Iran Varzeshi

دفاع نصفه و نیمه

-

بــا اتفاقاتی که در پرســپولیس افتــاده، خط دفاعی این تیم در تبریز دو تغییر عمده نســبت به بازیهای قبل خواهد داشت و برانکو ایوانکوویچ مجبور است ترکیبی تازه را به میدان بفرستد.

بــا مصدومیت شــایان مصلح و ســیامک نعمتی که به نظر میرسد هیچکدام شانســی برای بازی کردن ندارند، احتماال محســن ربیعخواه و آدام همتی در چپ و راست خط دفاع بازی خواهند کرد.

البته ربیعخــواه دو فصل پیش بارها در این پســت بــازی کرده و با نقــش مدافع چپ خیلــی هم غریبه نیســت اما آدام را فقط در تمرینات در دفاع راســت دیدهایم و چند باری هم که بــه میدان رفته، نقش هافبک را بازی کرده است.

هر چند برانکو برای این پســت یــک گزینه دیگر هم دارد؛ شــاهین عباسیان.

مدافعی که ســه فصل پیش از فوالد به پرســپولیس آمــد و در این مــدت چنــد بــار او را روی نیمکت نشاندند اما هرگز بازی نکرده است.

البته این بازیکنی که ما بیتجربه و ناپخته میخوانیمش ســابقه حضور در تیمهــای ملی جوانــان و امید را داشــته و ظرفیت فنی باالیی دارد اما آیــا به لحاظ روحی هــم آنقدر قوی هســت که اگر به یکباره در یک بازی سخت خارج از خانه در ترکیب اصلی پرســپولیس قرار بگیرد، بتواند همه تواناییهای­ش را به نمایش بگذارد؟

در پاسخ به چنین پرسشی شاید به این نتیجه برسیم که احتماال آدام همتی را در دفاع راست بازی میدهد و ربیعخواه را میفرستد به دفاع چپ. هر چند این انتخاب هم از سختیهای کار دو مدافع میانی پرســپولیس کم نخواهد کرد چــرا که ربیعخواه هنوز به فرم ایدهآل بدنی نرســیده و بعد از مدتها قرار است در دفاع چپ بازی کند و آن طرف هم آدام همتی برای نخستین بار بهعنوان مدافع راست به میدان میرود.

در این شــرایط کار برای شجاع و ســیدجالل بسیار دشــوار خواهد بود چرا که ضمن پوشــش قلب دفاع باید چهارچشــمی مراقــب مدافعان کناریشــان هــم باشــند تــا مبادا ناهماهنگی چهار نفر که قرار اســت برای نخســتین بار در یک خط کنار هم بــازی کنند، پرســپولیس را به دردسر بیندازد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran