Iran Varzeshi

علیرضا‌اسدی:‌از‌دهداری‌یاد‌گرفتم‌و‌همانطور‌مدیریت‌م ‌یکنم

-

علیرضــا اســدی، مدیرعامــل تراکتورساز­ی روند تیم تراکتور را مطلوب توصیــف میکنــد: «ما مشــکل خاصی نداریم و روندمان رو به جلو اســت. قبل از بازی با پرسپولیس استرس ایجاد شده بود اما نوع نگاه مالک، مدیریت، کادرفنی و هواداران باعث شــد که ما ثبات تیمی را بدون دغدغه داشــته باشــیم. در یکی از ســختترین مســابقاتم­ان عملکــرد بسیار خوبی داشتیم. میتوانستیم مقابل پرسپولیس برنده بازی باشیم اما داور نظر دیگری داشت.»

مدیرعامل باشــگاه تراکتورساز­ی در مورد اینکه وضعیت استوکس و اروین به کجا انجامید، گفــت: «یک اصل کلی را در نظر میگیریم که اگر افرادمان نباشند چه بایــد کرد؟ یک اصل در باشــگاه ما وجود دارد. باشگاه ما بهعنوان یک باشگاه خصوصی دارای یک فرهنگ خاص است. باشــگاه از بازیکنان بزرگتر اســت. این مســاله یک اصول تربیتــی و مدیریتی دارد. هــر بازیکنی در هر اندازهای اگر در این قالب باشد میتواند در زمین فرصت بازی پیدا میکند تــا مطابق ذائقه مردم آذربایجــا­ن و ترکزبان خدمت کند. این یک فرصت از سوی مردم برای بازیکنان، مربیان و مدیران است تا بتوانند خدمت کنند.»

اســدی به قوانین داخلــی تراکتور هم اشاره دارد: «یک آییننامه انضباطی مــدون و قانونــی داریم. قبــا هم چند بازیکــن ما دچــار این معضل شــدند و ایــن مســائل را رســانهای نکردیم. دلم نمیخواهد نام برخورد را روی این مساله بگذارم. اثرات اخاقی که مدنظرمان بود و در شأن بازیکنان و هواداران است را به دست آوردند. این فرآیند در مورد این دو بازیکن ادامه دارد. گاهی این فرآیند زود و گاهی این مساله دیر به اتمام میرسد. سیاســتهای ما مصادف با ایام ســالروز فوت پرویز دهداری اســت. او بزرگترین معلم اخــاق در فوتبال بــود که من او را درک کــردم و از او یاد گرفتم. مرحوم امیر آصفــی و افراد بســیاری بودند که در این حوزه فعالیــت کردند. محمدرضا زنوزی به شــدت روی این اصول تاکید و پافشاری دارد. شاید ما هم قصوری داشته باشیم اما تاش میکنیم عملکرد خوبی داشــته باشیم. مربی بســیار فرهیخته و باشــخصیتی داریم که به اصول حرفهای تسلط دارد. هر کسی از چارچوب تربیتی ما عدول کند در زمین فرصت خدمت را از دســت میدهد. پرونده این دو بازیکن در دست بررســی است. از کلمه برخورد خوشم نمیآید بلکه باید بگویم ما از همه منافع باشــگاه در حوزه قانونی استفاده میکنیم تا اســتعداده­ایی که دچار این مشکل میشوند بتوانند بازگردند. »

اســدی در مــورد اینکــه بــه نظر میرسد مشــکل اروین از استوکس جدا است، چراکه گفته شده او دچار بیماری افســردگی شــده، این توضیحات را داد: «عدم حضور یک بازیکن در زمان تمرین و مسابقه نامش عدول از مقررات انضباطی اســت. هر بهانهای در ایــن رابطه برای باشــگاه اهمیت ندارد. اگر بحث بیماری است پزشک باشگاه باید تایید کند. خودم پزشــک هستم و این مسائل را به راحتی میفهمم. اگر بازیکنی دچار قصور شود با توانمندی که در بحث عقد قرارداد داریم و قرارداد بستیم، قانونی برخورد میکنیم. دلمان نمیخواهد کســی را حذف کنیم و دوست داریم فرصت خدمت بدهیم. »

مدیرعامل تراکتورســ­ازی در مورد مطرح شدن شایعه حضور مهدی طارمی و فرشــاد احمــدزاده در تراکتورســ­ازی هــم میگوید: «محدود به هیچ اســمی نیســتیم. همه افراد باید افتخار کنند که ظرفیت بازی در باشــگاه تراکتورســ­ازی را پیدا کنند. همــه افراد توانمند در این فضا میتوانند ورود کنند. در مورد اینکه چه کســی مدنظر باشــگاه هســت باید بگویم همه هم مدنظرمان هســتند و هم نیستند.»

اســدی در مورد آینده کاری تقوی هم این توضیحات را داد: «در رســانهها حــرف و حدیــث تمام نمیشــود. االن چیزی که قطعی اســت فعالیت تقوی با تمام قدرت است. در نیم فصل باید جلسه گذاشته شود. او و مالک باشگاه عاقهمند به ادامه کار هســتند. من هم تقوی را از قدیم میشناســم و هر دوی ما شــاگرد پرویز دهداری هستیم. اینجا مکانی است که من به دنیا آمدم و دوست دارم در آن خدمت کنم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran