Iran Varzeshi

پله: مارادونا به مراتب از مسی بهتر بود

لیونل فقط یک مهارت دارد

-

پله اســطوره فوتبال برزیل میگوید که دیهگو مارادونا ستاره پیشین تیم ملی آرژانتین به مراتــب از هموطنش لیونل مســی بازیکن بهتری بوده اســت چون برخالف مســی او چندین توانایی داشته ولی ستاره بارسلونا تنها یک قابلیت دارد. هیچ کسی بیشتر از مسی توپ طال نبرده است، ضمن اینکه او تمام جامهای ممکن در رده باشگاهی را هم برده است. با این حال پله 3 بازیکن را بیش از مسی سزاوار عنوان بهترین بازیکن تاریخ میداند.

پله که خودش ســه بار جام جهانی را برده است به سایت فولیا دسائوپائول­وی برزیل گفت: «تا جایــی که من میدانم مارادونا یکی از بهتریــن بازیکنان تاریخ بود. اگر از من بپرسید که آیا او بهتر بود یا مســی میگویــم او. مارادونا به مراتب بهتر از مسی بود. به نظر من فرانس بکن باوئر و یوهان کرویف هم از مســی بهتر بودند. آنها بازیکنانــ­ی فوقالعاده بودند.» پله 78 ساله در ادامه گفت که هیچ کسی نباید او را با مســی مقایسه کند. او ادامه داد: «چطور میتوانید بازیکنانی را با هم مقایســه کنید که یکی از آنها خوب سر مــیزد و با هر دو پایش شــوت میزد و دیگری فقط با یک پایش شــوت میزند، نمیتواند ســر بزند و فقــط یک مهارت دارد؟ چطــور میتوانید ایــن دو را با هم مقایسه کنید؟ برای مقایسه کردن با پله، باید کســی را انتخاب کنید که بتواند با هر دو پای خود شــوت بزند و با سر هم گلزنی کند.

اســطوره فوتبال برزیل ســپس به مقایســه بین دو بازیکن دیگر پرداخت؛ هموطنــش نیمار و همتیمی فرانســوی او در پاریســنژر­من کیلیان امباپه. پله گفت: «همه در اروپا بیشتر درباره امباپه حرف میزنند اما به نظر من نیمار بازیکن بهتری است.»

پلــه اما از هموطن خــود به خاطر جنجالها و حواشــی بازیاش بخصوص شــیرجه زدن برای فریب داوران انتقاد کــرد و گفت: «دفاع کــردن از نیمار به خاطر کارهایی که خارج از فوتبال انجام میدهد سخت اســت. من با او صحبت کردم و به او گفتم که در فوتبال او همه چیز دارد. او بدشــانس بــود که برزیل نتوانســت جام جهانی را ببــرد. من در اروپا او را دو بــار مالقات کردهام و به او گفتم که در فوتبال خدا به تو اســتعداد داده است اما تو داری کار خود را سخت میکنی.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran