حاال میتوان گفت که فروش ویلفرید زاها هم یکی از آنها بوده است.

زاهــا در این فصل بازیهای بهتری هم برای پاالس انجام خواهد داد اما او حتی در بارقههایی که در این بازی داشت هم نشان داد ویژگیهایی را دارد که یونایتد ندارد؛ یعنی سرعت، مهارت و غیرقابل پیشبینی بودن. او در یونایتد تنها چهار بازی انجام داد که فقط دو دیدار در لیگ برتر بود.

شــاید بتوان گفت که زاها در کریستال پاالس به این سطح از بازی رسیده است. با این حال، هر بار او توپ را میگرفت، طرفداران پاالس ذوقزده میشدند؛ این چیزی است که مدتهاست برای طرفداران یونایتد اتفاق نیفتاده است.

منبع: ESPN

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran