Iran Varzeshi

مورینیو: این پیروزی و صعود تقدیم به عاشقانم!

-

گل وقتهای تلفشــده مروان فاینی، منچســتریو­نایتد را به پیروزی یک بر صفر برابر یانگ بویز رســاند تا شــیاطین سرخ به مرحلــه حذفی لیگ قهرمانــان بروند و همین باعث شــد ژوزه مورینیو با افتخار از رکوردش بگوید. دارنده ســه قهرمانی اروپا با خوششانســی این پیروزی را به دســت آورد چون فاینی قبــل از اینکه توپ را به گوشه دروازه بفرستد، آن را با دست کنترل کرده بود. مورینیو که در شــادی گل، یک جعبه بطری آب را به زمین انداخت، گفت: «تقدیم به کســانی که عاشق من هستند، کسانی که آمار را دوست دارند. 14 فصل در لیگ قهرمانــان و 14 فصل صعود از مرحله گروهی. هرگز هیــچ یک از تیمهای من در این مرحلــه نماندهاند. فصلــی که در لیگ قهرمانان بازی نکــردم، لیگ اروپا را بردم.» مورینیــو با پورتو و اینتــر لیگ قهرمانان را برده و بــا رئالمادرید تــا نیمهنهایی پیش رفته. او در فصــل 2016-2017 با یونایتد قهرمان لیگ اروپا شد.

او که این فصــل بهدلیل نتایج ضعیف و همچنین ناتوانــی در ارائه بازی هجومی بهشــدت مورد انتقاد قرار گرفته، ادامه داد: «مهمترین مســاله، صعود است. خیلی مهم است که از این گروه سخت یک بازی مانده به آخر صعود کردیم.»

اوضاع میتوانست برای منچستریونا­یتد و مورینیو وخیم شــود اگر ابرواکنش داوید دخئــا روی ضربه اولیســه گارســیا نبود: «واکنش داوید اگرچه در تمام بازی همین یکی بود، امــا فوقالعاده بود؛ واکنشــی از بهترین دروازهبان جهــان که به تیم امکان پیروزی در این مسابقه را داد.»

قرارداد او تا پایان این فصل اعتبار دارد ضمن اینکه امــکان تمدید آن به مدت 12 مــاه دیگر وجود دارد: «او بهترین دروازهبان جهان اســت و برای اینکه شما یک باشگاه بزرگ و برنده باشید باید بهترین دروازهبان جهان را حفظ کنید. میدانم او هم از بودن در تیم راضی اســت بــرای همین امیدوارم هرچه زودتر توافقی حاصل شود.» دخئا که سال 2011 از اتلتیکوماد­رید خریداری شده با 4بار انتخاب بهعنوان بازیکن سال یونایتد رکورددار اســت. او قهرمانی لیگ برتر، جام اتحادیه، جام حذفــی و لیگ اروپا را با این تیم به دست آورده. مورینیو تصمیم عجیبی گرفت، پــل پوگبا و روملــو لوکاکو را روی نیمکت نشــاند و الکسیس ســانچس را در فهرست کلی تیم هم جا نداد تا شش تغییر نسبت به تساوی بدون گل کسالتآور شنبه با کریستال پاالس ایجاد کرده باشد.

سانچس 29 ســاله این فصل زیر نظر مورینیو خوب نبوده و یکبار هم در بازی با وستهم در شــهریور از تیم و نیمکت بیرون ماند. از آن موقع او تنها ســهبار در 10 بازی در ترکیب اصلی قرار گرفته. مورینیو گفت: «نه او مصدوم نشــده اما جالب است چون شما همیشــه درباره کسانی حرف میزنید که بازی نمیکنند. امروز رشفورد شماره 9 بازی کرد، مگر این همان چیزی نیست که همیشه میخواستید. بنابراین درباره لوکاکو حــرف نزنید و به مــن بگویید از ماه مارس (اســفند) گل نزده بعد بپرســید چرا بازی نکرده؟ با این ســوالهای ســخت من را در موقعیت ســختی قرار میدهید. من نامهای بزرگی را بیرون گذاشــتم اما خوشــحالم از اینکه کســانی که بازی کردند با تمام وجود در خدمت تیــم بودند و ذهنیت درســتی داشتند.»

مورینیو نســبت به موقعیت از دســت رفته مارکوس رشفورد در دقیقه 5 واکنش شدیدی نشــان داد: «مسابقهای بود که اگر شــما دقایق ابتدایی به گل برسید کل بازی متفاوت میشــود، بعد از آن گلزنی برای ما سخت شــد. ما به اندازه کافی گل نمیزنیم اما بــه مارکوس ربطی نــدارد، به همه تیم مربوط است. او سخت میدود و کار میکند و من هرگز نمیتوانم یک بازیکن را بهخاطر اینکه موقعیت گل از دست میدهد، سرزنش کنم. کســانی که بازی را گزارش و تفســیر میکنند نباید از مــن بهخاطر واکنشهایم انتقــاد کنند. دعوتشــان میکنم که روی نیمکــت بنشــینند اما فکــر میکنم اینکه تعطیات را در باربادوس بگذرانی و بعد در استودیو راجع به همه چیز اظهارنظر کنی، خیلــی راحتتر اســت. مطمئنم یک مربی فوتبال هرگز من را بهخاطر واکنشهایم نقد نمیکند اما برای کســانی که زندگی آرامی دارند، همه چیز فرق میکند.»

فاینی هم دربــاره خطای هند قبل از گل گفت: «فکــر نمیکنم هند بود. توپ را کنترل کردم اگر به دســتم خورده تعمدی وجود نداشته.»

شیاطین سرخ در بازی بعدیشان شنبه در زمین ساوتهمپتون به میدان میروند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran