Iran Varzeshi

مربی جدید، داستان قدیمی

-

مربی جدید، همان داســتان قدیمی. تیم کوچک باســک هرگــز رئالمادرید را نبــرده بود اما قهرمان چهــار فصل از پنج فصل اخیر اروپا را تحقیر کرد. تنها 6435 نفر در ورزشگاه ایپوروآ حضور داشتند اما شاهد بهترین روز تاریخ باشگاهشان بودند. تیبو کورتوآ کــه در بازی عجیب بلژیک با سوییس پنج گل خورده بود، یکبار دیگر شــب کابوسواری را پشت سر گذاشت و سهبار توپ را از دروازهاش بیرون آورد.

ســانتیاگو سوالری، مربی موقت، یک شاهکار بود اما نخستین بازیاش بهعنوان مربی دائم رئالمادرید با فاجعه شکست 3 بر صفر برابر ایبار به پایان رسید. چهار برد پیاپی در مسوولیت موقت مربی آرژانتینی باعث شد در وقفه بازیهای ملی قراردادی تا سال 2021 با او بسته شود اما بالفاصله رئال به همان جایی برگشت که بهخاطرش سلف او، خولن لوپتگی شغلش را از دست داد.

این شکست همچنین یک روز بعد از آن به رئال تحمیل شــد که مجله اشپیگل آلمان فاش کرد ســرخیو راموس، کاپیتان رئالمادرید قوانین دوپینگ را نقض کرده و اگرچه باشگاه هرگونه تخطی را انکار کرد اما روی تمرکز بازیکنان اثر منفی گذاشت. ایبار قویتر و جســورتر بود و نگرانکننده برای ســوالری اینکه برنامه مشخصتری برای اجرا داشــت. مارک کوکوریا، ستاره ســمت چپ ایبار هــر ســه گل را برای گونسالو اســکاالنت­ه، سرخی انریچ و کیکه گارسیا ســاخت. حاال با این شکست همه رویاهایــی که برای انقــالب رئال زیر نظر ســوالری وجود داشــت و فرصت نزدیک شــدن بــه بارســلونا و اتلتیکوماد­رید در آستانه دیدارشان از بین رفته و رئال همان فصل متوسط را از سر گرفت.

ایبار با نخســتین پیــروزی تاریخش برابر رئالمادرید در یازدهمین بازی با غول اروپا و اســپانیا بــه رده هفتم صعود کرد. تیم باســکی با 18 امتیاز تنها دو امتیاز با تیم رده ششــمی رئال فاصله دارد. راموس هم اگرچه به شــکل قابل توجهی در این بازی در ایپوروآ افت نکرد اما شــاید اتهام دوپینــگ بعد از فینال ســال 2017 لیگ قهرمانان اروپــا روی همتیمیها اثر منفی داشت. سوالری هم حاال باید تیمش که در این فصل اللیگا پنج باخت داشــته را برای بازی فرداشــب با رم در لیگ قهرمانان از نو آماده کند؛ برای مســابقهای که احتماال صدرنشین گروه C را مشخص میکند.

منبع:

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran