Iran Varzeshi

سیتــی جان کندن را میآموزد

- سم لی ‪Sam Lee‬

پــپ گواردیــوا­ل گفتــه بــود منچسترســی­تی بایــد یاد بگیــرد جان بکنــد اگر میخواهد در لیــگ قهرمانان موفق شــود و از این جهــت، لیون دو بار قهرمان لیگ برتــر را به زحمت انداخت. تیم فرانســوی در 180 دقیقه بازی یک برد و یک تساوی از سیتی گرفت اما این پنج امتیاز از دســت رفته مانع از صعود تیم پپ به مرحله حذفی نشد. تساوی 2 بر 2 سهشــنبه شب در استادیوم گروپاما صعود ســیتی را رقم زد کــه با توجه به شکستشــان در ورزشگاه اتحاد در بازی اول، دستاورد بزرگی محسوب میشود اما اگر ســیتی فکر میکند حاال که توانسته دو بار در این بازی گلهای حریف نترس فرانســوی را جبران کند کار آســانی در آینده خواهد داشت، از یکهشتمنهای­ی به بعد به شدت خواب از سرش خواهد پرید. گواردیوال گفته بود تیمش باید به بازی با تیمهای بزرگی عادت کند که نفســش را بگیرند: «شاید باید با این لحظات سخت زندگــی کنیم. در دو فصــل اخیر خیلی راحت از مرحله گروهی باال رفتیم و شاید بهتر باشد در گروه سختی بکشیم و جان بکنیم تا یک قدم جلوتر برویم.»

لیون بیمحابا به سیتی حمله میکرد و هواداران و تحلیلگران در فکر فرو رفتند که این همان چیزی اســت که سیتی به آن نیــاز دارد و در لیگ برتر با آن مواجه نمیشود چون تیمهای حریف کیفیت یا ذهنیت الزم برای آن را ندارند.

اما در اروپا تیمهای زیادی هســتند که ســاختار خیلی خوبی دارند و مقابل تیم پپ بازی خودشــان را میکنند مثل بارســلونا، رئــال مادریــد، بایرنمونیخ، بوروسیادور­تموند، لیورپول و شاید ناپولی و پاریسنژرمن، تیمهایی که سیتی باید با آنها روبهرو شــود اگــر میخواهد این رقابتها را ببرد. شــاید باشگاههای نخبه در حال حاضر در لیگشان عالی نباشند و سیتی وضعیت خیلی بهتری داشته باشد امــا همانطور که لیــون دو بار ثابت کرد، فرم لیگ در این رویاروییها هیچ اهمیتی ندارد. آیا مهم اســت کــه لیون در لیگ فرانسه با پاریسنژرمن کیلومترها فاصله دارد وقتی ممفیس دپــای، نبیل فاکر و مکســول کورنت را مقابل خط دفاع سه نفره سیتی قرار میدهد و دو بازیکن دیگر را هــم در حمله به آنهــا اضافه میکند؟ این همان شجاعت همراه با کیفیتی است که در دو بازی واقعا ســیتی را به دردسر انداخــت و مطمئنــا در بازیهای حذفی بیشتر با آن روبهرو میشود. سیتی در این دو بازی کوین دبروین را نداشــته، آمدن او بــه تیم کمک میکند اما این ســتاره بلژیکی قرار نیست تمام مشکالتی که در مواجهه با تیمهای بزرگ گریبان سیتی را میگیرد، حل کند.

ماموریت بزرگ ســیتی باید توانایی مقابله با تیمهای خطرناک اروپایی باشد. نکات مثبتی در این جان کندن هســت؛ گواردیوال میخواهد و نیاز دارد بازیکنانش برابر تیمهایی که به عقب میرانندشــ­ان، مقاومــت کنند و اینکه توانســتند دو بار بازی را به تســاوی بکشــانند، دورنمای خوبی دارد.

اینها البته برای گواردیوال شگفتآور نیســت که قبول دارد تیمش با توجه به جایگاهش آمادگــی بردن لیگ قهرمانان را نــدارد اما هر کســی از بیرون این تیم مســتعد، باانگیزه و باهــوش را میبیند انتظــار دارد مدعــی جدی باشــد. اگر میخواهنــد به این هدف برســند باید از شبهای ســخت اینچنینی موفق بیرون بیایند، جان کندنهای بیشــتری در راه است. مترجم: سیدعلی بلندنظر

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran