Iran Varzeshi

ساوتگیت: کمی ترس از ارتفاع دارم

-

گرت ســاوت گیت سرمربی تیم ملی انگلیس بزرگترین ترسش را فاش کرد و به تیمش هشــدار داد که اگر رفتار درستی نداشته باشند فرصت بازی در این تیم را از دست خواهند داد.

ســاوت گیت به قرار گرفتن در کانون توجه رســانههای انگلیسی عــادت کرده بود اما در کنفرانس خبری جدید او، شــرایط عجیبی به وجود آمد. بعد از چند ماه پرفشــار که با صعــود تیم ملی انگلیس به نیمه نهایی جام جهانی برای نخستین بار از سال 1990 همراه بود و با صعود این تیم به نیمه نهایی نخستین دوره لیگ ملتهای اروپا خاتمه یافت، ســاوت گیت حاال امیدوار است که فرصتی برای نفس کشیدن و استراحت داشته باشد.

با ایــن حال باز هم او چنیــن فرصتی را به دســت نیاورد و این بار گروهی از دانشآموزان یک مدرســه محلی در مرکز تمرینی ســن جــورج پارک انگلیس، دور و برش را احاطــه کردند و او در جمع آنها خیلــی چیزها از جمله چیــزی که بیش از همه میترساندش را فاش کرد.

اتحادیــه فوتبــال انگلیــس در کنار ســرمربی تیم ملی این کشــور یک مراسم برای معرفی کتابچــهای از اصول مربیگری ســاوت گیت برگزار کرد و برای معرفی آن ساوت گیت در یک نشست خبری صمیمانه با حضــور گروهی از بچههای مدرســهای شــرکت داشت. او در پاســخ به سوال یک پســربچه در مــورد اینکه آیــا او از چیزی میترسد با خنده پاسخ داد: «خب من کمی ترس از ارتفاع دارم.» کنفرانس خبری سپس هیجان بیشتری پیدا کرد وقتی یکی دیگر از بچه مدرسهایها از او پرسید چطور بازیکنان بیانضباطش را مجازات میکند و سرمربی 48 ساله سهشیر جواب داد: «خب من فرصت بازی کردن را از آنها میگیرم.» سپس سوال دیگری از ساوت گیت پرسیده شــد: چرا برای شما اینقدر مهم اســت که بازیکنانتا­ن بدون ترس از شکست کارشان را انجام دهند؟

او گفت: «همه باید با تمام توانشــان سعی و تاش کنند و حتی اگر موفق نشــوند ناراحت نباشند و از آن درس بگیرند که بعدا بتوانند اشتباهاتشـ­ـان را تصحیح کنند. ما با بازیکنان درباره داشتن شجاعت کافی برای انجام کارهای مختلف صحبت میکنیم. من به آنها میگویم وقتــی میخواهید کاری انجام دهیم ترس از اشــتباه کردن نداشــته باشید.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran