Iran Varzeshi

میخواهند وجهه من را خراب کنند

-

سرخیو راموس گفته اتهام دوپینگ که به او زده شــده برای مخدوش کردن چهره و شــهرت حرفهای او بوده است. طبق گزارش فوتباللیکس که نشریه اشپیگل آن را منتشر کرد، راموس پیش از فینــال لیگ قهرمانان سال 7102 آزمایش ادرار داده و در آزمایش او، نتیجــه دگزامتــاز­ون مثبت بوده اســت. دگزامتازون مادهای ممنوع برای ورزشکاران است. اشپیگل نوشته که یک ماه بعد نتیجه مشخص شده و با این حال یوفا هیچ اقدامی علیه رئال مادرید یا راموس انجام نداده است. رئال این بازی را چهار بر یک برد. در مطلبی که اشپیگل منتشر کرده، همچنین آمده که راموس یک بار پیش از آزمایش دوپینگ در بازی مقابــل ماالگا در اللیــگا دوش گرفته اســت، در حالی که مامور آزمایش دوپینگ بــه او گفته که ایــن کار تبعاتی جدی دارد و نقض قانون به شــمار میرود. حاال راموس بهشدت به این اتهامات تاخته و گفته که آنها بیپایه هســتند. او پس از باخت سه بر صفر رئال مقابل ایبار گفت: «این موضوع بســیار سخت و پیچیدهای است. من باید به دفاع از خــود بپردازم و با تیم حقوقیام این اتهامات را پاســخ بدهــم. مــن ‪003 ،052‬ آزمایش دوپینگ در دوران ورزشــیام دادهام و هرگز یک آزمایش هم مثبت نشــده اســت. هرگز مقررات را زیر پا نگذاشــتها­م. ما میدانیم که این چه نوع خبری اســت. آنها یک ماه و نیم پیش ما را تهدید کردند و گفتند که این خبر را منتشــر میکنند. زمانی که شما حقیقت را بدانید، از دروغها نمیترســید. این تالشی برای خدشــهدار کردن چهــره من و وجهه ورزشی من است.»

رئال هم بیانیهای در حمایت از راموس منتشر کرده است: «در رابطه با اطالعاتی که نشریه اشــپیگل درباره کاپیتان ما، سرخیو راموس منتشر کرده است، باشگاه این موارد را بیان میکند:

سرخیو راموس هرگز از مقررات کنترل ضددوپینگ تخطی نکرده است.

یوفــا درخواســت کرد کــه اطالعات بهموقع برایش ارسال شــود و پرونده را هم پس از تاییــد کارشناســا­ن آژاکس جهانی ضددوپینگ، ،AMA و خود یوفا، بالفاصله مختومه کرد کــه در چنین پروندههایی این کار معمول است.

درباره ســایر مواردی که نشریه مذکور منتشر کرده است، باشگاه به شواهدی تا این حد بیپایه کاری ندارد.» آژانــس ضددوپینــگ اســپانیا،

DASPEA هم اعالم کرده که تنها زمانی برای یک بازیکن پرونده انضباطی باز میکند که شواهد کافی از نقض قوانین ضددوپینگ داشته باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran