Iran Varzeshi

این حرفها چطور به ذهنتان میرسد؟

-

واکنش برانکو به شایعه کنار گذاشتن ملیپوشان:

پرســپولیس اســت و هزاران هزار داســتان کــه هر روز با یکــی از آنها ســرگرممان میکنند. خیلی از این داستانها اما مجازیاند و در دنیای واقعی کســی به آنها فکر هم نمیکند. مثال همین داســتانی که درباره دو ملیپوش پرســپولیس نوشــته و ادعا کردهاند که مرد کروات، دیگر بیرانوند و نوراللهی را نمیخواهد. آنقدر غیرواقعی و عجیب اســت که شــنیدنش حتی نگرانمان هم نمیکند اما برانکو ایوانکوویچ برای دور کردن حاشــیهها از تیمش چارهای ندارد جز اینکه به آن واکنش نشــان بدهد. واکنشــی که کالفگی او را نسبت به تکرار شــایعههای اینچنینی به خوبی به تصویر میکشید: «بله درست است. مــن حتی علی کریمی، علی دایی، فریدون زندی و وحید هاشــمیان را هم در لیستم ندارم.»

و بعد با عصبانیت ادامه داد: «ماندهام که این حرفها را از کجا میآورید؟ چطــور چنین چیزهایی به ذهنتان میرســد؟ آنهــا را نخواهم فقط به خاطر اینکه ملیپوش هستند؟ ما از خدایمان است که 10 بازیکن ملیپوش داشته باشیم. همانطور که قبال داشــتیم. البته االن سهمیه تیمملی پر شده و ما هم دنبال این هستیم که بازیکنان جدیدی را پرورش دهیم. خوشــحالم که این بازیکنان در حال پیشرفت هستند و هر روز برای بهتر شدن تالش میکنند.»

عجیبتر از کنار گذاشتن ملیپوشان، شایعه درخواست پروفسور برای انتقال آب و دیگر مواد خوراکــی به اصفهان بود تا خاطره آبهای آلوده تکرار نشــود. این را هم برانکو تکذیب کرد: «من که چنین درخواســتی نداشتهام و نمیدانم این خبــر از کجا آمده. ما به هتلهای اصفهــان کامال اعتماد داریم و به نظرم بهتر اســت شما هم این حرف را تکرار نکنید.» با همین مقدمه، آقای سرمربی رفته ســراغ ســپاهان: «قطعا برنده این بازی قهرمان نیمفصل خواهد شد و ما با هم با بلندپروازی­هایمان به اصفهــان خواهیم رفت. البته انصاری و ماهینی را در اختیــار نداریم و نعمتی، مصلح، کمال و بشــار هم کمی مشــکل دارند اما به این بازی میرســند. باید بگویم که ســپاهان یک حریف خوب برای ماست. به دلیل اینکه در ده ســال اخیر قهرمانیهای زیادی داشته و مربیاش بیشترین قهرمانی را در لیگ ایــران دارد. این تیم 7-8 بازیکن جدید و باکیفیت گرفته و ســاختار خود را تغییر داده و عجیب نیست که این همه امتیاز گرفته و االن در صــدر جدول حاضر اســت. از این بازی و جوی کــه در اصفهان در انتظار ماست، خوشحال هســتم. قبال هم گفته بودم که ما سه دربی مقابل استقالل، تراکتورساز­ی و سپاهان داریم. این یکی از دربیهای جذاب ماست.» بزرگترین نگرانی ایوانکوویچ برای این بازی شــاید خســتگی بازیکنانش باشــد اما آنقدر حرفهای هســت که این خستگی را بهانه نکند: «بله، بازیکنانم خیلی خستهاند اما خستگی همیشه هست. مخصوصا برای بازیکنان که نیمفصل خیلی سختی داشــتند اما در این بازی حساس خســتگی و نارضایتی وجود ندارد چون این بازی برای همه بازیکنان جذاب اســت. ما کامال آمادهایم و میخواهیم بهترین بازیمان را انجام بدهیم.»

بعــد از بازی با ذوبآهن، برانکو تا توانســت بــه داوران تاخت و حاال که گفتهاند بهجای زاهدیفر قرار اســت فغانی بازی پرسپولیس و سپاهان را سوت بزند، اینطور واکنش نشــان داده: «نمیدانم چــه بگویم. ما فقط انتظار داریم داوری محترمانه و عادالنه باشد که متاسفانه تا به حال برای ما اینگونه نبوده.»

بعد از انتقادهای برانکو از عملکرد داوران، این باشــگاه ســپاهان بود که پاســخ سرمربی پرسپولیس را داد و حاال برانکو ایوانکوویچ گفته: «دوست دارم همه آنالیز کنند و بعد بیایند صحبت کنند. من فقط میدانم تجربه خیلی بدی از این داســتان داریم.» پرســش دیگری که پیشروی مرد کروات قرار گرفت، درباره خریدهای تازه او بود که بیپاسخ ماند. برانکو با زیرکی گفت: «ما از شش مــاه پیش با بازیکنانی توافق کردیم که همه آنها را میشناســند اما برای بقیه بازیکنان فعال باید منتظر بمانید.» ایوانکوویچ دلش نیامد این مصاحبه را بدون صحبت درباره کودکان کمتوان جســمی که در تمرین پنجشــنبه پرسپولیس حاضر شــده بودند، تمام کند: «این بچهها تحت پوشــش یونیســف هستند و نیازهای خاص دارند. پرســپولیس در کنار اینکه یک باشــگاه ورزشــی است، یک باشــگاه فرهنگی و اجتماعی هم هســت و در خیلی از مراسم خیرخواهانه کمک میکند. بازیکنان همواره مبالغی را برای کمک به این بچهها جمعآوری میکنند و این حداقل کاری است که ما میتوانیم انجام بدهیم.»

ظاهرا برانکــو به تمرینات دروازهبان تیمش حســاس شــده اســت. او با اینکــه معمــوال تمرینــات دروازهبانه­ــا را به ایگــور پانادیــچ میســپارد، در تمرین جمعه دوباره ســراغ علیرضــا بیرانونــد رفــت و ایرادهایــ­ش را بــه او تذکر داد.

 ??  ?? پرسپولیسیه­ا تمرین میکنند و حسین ماهینی حسرت میخورد. او که در بازی با استقالل رباط صلیبی پاره کرده بود، تا آخر سال شانسی برای بازگشت نخواهد داشت و خیلی خوششانس باشد، بعد از نوروز برمیگردد.
پرسپولیسیه­ا تمرین میکنند و حسین ماهینی حسرت میخورد. او که در بازی با استقالل رباط صلیبی پاره کرده بود، تا آخر سال شانسی برای بازگشت نخواهد داشت و خیلی خوششانس باشد، بعد از نوروز برمیگردد.
 ??  ?? سروش و شجاع نه فقط در تمرینات پرسپولیس، بلکه در زمانهای دیگر هم مثل دوقلوها همه جا با هم هســتند و این عکس را هم بعد از تمرین پنجشنبه در یکی از رستورانهای تهران گرفتهاند.
سروش و شجاع نه فقط در تمرینات پرسپولیس، بلکه در زمانهای دیگر هم مثل دوقلوها همه جا با هم هســتند و این عکس را هم بعد از تمرین پنجشنبه در یکی از رستورانهای تهران گرفتهاند.
 ??  ?? تمرین جمعه چند میهمان ویژه داشت: کودکان معلول یونیسف. آنها ابتدا کنار نیمکت و در زمین چمن با پرسپولیسیه­ا عکس یادگاری گرفتند و سپس به سمت سکوها رفتند تا از آنجا تمرین را تماشا کنند.
تمرین جمعه چند میهمان ویژه داشت: کودکان معلول یونیسف. آنها ابتدا کنار نیمکت و در زمین چمن با پرسپولیسیه­ا عکس یادگاری گرفتند و سپس به سمت سکوها رفتند تا از آنجا تمرین را تماشا کنند.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran