Iran Varzeshi

پایان ماه عسل سوالری

- مارک دویل ‪Mark Doyle‬ منبع: سایت گل

تصور میشــد با آمدن سانتیاگو سوالری همه مشــکالت رئال مادرید حل شده است. کارنامه او شــاید شــامل هیــچ تجربهای در باالترین ســطح نبود اما او یــک رئالی بود که با سنتهای باشگاه آمیخته است چه بهعنوان بازیکن و چــه مربی. مهمتر اینکه شــروعی نمیتوانست بهتر از این داشته باشد: 4 بازی، 4 پیروزی، 15 گل زده و تنها دو گل خورده اما هیچ شانسی وجود نداشت که در این سه هفته رئال را متحول کند. این تیم مسائل دیرینهای دارد که همه در باخت 3 بر صفر عصر شنبه به چشم آمد. رئال مادرید در 11 بازی آخر خارج از خانه خود در اللیگا حداقل یک گل خورده و این آمار کلینشیت بدترین روند تیم در 14 سال گذشته است.

تحقیرآمیــ­ز اینکه ایبار در هشــت بازی آخرش در لیگ با رئال تنها سه گل زده بود و در یک ساعت با این آمار برابری کرد و بدتر اینکه میتوانســت­ند و باید گلهای بیشــتری به این رئال میزدند که در دفاع افتضاح بود؛ نمونهاش غافلگیری آلوارو اودریوسوال روی خط محوطه جریمه خودی که به گل دوم میزبان منجر شد.

اشتباه است اگر دفاع را بهعنوان بخش بد تیم نشانه برویم چون از نظر فردی و تیمی بد بودند. گرت بیل در نیمه اول یک گل مردود زد اما همان هم خوب بود برای بازیکنی که نزدیک به سه ماه است گل نزده. کریم بنزما با انتصاب سوالری متحول شده بود اما خود سابقش شد. اخیرا گفته بود، «مردم نمیدانند من در زمین چه میکنم» و دانســتن آنچه دقیقا برابر ایبار انجام داد، واقعا مشکل بود.

در خط میانی، تونی کروس یک بار دیگر بدون کاسمیرو در کنارش بازیکن معمولی بود. شاخصترین کار دنی سبایوس هم مشارکتش در گل اول ایبــار بود. لــوکا مودریچ بینهایت بیخاصیت بود و به درســتی جــای خود را به ایســکو داد که یک بار دیگر زیر نظر سوالری روی نیمکت قرار گرفت. میشود گفت مودریچ هیچ شــباهتی به یک برنده توپ طال نداشت و در واقع از تابستان هرگز نداشته. او تنها کسی نیست که به خستگی ناشی از جام جهانی مبتال شــده و رافائل واران هم هرگز در دفاع اینقدر آســیبپذیر نبوده. اگر انتظار داشتیم سرخیو راموس پاسخ شایستهای به اتهام نقض قوانین ضددوپینگ بدهد، این اتفاق نیفتاد. کاپیتان مثل همه کســانی که دور و برش بودند و همچنین سوالری روی نیمکت، گیج و مبهوت بود. مربی آرژانتینی که ملیا، رئال وایادولید، ویکتوریا پلژن و سلتاویگو را شکست داده بود، انتظار میرفت تیمی را ببرد که هرگز رئال مادرید را شکســت نداده بود اما در پایان خوششــانس بودند که شکست سنگینتری نخوردند. نه بازی کردند نه مبارزهای را بردند، روی هر توپ دیر رسیدند و با جسارت و خودباوری ایبار برابر نبودند.

بعد از چنین نتیجهای، ماه عسل سوالری که برای نخســتین بار بهعنوان مربی دایم روی نیمکت تیم نشســته بود، تمام شــد. او برای اینکه کار مربیگری رئــال را بگیرد، عملکردی عالی داشت اما کار سخت از همین حاال شروع میشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran