Iran Varzeshi

گواردیوال: فکر میکنند فرانسه فقط پاریسنژرمن را دارد

-

منچسترسیتی با تساوی 2 بر 2 در زمین لیون بــه مرحله یکهشــتمنه­ایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و پپ گواردیوال میگویــد این مســابقات از هــر رقابت دیگری سختتر اســت. صدرنشین لیگ برتــر دو بار با گلهای مکســول کورنت از میزبان عقب افتاد اما دو ضربه ســر از آیمریک الپورته و ســرخیو آگوئرو باعث شــد نبازند و ســیتی برای ششمین بار متوالی از مرحلــه گروهی لیگ قهرمانان عبور کرد. ســیتی از بــازی آخر در خانه با تیم حذف شــده هوفنهایم یک امتیاز میخواهد تا بهعنوان صدرنشین گروه به مرحله بعد برود هرچند خوششــانس بود که دومین باخت برابر لیون را متحمل نشد؛ تنها تیمی که در این فصل بیش از یک بار به آنها گل زده است.

گواردیــوا­ل گفــت: «امــروز لیگ قهرمانان به من نشــان داد با هر رقابت دیگری متفاوت است و یک دلیل خاص دارد: بازیکنان بهتر هستند. برای همین اســت که مردم از ســیتی انتظار زیادی دارند. حرفها را میزنند اما کســانی که این انتظار را دارند بازی لیون، هوفنهایم و شاختار را ندیدهاند.»

سیتی فصل قبل با رسیدن به امتیاز 100 رکورد شکســت و ایــن فصل هم عملکردی عالی داشته، در 13 بازی 40 گل زده و 5 گل خوردهاند: «در لیگ برتر شــما فرصت دارید، 38 بازی، اینجا اما 90 دقیقه اســت یا 180 دقیقه. اشتباه کنید سخت مجازات میشوید.»

لیون بعــد از 14 بازی در لیگ یک فرانسه 15 امتیاز از پاریسنژرمن عقب است اما تیم برونو ژنسیو که در «اتحاد» 2 بر یــک به پیروزی رســیده بود، یک بار دیگــر تیم گواردیوال را تحت فشــار گذاشــت: «میگویند در فرانســه فقط پاریسنژرمن اســت، نمیدانند کار در این کشــور چقدر سخت است. این لیگ سخت و پیچیده است برای همین است که این نتیجــه برایم ارزش زیادی دارد. حــاال میتوانیم روی لیــگ برتر تمرکز کنیــم و امیدوار باشــیم در مرحله بعد با بازیکنان آماده بیشــتری برابر بهترین تیمهای اروپا رقابت خوبی انجام دهیم.»

لیــون باید در بــازی آخر در زمین شــاختار شکســت نخورد تا بــه مرحله بعــد برود چــون تیم اوکراینــی با گل وقتهای تلفشــده 3 بــر 2 هوفنهایم را برد و امیدهایــش برای صعود را زنده نگه داشت. ژنســیو هم گفت: «به بازی تیمــم افتخــار میکنــم، آنهــا یکی از بهترین تیمهای اروپا هســتند اما کمی هــم ناراحتم که امشــب صعود نکردیم، فاصلهای نداشــتیم چــه در این بازی و چــه در بازی دیگر گــروه. تیم ما خیلی باکیفیت بازی کرد امــا بعد از زدن گل دوم کمــی مغرور شــدیم و برای همین بالفاصله گل تساوی را خوردیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran