Iran Varzeshi

حسن زاده و تیم داوری دو جایزه برای ایران

- نمایشگاه وجودداشتو پلیسهای مرد و زن با تعداد بسیار باالیی همه چیز را تحت کنترل داشتند. جالب آنجا بود که کاپ جام ملتهای آسیا 2019 در سالن برگزاری مراسم برترینهای آسیا قرار داده شد تا میهمانان بتوانند این کاپ را از نزدیک ببینند و با آن عکس یادگاری بگیرند. م

مراسم برترینهای فوتبال آسیا در سال 2018 دیشب در سالن نمایشگاه OCEC در مسقط عمان برگزار شد. به همین خاطر مسووالن برگزاری مراسم دو ساعت پیش از آغاز برای آخرین بار تمام شرایط سالن و برگزاری مراسم را کنترل و بررسی کردند تا مشکلی ایجاد نشود. عجیب اینکه جو امنیتی شدیدی در سالن OCEC

ژانــگ جی النگ رییس فدراســیون فوتبال چین جایزه الماس آسیا را دریافت کــرد. البتــه جی النگ در ســالن حضور نداشــت و یک پیــام ویدئویی از او پخش شــد که نشــان مــیداد او از اوج گرفتن فوتبال آسیا تمجید کرده است. همچنین فدراســیون فوتبال مغولســتان بهعنوان فدراســیون سال فوتبال آســیا در بخش جاهطلبی انتخاب شــد. فدراسیون فوتبال کره شمالی نیز بهعنوان برترین فدراسیون فوتبال در زمینه توســعه فوتبال انتخاب شد. جایزه دیگر به ســامورایی­ها رسید و فدراســیون فوتبال ژاپن بهعنوان برترین فدراســیون الهامبخش فدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد.

در فوتبال پایه و در زمینه جاهطلبی، فدراسیون فوتبال فلسطین جایزه گرفت، در زمینه توســعه، جایزه به فدراســیون فوتبال سنگاپور رســید و در بخش الهام بخش، فدراسیون فوتبال چین جایزه برد.

آســاکو تاکاکورا ســرمربی تیم ملی زنان ژاپــن بهعنوان برترین مربی ســال زنان انتخاب شــد. مییو اوکاموتو (ژاپن) و نوئنگروتای اسراتونگوی­ان (تایلند) دیگر کاندیداهــ­ای این بخش بودنــد. گو اویوا ســرمربی تیم کاشــیما آنتلرز هم برترین مربی سال آسیا شــد. باسم قاسم (عراق) و روشن حیدراف (ازبکستان) کاندیداهای دیگر بودند.

در انتخابــی قابــل پیشبینی عنوان برترین بازیکن ســال 2018 فوتسال آسیا به علیاصغر حسنزاده از ایران رسید. این برای چهارمین بار اســت که حسنزاده به این عنوان میرســد. رافائل هنمی از ژاپن و مهدی جاوید بازیکن خوشتکنیک تیم فوتسال ایران دیگر کاندیداهای این بخش بودند.

جایزه دیگری که فوتبــال ایران برد مربوط به بهترین داور ســال آسیاست که به علیرضا فغانی رســید. این جایزه ویژه بعــد از نمایش درخشــان در جام جهانی 2018 به داور برجســته فوتبال کشورمان اهدا شد. در واقع تیم داوری فوتبال ایران شــامل فغانی، منصوری و ســخندان این جایزه را برد.

جایزه برترین بازیکن آســیایی شاغل در اروپا به ماکوتو هاســبه ژاپنی رسید که در اینتراخت فرانکفورت بازی میکند.

برترین بازیکن زن سال وانگ شوانگ از چین شــد. در این بخش ســامانتا کر (اســترالیا) و ســاکی کوماگی (ژاپن) هم کاندیدا بودند.

اما بدون شــک مهمترین جایزه این مراســم انتخاب برترین بازیکن سال آسیا بود. جایــزهای که به عبدالکریم حســن مدافع چپ الســد و تیم ملی قطر رســید کــه میتواند مورد نقد قــرار بگیرد. اینجا فوتبالدوسـ­ـتان ایرانی اعتقــاد دارند حق بیرانونــد بود که جایزه بگیرد اما حســن که در نیمه نهایــی لیگ قهرمانان مغلوب بیرانوند و یارانش شــد جایزه برد آن هم در شرایطی که بعد از اعالم نام کاندیداها به نظر میرســید گزینه ژاپنی (سوزوکی) برنده این جایزه باشد. کنتو میسائو و یوما ســوزوکی دو بازیکن موفق کاشیما آنتلرز ژاپن دیگر کاندیداهای دریافت این جایزه بودند.

جایزه بهترین بازیکن جوان سال آسیا در بخش مردان هــم نصیب ترکی العمار (عربســتان) شد. جون نیشــیکاوا (ژاپن) و جئــون ســیجین (کــره جنوبی)دیگر کاندیداهای گرفتن این جایزه بودند.

در پایان مراســم هــم کلیه برندگان جوایز با شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا عکس یادگاری گرفتند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran