Iran Varzeshi

به سرعت و حمالت هجومی شهرت داشت درگیری بانوان ایران و ازبک از نگاه عبدی

-

داریو روبن داریو هرناندز، تنها بازیکن کلمبیایی اســت کــه زیر نظــر کارلوس کیروش، سرمربی کنونی تیم ملی ایران که گزینه اصلی هدایت کلمبیاست، کار کرده.

ســایت »Antena2« به ســراغ این بازیکــن کلمبیایی رفته تا از ســبک بازی سرمربی پرتغالی بپرسد و نظرش را درباره حضــور کیروش در راس کادر فنی کلمبیا جویا شود. بازیکن ســابق تیم ملی کلمبیا درباره این موضوع گفــت: «من زمانی که زیرنظر کیروش در تیم مترو استارز آمریکا کار میکردم، متوجه شدم که او رو به بازی مســتقیم میآورد و آنچه که در اروپا اجرا میشد را اجرایی میکند. او تیمها را تحت فشــار میگذاشت و به ســرعت و حمالت هجومی شهرت داشت.»

وی افزود: «اکنون با گذشــت بیش از دو دهــه از کار کردنم بــا او، کیروش در جامهــای مختلف حضور پیدا کــرده و با بازیکنان بزرگی کار کرده پس بدون شــک او در کارش پیشرفت کرده است.»

بازیکن سابق تیم ملی کلمبیا کیروش را مناســب هدایــت تیم ملی کشــورش ندانست و گفت: «به نظرم اکنون سرمربیان داخلــی توانمنــدی مثل لوییــس فرناندز ســوارس، خورخه بینتو و آلبرتو گامیرو را داریم همچنین مربیان کلمبیایی توانمندی کــه در خارج از کشــور کار میکنند مثل رویدا و کارلوس اوسریو. به نظرم در شرایط کنونی آمدن مربی غیرکلمبیای­ی تنها باعث به هدر دادن اســتعداده­ای کلمبیا میشود و خوب نیست.»

حســین عبدی مشــاور تیمهای فوتبال بانوان ایران که در ازبکســتان بهسر میبرد در مورد درگیری بازیکنان ایران و ازبکستان در دقایق پایانی بازی روز سهشنبه گفت: «بازیکنان ما مقصر نبودند. در صحنه درگیری چند نفر از بازیکنان ازبکستان بدون توپ بازیکنان ما را زدند و آنگونه که دختران تیممان بعد از بازی به من گفتند از نیمه اول با فحاشی سعی کردند روی مخ بازیکنان ما کار کنند.

عالوه بر ایــن ازبکســتان انتظار داشــت به تیم ما هم مثل افغانستان، تاجیکســتا­ن و قرقیزستان پنج، شش گل بزند اما وقتی کــه تیم ما خوب و قوی ظاهر شد به تیم حریف فشار آمد. در صحنه درگیری بحث سر این بود که یکی از بازیکنان ما میخواست توپ را بزند و بازیکن حریف آمد که با سر توپ را بردارد کــه پای بازیکن ما به صورت او خورد و یک حالت بیهوشــی برایش پیش آمد.

از آنجا بود که بازیکنان ازبکستان به ســمت بازیکن تیم ما حمله کردند و بقیــه هــم میخواســتن­د دو تیم را جــدا کنند. این اتفــاق باعث درگیری شــد. داور هم تا پایان نتوانســت بازی را کنتــرل کند و با بازیکن ازبکســتان مماشــات کــرد چون بایــد اخراجش میکرد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran