Iran Varzeshi

محرومیت دختر ملیپوش بدون کمیته انضباطی

-

فدراســیون بولینگ و بیلیارد این بــار با یک اعتراض دیگر مواجه اســت. اکرم محمدی کــه نام او را پیش از این بهعنوان دارنده نخســتین مدال آسیایی بانوان شــنیدهایم، حــاال در قامت یک معتــرض از حکمــی میگوید که بدون تشــکیل کمیته انضباطی صادر شــده است.

ایــن ملیپــوش اســنوکر بانوان ایــران به دالیلی مبهم و نامشــخص از حضور در مسابقات کشــوری و جهانی از ســوی فدراســیون بولینگ، بیلیارد و بولــس محروم شــده و جالب اســت که این محرومیت را به مصاحبه ســال گذشتهاش مرتبط میداند.

حواشی مربوط به حذف این بانوی اســنوکربا­ز تنها به اینجا ختم نمیشود، چرا که در حال حاضر ســازمان بازرسی وزارت ورزش و جوانــان بــه مســاله اعزامهای فدراســیون بولینگ، بیلیارد و بولس ورود کرده است.

اکــرم محمــدی در ایــن رابطــه میگویــد: «بــه دلیل مصاحبــهای که در ســال ۶9 انجام دادم بدون جلســه کمیته انضباطی از حضور در مســابقات کشــوری و جهانی محروم شــدم، زیرا در آن مصاحبــه گفته بودم که با هزینه شــخصی به مســابقات جهانــی رفتم. پــس از آن مصاحبه من در مســابقات قهرمانی کشور شــرکت کردم، چرا که رییس فدراسیون درگیر انتخابات مجدد فدراسیون بود اما پس از انتخاب مجدد اسکندری، محرومیتها آغاز شد و به جز من یک ورزشــکار زیر 1۲ سال مرد نیز بدون جلسه انضباطی محروم شد اما آن ورزشــکار با تعهد به مسابقات بازگشت. برای مسابقات جهانی مصر و رقابتهای قهرمانی کشور ثبتنام کردم اما در پایان متوجه شدم که در هیچ کدام از رقابتها حضور ندارم. پس از تماس با فدراسیون نیز فقط میگفتند که شما فعال محروم هستید. به همین خاطر به وزارت ورزش و جوانان رفتم و آنها نیز گفتند که رفتار فدراسیون غیر قانونی است. چندین بار نیز درخواست مالقات حضوری با رییس فدراســیون را دادم اما هر بار گفتند که صالح نیست.»

او حرفهایــی کــه منجــر بــه محرومیتــش شــده را یک بــار دیگر مــرور میکنــد: «در آن مصاحبه از من پرسیده شد که بهترین لحظه ورزشیام چه زمانی بوده اســت و من در پاســخ گفتم زمانی که مدال آســیایی را کسب کردم. ســپس از من راجــع به بدترین اتفاق ورزشــیام ســوال شــد و من در جواب گفتم زمانــی بود که آخرین میز باشگاهم را فروختم تا با هزینه شخصی به مسابقات امارات بروم. پس از اینکه به مســابقات رفتم متوجه شدم که وزارت ورزش و جوانــان هزینه ســفرم به این مســابقات را به حساب فدراسیون واریز کرده است. پس از اطالع از این موضوع واقعا شوکه شده بودم و به همین خاطر ایــن موارد را به اطالع بازرســی وزارت ورزش و جوانان رساندم.»

محمــدی در بخــش دیگــری از صحبتهایش به ایســنا میگوید: «قرار بود سهشــنبه جلسه تفهیم اتهامات من با حضور رییس فدراســیون برگزار شود اما ســاعتی قبل از جلسه با من تماس گرفتند و خبر از لغو شدن نشست دادند و دلیل آن را هم عدم حضور اسکندری اعــالم کردند. پــس از آن من به همراه وکیلم ســاعت ۰۳:۳1 در فدراســیون حاضــر شــدیم و دیدم که اســکندری در اتاقش حضــور دارد. دلیل رفتنم به فدراسیون با وجود لغو شدن جلسه این بود کــه در طول این ماهها همه چیز به صورت شــفاهی درباره من ابالغ شــده است و هیچ متن کتبی وجود ندارد. من رفتم تا بعدا نگویند که جلسه برگزار شد و مــن حضور نداشــتم. در پایان به من گفتند که جلسه هفته بعد برگزار خواهد شد اما متاسفانه هر هفته من مسابقات مختلف را از دست میدهم.»

اکــرم محمدی در حالی درباره این مشکالت و سفر به رقابتهای برونمرزی با هزینه شخصی حرف میزند که از این دست اعتراضها زیاد در این رشته وجود دارد. خیلی از ورزشکاران این موضوع را مطرح میکنند و حتی مدتی قبل گفته شد که هزینه مربی از ورزشکاران گرفته شده است. همین مسائل دالیل خوبیاند برای اینکه وزارت ورزش به موضوع ورود و مســائل را پیگیری کنــد و راحت از کنارشان نگذرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran