Iran Varzeshi

ترکهای بزرگ

- ‪Kris Voakes‬

منچستریونا­یتد برای نخستینبار در پنج سال گذشته یک بازی مانده به پایان مرحله گروهی بعد از آنکه به رکورد 276 دقیقــه قحطــی گل در اولدترافور­د پایان داد، از صعــود به مرحلــه حذفی مطمئن شــد. اما گل آبروبخش دقیقه 91 مروان فاینی برابر یانگ بویز آنقدر کوچک است که نمیتواند ترکهای بــزرگ تیم ژوزه مورینیــو را بعد از یک بــازی ناهماهنگ بپوشاند. اینکه یونایتد برای نخستینبار در تاریخش سه بازی بدون گل در خانه را به پایان نرساند و اینکه گل فاینی نخستین گل یونایتد در جریان بازی در 360 دقیقه اخیر در رقابتهای مختلف بود، مشخص میکند تیم مورینیو در حال حاضر چطور بازی میکند.

مربی پرتغالی بعد از تســاوی بدون گل شنبه برابر کریستال پاالس گفت برابر تیم سوییسی بازیکنانی را انتخاب میکند که بتوانند با جو دشــوار یک شب بزرگ در لیگ قهرمانان اروپا کنار بیایند. با این وجود، پل پوگبا و روملــو لوکاکو را روی نیمکت نشاند و حتی الکسیس سانچس را به سکوها فرستاد و در عوض به مارکوس رشفورد، جسی لینگارد، آنتونی مارسیال و فرد کــه کمتر خودش را نشــان داده، فرصت داد. وقتی اوایل بازی رشفورد یک موقعیت تک به تک را خراب کرد، مورینیو به طرف نیمکت رفت و به شکلی نمایشی دســتهایش را تــکان داد؛ این وضعیت فعلی منچســتریو­نایتد اســت. بازیکنان بهشدت خودباوریشا­ن را از دست دادهاند بخصوص وقتی فرصتی در یکسوم دفاعی حریــف پیش میآید در حالی که مربی از هر فرصتی اســتفاده میکنــد تا به همه جهان نشان دهد در تبدیل تیم کنونیاش بــه یک تیم برنده ناتوان اســت. عاوه بر رشــفورد و مارســیال، وقتی مورینیو به بازیکنــان روی نیمکــت بــا ارزش 200 میلیــون پوند یعنی پوگبا، لوکاکو و خوان ماتا رو آورد، اوضاع تغییری نکرد.

این مســابقهای نبود کــه در میان شــبهای خاطرهانگیـ­ـز اولدترافــ­ورد در رقابتهــای اروپایی ماندگار شــود، حتی برای یــک ثانیه، اما حداقل خاصیت عبور از این مانع آن اســت کــه آنها میتوانند چنــد ماهی از شــر رقابتهــای اروپایی خاص و روی لیگ برتر متمرکز شــوند؛ هرچند با تداوم این روند سوالهای بیشتر و جوابهای کمتری وجــود دارد درباره اینکــه مورینیو بتواند این تیم را روی فرم بیاورد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran