Iran Varzeshi

لقب بلژیکیها برای قلیزاده: شاهزاده علی

-

علی قلــیزاده در این فصل عملکرد خوبی در تیم شــارلروا داشته است. این عملکرد خوب و درخشش او در بازیهای اخیر باشــگاهی و ملی مــورد توجه رســانه اســپورت بلژیک قرار گرفته اســت. این رسانه درباره قلیزاده و عملکــردش اینطور نوشــت: «چند بار لمس توپ و حرکات تکنیکی در ابتدای فصل نگاهها را بــه یک بازیکن جذب کرد. علی قلیزاده میخواســت با ریتم فوتبال بلژیک آشنا شود. این بازیکن ایرانی حاال توانسته است درخشــش خودش را در شارلروا و فوتبال بلژیک شروع کند.» قلــیزاده که حاال در تیم ملی هم یک بازیکن موثر است، بیش از حد مورد توجه این رسانه بلژیکی قرار گرفته. اسپورت در ادامه درباره قلیزاده نوشــت: «علی قلیزاده یک پدیده است. شــاید بتوان او را پدیده آینده فوتبال ایران دانست که در این کشــور فوتبالش را آغاز کرده اســت. بعد از حضــور در لیگ بلژیک او ابتدا دقایق کمی برای تیمش به میدان میرفت ولی در ادامه زمان بیشتری برای بازی به او رسید. قلیزاده یک استعداد ناب فوتبالی محسوب میشود. بازیکنــی با حرکاتی ســریع و فانتزی که بازی کردن مقابل او را دشوار میکند. وقتی روز، روز او باشد توقف شاهزاده علی خیلی دشوار میشود.»

همچنیــن گایتــان هرندریکس، همتیمی قلیزاده، درباره این بازیکن میگوید: «او در بازی آخر شــارلروا عملکرد فوقالعادها­ی به نمایش گذاشت و توانســت یک گل و یک پاس گل به نام خود ثبت کند. حاال ما بازیکنــی را در اختیار داریم که میتواند تفاوتهــا را رقم بزند. نباید این را فرامــوش کرد که قلیزاده از جای دوری به اینجا آمده اســت. قلیزاده هم مانند کاوه رضایی خجالت میکشــد انگلیســی صحبت کند. او هنوز در ابتدای راه اســت و خیلی جا برای پیشرفت دارد.»

علی قلیزاده که از فهرست تیم ملی در جــام جهانی خط خورد، با درخشــش در شارلروا امیدوار اســت بتوانــد یکی از بازیکنان ایران در جام ملتهای آسیا باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran