Iran Varzeshi

بیانیه فایده نداشت،سکوها دوباره ملتهب شد

-

با این حساب حدود 8 هزار هوادار تراکتورســ­ازی در ورزشگاه حضور پیدا کردند که همین مســاله باعث اعتراض هواداران پرســپولیس شــد. هواداران پرســپولیس با دیــدن مدیرعامل این باشــگاه اعتراض خــود را بــه حضور هواداران تراکتورساز­ی بیشتر از ظرفیت اعالم شــده عنوان کردند اما مسووالن برگزار کننده بــازی میگفتند تنها 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه آزادی به آنها داده شده است.

قبــل از شــروع بازی جــو آرام به نظر میرســید. بــا وجــود کریهای اخیر، بیرانوند همراه با محســن فروزان دروازهبــا­ن تراکتورســ­ازی به ســمت هواداران این تیم رفت و سپس فروزان را به ســمت هواداران پرسپولیس آورد تا باعث شود گلر اســتقاللی تراکتور با حاشیههای همیشگی از سوی سکوهای سرخ مواجه نشود.

قبل از شــروع بازی هم مســعود شــجاعی که در تیم ملی بــا برانکو کار کرده بــا او، باقری و قنبرپــور دیدار و گفتوگو کرد. از پرسپولیس هم شجاع و علیپور دو بازیکنی بودند که به سمت نیمکت حریف رفتند.

هــواداران تراکتورســ­ازی کــه در زمان ورود به ورزشــگاه آزادی کاشیما را تشــویق میکردند بارها پرچم کشور ژاپن را روی ســکوهای خود باز کردند کــه این موضوع با واکنش تند هواداران پرســپولیس روبهرو شــد. این اتفاق در 15-20 دقیقه ابتدایی مسابقه بارها رخ داد که بعد از این اتفاق ســکوها ملتهب شــده و هواداران دو تیــم برای دقایقی علیه یکدیگر شــعار دادند و فحاشــی کردند.

جالــب اینکــه بــا وجــود اخطار کاپیتانهــ­ای دو تیــم قبــل از بازی شــعارهای تندی در ورزشگاه داده شد و هیچکس بازی را قطع نکرد.

همچنیــن یکــی از هــواداران تراکتورساز­ی پرچم کشور آذربایجان را با خود به ورزشگاه آورده بود که پس از باز شدن، خیلی زود آن را جمع کردند. بعد از التهاب جو سکوها سرانجام پرچم ژاپــن هم از ســکوهای هــواداران تیم میهمان جمع شــد تا اوضاع کمی آرام شود.

در میانه نیمه دوم هم جو ورزشگاه بهشدت بد شد. درســت بعد از آفساید اعــالم شــدن گل میهمان، هــواداران تراکتورساز­ی وقتی اعتراض بازیکنان و نیمکتنشینا­ن تیمشان به کمک داور را دیدند تحریک شــده و شعارهای تندی ســر دادند. بیرانوند سعی داشت در این صحنه جــو را آرام کند کــه تندترین شعارها از سوی هواداران تراکتورساز­ی علیه او ســر داده شــد. در نقطه مقابل فروزان هم شــعارهای زیادی از ســوی هــواداران پرســپولیس شــنید تا همه اتفاقات ابتدای بازی را فراموش کنند.

بعد از بازی محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورساز­ی که معتقد بود بازی یکطرفه به ضرر تیمش بوده و البته گل این تیم به اشــتباه آفســاید اعالم شده درباره برافراشــت­ه شــدن پرچم ژاپن از ســوی هواداران تراکتورســ­ازی گفت: «این پرچم به خاطر بازیکن ژاپنی تیم ما بود و ربطی به مســائل دیگر نداشت. آنها به خاطر بازیکنمان این پرچم را به همراه داشتند.»

زنــوزی دربــاره جو ورزشــگاه و فحاشــی که صورت گرفــت، هم گفت: «اول هواداران پرسپولیس شروع کردند و تراکتوریها جــواب آنها را میدادند. برای کانــون هــواداران پرســپولیس متاسفم.»

علیرضا اســدی مدیرعامل باشگاه تراکتورســ­ازی هــم کــه میگفت گل تیمش صددرصد درســت بــوده درباره فحاشــیها گفت: «از هر دو طرف این اتفاقات قابل قبول نبود.»

اســدی دربــاره پرچــم ژاپن در ورزشــگاه، گفت: «من ندیدم. شما هم باید حواستان داخل زمین باشد!»

در نقطــه مقابــل حمیدرضــا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که از نتیجه به دســت آمده راضی نبود در پاسخ به این سوال که آیا پرچم ژاپن در ورزشــگاه را دیده یا نه، گفت: «بله، متاسفانه خیلی هم بزرگ دیدیم.»

گرشاسبی درباره صحبتهای زنوزی که مقصر اصلی حواشی به وجود آمده بین تماشاگران را کانون هواداران پرسپولیس عنوان کــرده بود گفت: «قضــاوت را به مــردم میســپارم و نیازی نیســت من پاسخی بدهم. کاری به شبکههای مجازی نداریم و عملکرد ســایت باشگاه مشخص اســت که تمام هــواداران را بــه آرامش دعوت کردیم. دنبال تنش نیستیم چون از نظر فنی تیم ما مشکلی ندارد و با وجود محرومیتها و تنگناها قدرتمند هستیم و نیازی نداریم از طریق حواشی تیم حریف را تضعیف کنیم. در مرام و مسلک ما هم چنین موضوعی نیست. همه دیدند که با وجود اینکه ما میزبان بودیم چه اتفاقاتی رخ داد.»

زنوزی گفت: برای کانون هواداران پرسپولیس متاسفم. اول هواداران پرسپولیس شروع کردند و تراکتوریها جواب آنها را میدادند. گرشاسبی در واکنش به این مساله گفت: قضاوت را به مردم میسپارم و نیازی نیست من پاسخی بدهم.

 ??  ?? از ابتدا هم مشخص بود هواداران تراکتورساز­ی بیش از ده درصد ورزشگاه آزادی را به خود اختصاص خواهند داد. این اتفاق از سایت بلیتفروشی و مکانهایی که برای هواداران تیم میهمان در نظر گرفته شده بود واضح به نظر میرسید، هر چند بارش باران شدید در تهران که از صبح دیروز آغاز شده بود باعث شد نیمی از ورزشگاه آزادی خالی بماند و آنچنان دعوایی بر سر جایگاهها پیش نیاید.
از ابتدا هم مشخص بود هواداران تراکتورساز­ی بیش از ده درصد ورزشگاه آزادی را به خود اختصاص خواهند داد. این اتفاق از سایت بلیتفروشی و مکانهایی که برای هواداران تیم میهمان در نظر گرفته شده بود واضح به نظر میرسید، هر چند بارش باران شدید در تهران که از صبح دیروز آغاز شده بود باعث شد نیمی از ورزشگاه آزادی خالی بماند و آنچنان دعوایی بر سر جایگاهها پیش نیاید.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran