Iran Varzeshi

تمرکز اصلی روی فیلیپین است

-

تیم ملی بسکتبال روز جمعه دیدار سخت و دشواری در استرالیا خواهد داشت؛ دیدار با تیمی که با فاصله قابل توجهی فراتر از آسیاست و حتی حاال هم که با تیم دوم خود رو در روی ایران قرار میگیرد، شانس بسیار بیشتری برای پیروزی دارد. ملیپوشان ایران در پنجره پنجم رقابتهای انتخابی جام جهانی ،2019 دو دیدار دشوار برابر استرالیا و فیلیپین دارند، آن هم در شرایطی که با 6 برد و 2 باخت، نیازمند پیروزی هستند تا صعودشان را قطعی کنند. ملیپوشان ایران روز سهشنبه به استرالیا رسیدهاند و باید روز جمعه به مصاف استرالیا بروند؛ دیداری که آرن داودی، کاپیتان تیم ایران معتقد است با وجود دشواری کار ایران، راه رسیدن به پیروزی در آن مسدود نیست و بازیکنان ایران همواره در مقابل تیمهای قدرتمند باانگیزهتر و با تمرکز بیشتری بازی میکنند.

شــرایط تیم در آســتانه بازی با استرالیا چطور است؟

بعد از ســفری طوالنی و 14 ساعت پرواز، سهشنبه به استرالیا رسیدیم و دیروز هــم تمرین وزنــه و مقــداری کار با توپ سبک داشــتیم. بچهها زمان بیشتری برای هماهنگی با شرایط ســاعتی نیاز دارند اما خب امکانش نیست. اینجا عالوه بر اختالف ســاعت، وضعیت فصلی نیز متفاوت است و آب و هوا بهاری و شــبیه به اردیبهشتما­ه است.

به نظــرت اردوی قطر و بازیهای تدارکاتی با این تیم مفید بود؟

اردوی قطــر و دو بــازی با این تیم اتفاق خیلی خوبی قبل از بازی با اســترالیا بود. ما سه، چهار جلســه تمرین در تهران داشــتیم و پس از آن به قطــر رفتیم و دو بازی هم در این کشــور انجام دادیم. اگرچه تفاوت ســطح تیم قطر با حریف ما، استرالیا زیاد است اما به هر ترتیب دیدارهای خوبی بود که در بهتر شدن شرایط تیم موثر بود.

در تمرینات تهــران و بازیهای دوستانه با قطر، هدف اصلی کادر فنی و تمرکزشان در چه زمینهای بود؟

ما در این مدت بیش از هر چیز روی دفاع تیم کار کردیم. سیســتم دفاعی تیم با توجه به شرایط حریفان و تصمیم کادر فنی تا حدودی تغییر کــرده و نیاز بود برای جا افتــادن آن، تمرین کنیم. بــه همین دلیل بیشتر تمرینات و برنامههای دفاعی مدنظر مربیان بود.

در ایــن پنجــره بازیکنانی نظیر حامد حدادی، صمد نیکخواه و ارسالن کاظمــی در تیم نیســتند و ســجاد مشــایخی هم مصدوم بود و نتوانست تیم را همراهی کند. بازیکنان جوانتر با این شرایط کنار آمدهاند؟

بازی کــردن بدون بزرگترهای تیم و بازیکنان خوبی نظیــر نامهایی که آورده شــد قطعا سختتر اســت و نتیجهگیری را دشوار میکند. با این حال بهنظرم بازیکنان این موضــوع را درک کردهاند و با آن کنار آمدهاند. آنها به این درک رســیدهاند و باید بیشــتر تالش کننــد. هر نتیجــهای که به دســت بیاید به حســاب تیم ملی بسکتبال نوشــته میشــود و دیگر کســی نمیگوید کدام بازیکنــان نبودند، پس همه باید برای نــام تیم ملی و پرچم ایــران تالش کنیم و نتیجه بگیریــم. قطعا نبود ســتارهها تاثیر دارد اما باقی بازیکنان باید بدانند باید جای خالیشان را پر کنند.

اختالف بسیار زیاد استرالیا با تیم ایران باعث شده بود خیلیها شانسی برای پیروزی ایران قایل نباشــند. آیا این حس در میــان بازیکنان تیم هم وجود دارد؟

اصال اینطــور نیســت. حداقل من نشــنیدهام که بازیکنان چنیــن چیزی را بگوینــد. یعنــی نشــنیدهام کســی بگوید میخواهیم بــرای یک باخــت آبرومندانه مقابل استرالیا قرار بگیریم. این درست است که شانس آنها برای پیروزی بیشتر است اما ما هم همه تالشمان را میکنیم و برای برد به میدان میرویم. حــاال دیگر باید دید در بازی چه پیش میآید.

ولی شواهد نشان میدهد تمرکز اصلی بر روی بازی فیلیپین است!

قطعا همینطور است و هدف اصلی، پیروزی در دیدار با فیلیپین اســت، اما فعال به بازی با اســترالیا فکر میکنیم و از پیش بازنده نیستیم.

یعنی برای برد تیم مقابل استرالیا شانسی قایل هستی؟

بازیکنان ایران همواره نشان دادهاند برابر تیمهای بزرگ تمرکز بیشــتری دارند و بهتر بــازی میکننــد. در مقابل وقتی با تیم ضعیفی بازی داریم، تمرکزشــان کمتر اســت. به همین خاطر میشــود برای تیم ایران مقابل تیمی نظیر استرالیا هم شانس پیروزی در نظر گرفــت و بازیکنان هم این را میداننــد و برای رســیدن به آن تالش میکنند.

نظرت درباره بــازی دوم ایران در پنجره پنجم چیست؟ قطعا فیلیپینی که در تهران شکســتش دادیم تفاوت زیادی با تیمی دارد که باید در مانیل با آن بازی کنیم. اینطور نیست؟

دقیقــا همینطــور اســت. بازیکنان محــروم آنها برای این بازی میرســند و از طرف دیگر در زمین خودشان هم به میدان میروند. از طرف دیگر بهدنبال این هستند که باختشان در تهران را جبران کنند. تمام اینها باعث میشود کار سختی برابر این تیم داشته باشیم. دیدار ایران و فیلیپین هیچگاه ساده نبوده و اینبار هم نخواهد بود، بهنظرم دیداری سنگین و حیثیتی خواهد شد. و پیشبینیات از نتیجه آن بازی؟

فعال ترجیح میدهــم تمرکزم روی بازی با اســترالیا باشــد و پس از این بازی به دیدار با فیلیپین فکــر کنیم. اگر گام به گام پیش برویم قطعا تمرکز بهتری خواهیم داشت.

نشنیدهام کسی بگوید میخواهیم برای یک باخت آبرومندانه مقابل استرالیا قرار بگیریم. این درست است که شانس آنها برای پیروزی بیشتر است اما ما هم همه تالشمان را میکنیم و برای برد به میدان میرویم. حاال دیگر باید دید در بازی چه پیش میآید.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran