Iran Varzeshi

بدشانسی برانکو، قرعه شانس جوانها

-

فکر میکردیم پارگی رباط صلیبی ماهینی و انصاری بدترین اتفاق برای این پرســپولیس خسته اســت اما نمیدانستیم که مصدومیتهای بعد از آنها روزهای وحشتناکتری را برای تیم برانکو ترسیم کرده. روزهایی که کمبود بازیکن در پرسپولیس بدجوری توی ذوقمان میزند. برانکو حاال کمال و نعمتی را هم از دست داده و شاید حتی شجاع هم نتواند بازی کند. این یعنی پروفسور باید قید بازیکنان باتجربهاش را بزند و جوانهایی را که ماهها از روی نیمکت به تماشای بازیهای پرسپولیس مینشستند و جز در روزهای تنگدستی فرصتی برای عرضاندام پیدا نمیکردند، به زمین بفرستد. آن چند بازیکن اصلیاش هم که در زمین میمانند، بعضیهایشان باید تغییر پست بدهند تا هیچ فضایی خالی نماند. در واقع پرسپولیس با ترکیبی ناشناخته و جوان به دیدار ماشینسازی میرود. با یک تیم غیرتخصصی و کمتجربه.

ترکیب پنجشــنبه پرســپولیس را از خود برانکو هم اگر بپرســی، شــاید پاســخ روشنی تحویلت ندهد. حداقل اینکه کمی زمان میخرد برای چیدن یازده بازیکنی که نیمی از آنها باید در پســتهای غیرتخصصی بازی کنند. دلیلش روشن اســت. کمال کامیابینیا به خاطر کارت زردی که در بازی هفته پیش برابر تراکتورساز­ی گرفت، چهار اخطاره شــد و محروم از حضور در بازی با ماشینسازی.

حال آنکه پرســپولیس پیش از این حسین ماهینــی و محمــد انصاری را از دســت داده و مصدومیتی که در همان بازی با تراکتورســ­ازی گریبان شــایان مصلــح را گرفــت، او را هم از بازی ایــن هفته محروم کرد. بدتــر از همه اما آسیبدیدگی سیامک نعمتی و شجاع خلیلزاده در آخرین تمرین پرســپولیس بــود و خالیتر شدن دســتهای برانکو که خدا میداند چطور میخواهد از پس این بازی بربیاید. تا پیش از این همه امیدش به نعمتی بود که دستکم با حضور او خــط دفاع را محکم نگه دارد و جای مصلح را هم با عقب کشیدن ربیعخواه پر میکرد. آنوقت بشار رسن برای کمک به نوراللهی به وسط زمین میرفت و فقط آدام همتی برای پر کردن جای خالی او در بال راســت بــه ترکیب اصلی اضافه میشد.

حاال اما دفاع راســت پرسپولیس هم خالی مانده و آقای ســرمربی مجبور است یک بازیکن جوان و کمتجربه دیگــر را هم در ترکیب یازده نفــرهاش بگنجاند. قرعه شــانس به نــام کدام بازیکن میافتد؟ احســان علوانزاده یا شاهین عباســیان؟ انتخاب دشواری است و البته شانس علوانزاده پررنگتر به نظر میرسد. هر چه باشد او هــم در لیــگ برتر و هم در لیــگ قهرمانان برای پرسپولیس به میدان رفته و حتی پیش از سرخپوش شدن هم در لیگ برتر بازی کرده بود.

در حالی که عباســیان بــا اینکه تجربه بازی در تیمهــای جوانان و امید ایــران را دارد، حتی یک دقیقه هم برای پرســپولیس به میدان نرفته و این میتواند بهترین توجیه باشــد برای حضور علوانزاده در ترکیــب اصلی. اینگونه که او جلوتر از ربیعخواه، بال چپ پرســپولیس باشد و عالیشاه که او هم دو ســه هفته اســت با مصدومیت بازی میکند، به سمت راســت برود تا رسن کناردست نوراللهی، جای کمال را بگیرد. این البته به شرطی است که شجاع بتواند بازی کند.

در غیــر اینصورت بــرای ایوانکوویچ چارهای نمیماند جز اینکه محســن ربیعخــواه را به دفاع میانی بفرستد و دفاع چپ را بسپارد به یکی دیگر از جوانهای کمتجربهاش. مثال میتواند علوانزاده را که تجربهاش به بقیه نیمکتنشینه­ا میچربد، بهجــای بال چپ در دفاع چپ بــه بازی بگیرد و جای خالی عالیشــاه را که به راســت میرود، با حمیدرضــا طاهرخانی پر کند. بقیه جوانها هم تا وقت تعویض، روی نیمکت مینشینند.

در واقع این شجاع است که تکلیف پرسپولیس و ترکیب اصلیاش را مشــخص میکند و حتما به همان اندازه که برانکو از غیبت احتمالی او و غیبت قطعی بقیه مصدومانش نگران اســت، جوانهای همیشه نیمکتنشــی­ن پرسپولیس خوشحالند که در دل همه بدشانســیه­ا، باالخره شانس به آنها رو کرده امــا آیا توانش را دارند که از پس بازی با ماشینسازی بربیایند؟

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran