Iran Varzeshi

خاطره خوش پرسپولیسیه­ا از ماشینسازی و تبریز

-

پرسپولیســ­یها از بازی با ماشینســاز­ی در تبریز خاطرات خوشی در ذهــن دارند و تا امروز دو تا از قهرمانیهای­شــان را در خانه این تیم رقم زدهاند. نخســتین قهرمانی پرســپولیس به سال 5۷3۱ و ششمین دوره لیگ آزادگان برمیگردد. جایی که پرســپولیس با هدایت استانکو پوکلهپوویچ در ورزشگاه باغشمال (تختی) به دیدار ماشینسازی رفت و این تیم را که زندهیاد ناصر حجازی روی نیمکتش نشســته بود، با تک گل محمود شــافعی شکســت داد. قرمزها آن بــازی را بردند و قهرمان شدند.

بــرای تجربه دومین قهرمانــی در تبریز اما باید ۱2 ســال منتظر میماندیــم. ایــن اتفــاق روز 26 فروردینمــ­اه ســال 6۹3۱ رخ داد و پرسپولیس باز هم با شکست تیم ماشینسازی در تبریز به مقام قهرمانی رسید. آن بازی و آن قهرمانی به هفته بیست و هفتم دوره شانزدهم لیگ برتر برمیگردد که نخستین قهرمانی پرسپولیس برانکو بود.

در آن بازی که به میزبانی ورزشــگاه یادگار امام تبریز برگزار شد و تنها 5 هزار نفر از روی ســکوها به تماشایش نشسته بودند، علی علیپور در همان دقیقه یک گل زد و در نیمه دوم ســیدجالل حسینی با دادن پنالتی به مهدی طارمی هم به آقای گل شدن او کمک کرد و هم باعث پررنگتر شدن پیروزی قرمزها شد. آن روز پرسپولیس سه هفته قبل از به صدا درآمدن سوت پایان فصل قهرمانی خود را قطعی کرد و بعد از ۹ سال، قهرمان لیگ برتر شد.

همان شکست ســقوط ماشینسازی به لیگ یک را هم قطعی کرد و حاال تیمی با همین نام با بازیکنان و تشــکیالت گسترشفوالد به لیگ برتر برگشته اســت که البته از بازیکنان آن روزهای ماشینسازی هیچ بازیکنی در تیم فعلی حضور ندارد. بازی رفت پرسپولیس و ماشینسازی در تهران در لیگ شــانزدهم هم با برتری یک بر صفر پرسپولیس تمام شــده بود. مســابقهای که وحید امیری برای پرسپولیس گل زد و حامد پاکدل پنالتی تبریزیها را هدر داد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran