Iran Varzeshi

هنوز معلوم نیست مربی دارم یا نه

-

پرهام مقصودلو نخســتین شــطرنجباز ایرانی اســت که به حضــور در رقابتهــای «تاتــا اســتیل» دعوت شــده اســت. «تاتا اســتیل» عنوان مسابقات معتبری اســت که همه ساله به میزبانی هلند برگزار میشود. این رقابتها در ســه جدول برگزار میشود.

مقصودلو نیز بــه حضور در جدول این مســابقات دعوت شــده اســت. این شــطرنجباز ملیپوش با بیان اینکه مسابقات «تاتا استیل» از ۱2 دی ماه آغاز میشود، میگوید: «بهترینهای جهان حداقــل یکبار حضور در این رقابتهــا را تجربه کردهاند. جــدول مســابقات «تاتــا استیل» محل رقابت بهترینهای جهان اســت و در جــدول نیز شطرنجبازان­ی رقابت میکنند که در تالش برای رســیدن به آنها هستند.»

مقصودلو با اشــاره به اینکه رقابتهای جدول با حضور ۴۱ شــطرنجباز و در ۳۱ دور برگزار میشــود، ادامــه میدهــد: «به لحاظ ســطح برگزاری مسابقات، رقابتهــای جام ســتارگان که در آن حضــور داشــتم تقریبــا همســطح با جدول مسابقات «تاتا اســتیل» بود اما اینکه این رقابتهــا در ۳۱ دور متوالــی برگزار میشــود تجربه جدیدی برایم است.»

این شــطرنجباز در پاســخ بــه این پرســش که همــراه با مربی در رقابتهای تاتا اســتیل شــرکت خواهد کرد یــا تنها به این مســابقات اعزام میشــود؟ میگوید: «هنوز مشخص نیست.

بهتــر آن اســت کــه یک مربی کنارم باشــد اما با توجه به شرایط موجود کار راحتی نیست. امیدوارم بتوانــم در فرصتی که دارم با یکــی، دو گزینه خارجی هماهنگ شوم تا مربی در کنارم داشته باشم.

شــاید هم در ایــن رابطه بــا ســوکولوف مربی تیــم ملی هماهنگ شــوم. فعال هیچ چیز مشخص نیست.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran